Test Auto.cz

Land Rover Discovery 3.0 Td6 HSE – Nevyměknul!

30.8. 2017
Verdikt
 

Páté vydání Land Roveru Discovery shodilo téměř půl tuny, pod vizáží SUV ale stále schovává poctivou off-roadovou techniku. Vyzkoušeli jsme verzi se šestiválcovým turbodieselem o výkonu 190 kW.

V říjnu letošního roku tomu bude 28 let od uvedení první generace Land Roveru Discovery. Vůz s interním označením „Project Jay“ byl postaven na základech prvního Range Roveru, jehož historie sahá do sedmdesátých let minulého století, s nižší cenovkou si však mohl dovolit konkurovat i oblíbeným Japoncům. Zároveň šlo o jediné Discovery, které kdy mělo pod kapotou čtyřválcový benzinový motor (agregát Rover řady T vyráběný v letech 1992 až 1996), nabídce ale tenkrát kralovaly benzinové osmiválce s objemy od 3,5 do 4,0 litru, což je na dnešní poměry nepředstavitelné.

První generace „Disca“ se vyráběla až do roku 1998, žádný z nástupců už ve výrobě takhle dlouho nevydržel. Život druhého vydání trval pouze šest let, trojka se nabízela pět let, čtyřka, která ve skutečnosti vznikla rozsáhlou modernizací třetí generace, sedm let, a pětka… ta má ještě všechno před sebou. Discovery ve mně vždycky vzbuzovalo dojem nezničitelného auta, které projede všude a zadupe do země všechno, co se mu postaví do cesty, pověst mu ale kazí problémy s elektronikou, vzduchovým podvozkem a kdo ví čím ještě. Novinka označená L462 však za sebou pálí všechny mosty a začíná hezky od píky. Tedy vlastně znova od Range Roveru…

Osobitost stranou?

Hranatá karoserie typická pro předchozí generace Land Roveru Discovery je pryč, s pátým vydáním nastává doba zakulacování. Není se co divit. Novinka nyní zapadá do rodiny vozů SUV automobilky Jaguar Land Rover (JLR), a přestože si možná řeknete, že přišla o svou osobitost, je to pravda pouze z poloviny. Pokud nové „Disco“ zběžně porovnáte s velkým „Rangem“, všimnete si velmi podobné přední části, jenže tak tomu v podstatě bylo také u minulých generací těchto modelů, Range Rover Sport nevyjímaje.

Na co se naopak nesahalo, je charakteristická linie střechy, která se nemění už od konce osmdesátých let. Jde o dědictví, které až do konce života minulé generace představovala také zalomená spodní linka zadního skla nebo vertikálně umístěné svítilny. Poslední dva zmiňované prvky už byste ale dnes hledali marně – zadní svítilny jsou vodorovné, stejně jako u všech současných Range Roverů zasahují daleko do blatníků, a ono zalomení na víku kufru, nyní už pouze jednodílného, připomíná pouze prolis pod registrační značkou. Pokud zvolíte světlejší odstín karoserie, zaberou zadní lampy opticky téměř celou záď, nehledě na lak vám však bude nové Discovery připomínat spíše luxusní jachtu než legendární teréňák.

TEST 2015: Land Rover Discovery Sport 2.2 SD4 AT – S rodinou stylově


Důvodem je tvar sloupku C karoserie, který rovněž má své kořeny v historii, byť dosud nikdy nebyl tak zkosený. Vedle luxusní jachty v něm však můžete vidět také SsangYong Rodius. Je to pořádný kus auta, na výšku má 1888 milimetrů a to jste si ještě nezačali hrát s nastavením vzduchového podvozku, díky kterému můžete vyhnat světlost až na 283 milimetrů. Když si před takto našponované „Disco“ stoupla moje 163 centimetrů vysoká přítelkyně, bradu měla ve výšce kapoty. To jenom abyste měli alespoň rámcovou představu toho, jak obrovské nové Discovery vlastně je.

LR Discovery V - srovnání vnějších rozměrů s předchůdcem
GeneraceV.IV.
Délka [mm]49704835
Šířka [mm]20732022
Výška [mm]18881882
Rozvor [mm]29232885
Rozchod vpředu [mm]16921605
Rozchod vzadu [mm]16871612

Řidič je doslova nad věcí

Pokud jste se nyní zhrozili, že budete muset do nového Land Roveru Discovery nastupovat po schůdcích, uklidním vás. Verze s motory Td6 190 kW (zkoušený) a Si6 250 kW mají vzduchové odpružení už ve standardu, a pokud neurčíte jinak, je vůz před nastupováním a vystupováním vždy téměř přilepený k vozovce (bleskově sníží výchozí světlost o 40 mm) a všechno je rázem pohodlnější. Slovy „pokud neučiníte jinak“ mám na mysli fakt, že lze světlou výšku zvýšit manuálně tlačítky na středovém tunelu, přičemž v nejvyšším módu má i 190 centimetrů vysoký cestující co dělat, aby si při nastupování s trochou nadsázky nenatrhnul zadek. Při vystupování pochopitelně šlápnete do prázdna…

TEST 2011: Land Rover Discovery SDV6 – Objevitel v nejlepších letech


Pocit za volantem se opět přibližuje spíše luxusní jachtě než SUV. Přední křesla jsou bohatě dimenzována a mají své vlastní loketní opěrky (u velkých Land Roverů je to klasika), volant svým průměrem připomíná kormidlo a všechny ovládací prvky jsou obecně tak nějak větší, než je v této třídě obvyklé. Osobně bych zvolil světlejší odstín koženého čalounění, protože i navzdory obrovskému bočnímu prosklení a skvělému výhledu do stran může být atmosféra na palubě potemnělá, je to ale věc vkusu. V každém případě máte pocit, jako by bylo všechno potaženo silnou vrstvou molitanu. Za volantem se cítíte jako v bavlnce, a když si připlatíte za dvoudílné střešní okno s elektricky posuvnou clonou, získáte obrovský přísun přirozeného venkovního světla.

Asi vám už došlo, že hovořit o nějakém deficitu vnitřního prostoru u téměř pět metrů dlouhého auta s rozvorem delším než 2,9 metru, dnes nebudu. Vpředu i vzadu je prostoru nadbytek, kupříkladu v prostřední řadě mi v ideální poloze zbývá před koleny šesti-, a nad hlavou dokonce jedenácticentimetrová rezerva. Škoda jenom těch krátkých, nízko ukotvených a celkově „bezcharakterních“ sedáků připomínajících ty v BMW X5. Je to prostě asymetricky dělená lavice a delší setrvání bych si zde asi dobře rozmyslel.

obrázek [600 x 404]  

Discovery, jakožto vůz s uspořením 5+2 (za příplatek 37.100 Kč), je zaměřené hlavně na rodinu, proto mně zajímalo, jak jsou na tom zadní dvě místa. Podle automobilky je nové Discovery navrženo tak, aby 95 procent dospělých jedinců mohlo sedět i ve třetí řadě, z mého pohledu však pouze za předpokladu, že jedinci tohoto podílu nejsou vyšší než 170 centimetrů. Měřím o dvacet centimetrů více a dozadu jsem se nasoukal poměrně snadno (druhou řadu sedadel odsune i dítě), nechybí zde ani odkládací schránky na drobnosti, s koleny pod bradou, navíc zarytými do opěradel prostředních sedadel, bych však vydržel snad jenom cestu pro rohlíky. Vystupování už chce trochu cviku a bezmeznou důvěru v bytelné panty zadních dveří, o které se chtě nechtě zapřete téměř celou svou hmotností. Když si z vás navíc řidič vystřelí a nechá maximálně „nafoukaný“ vzduchový podvozek, připomíná vystupování skok do propasti.

Zavazadelník má u sedmimístné verze objem 1137 (se sklopenou třetí řadou) až 2406 litrů, přičemž třetí řadu lze za příplatek 8.591 korun ovládat elektricky. Prostor je to obrovský, jenom od hrany kufru po sklopená zadní opěradla jsem naměřil 1700 milimetrů, takže by se vzadu s trochou ústupků vůči komfortu klidně dalo i přenocovat. Nechybí tady ani pár chytrých řešení. Kupříkladu elektricky sklopná lavička, která ve svislé poloze slouží jako zádržný systém, prostor pro uložení krycí rolety nebo možnost snížení nákladové hrany. Také proto sedmimístné provedení nepořídíte v kombinaci s vinutými pružinami. V nejnižší poloze podvozku je hrana ve výšce 710 milimetrů od země, v off-roadovém módu je to o 200 milimetrů více.

Na chvíli se ještě vrátím za volant, kde mě příjemně překvapily dvě věci. Jednak schránka schovaná za panelem klimatizace, který se jednoduše odklopí směrem dolů, a také impulzní otevírání horní schránky před spolujezdcem známé například z jaguarů. Nic světoborného, ale přinejmenším to potěší. Najdou se však i negativa – třeba vachrlatá středová loketní opěrka vpředu, po jejímž neopatrném uzavření se ozve rána, jako by padala kredenc…

1/3 Pokračovat ve čtení

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Land Rover Discovery 3.0 Td6 HSE

Cena v základní výbavě: 1 858 813 Kč Cena v testované výbavě: 2 057 242 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, startování tlačítkem, tempomat, 10,2palcový dotykový displej InControl Touch, audio Meridian s jedenácti reproduktory a 380W zesilovačem (InControl Touch Pro s navigací), litá 20palcová kola, dojezdová rezerva, diodové přední světlomety, parkovací senzory vpředu a vzadu, bezklíčové odemykání, zadní kamera, elektricky ovládané víko kufru a vnitřní „lavice“, dvouzónová automatická klimatizace a další.

Výbava testovaného vozu:Paket InControl Connect Pro (+19.723 Kč), InControl Protect (+8.833 Kč), odnímatelné tažné zařízení (+21.175 Kč), sedmimístné provedení (+44.891 Kč), pevné panoramatické střešní okno (+42.350 Kč), plnohodnotné náhradní kolo z lehké slitiny včetně nářadí (+15.246 Kč), střešní ližiny (+8.591 Kč), Zimní paket – vyhřívané čelní sklo, přední sedadla vpředu i vzadu a trysky ostřikovačů (+31.218 Kč), kobercové rohože vpředu a vzadu (+5.687 Kč), kuřácký paket (+1.210 Kč).

Glosa Jany Havligerové: První volební pokuta Glosa Jany Havligerové: První volební pokuta

Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran…

Poprvé za dlouhou dobu rostou všechny hlavní ekonomiky, eurozóna srovnala krok s USA Poprvé za dlouhou dobu rostou všechny hlavní ekonomiky, eurozóna srovnala krok s USA

Hospodářský růst předních světových ekonomik se…

 

Štítky SUV Land Rover Testy

Technické údaje
Motor Land Rover Discovery 3.0 Td6 HSE
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 190 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 600 / 1750 - 2250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 209
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.3 / 6.5 / 7.2
Emise CO2:189
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1137 / 2406
Objem nádrže (l):85
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2298 / 872
Rozměr pneu:255/55 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4970
b) šířka (mm): 2073
c) výška (mm): 1888
d) rozvor (mm): 2923
e) rozchod vpředu (mm): 1692
f) rozchod vzadu (mm): 1687
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1620
l) šířka vzadu (mm): 1600
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 445
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Land Rover Discovery 3.0 Td6 HSE – Nevyměknul!







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 



S Land Rovery v náročném terénu: Nové Discovery se vyrovná legendárnímu Defenderu! S Land Rovery v náročném terénu: Nové Discovery se vyrovná legendárnímu Defenderu!

Land Rover se už od konce čtyřicátých let specializuje na…

Land Rover Discovery SVX: „Teréňák“ s výkony supersportu! Land Rover Discovery SVX: „Teréňák“ s výkony supersportu!

Britský Land Rover představuje nejultimativnější verzi…

 



 
Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta v řadě!

TEST: Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta znovu v řadě! Co to přineslo?

Dnes 09:51

Je to sice jeden z nejméně nápadných faceliftů, o slušnou revoluci však přesto jde. Vznětové vidlicové jednotky nahrazují zbrusu nové řadové motory!




Blesk.cz

Hororová cesta domů v Butovicích: Policie pátrá po násilníkovi, co přepadl mladou dívku

Hororová cesta domů v Butovicích: Policie pátrá po…

Jen díky své odhodlanosti a křiku se dokázala mladá dívka 7. září nedaleko Nových Butovic ubránit muži, který ji…

Odvážná Sisa Sklovská: V provázkových šatech ukázala ňadra!

Odvážná Sisa Sklovská: V provázkových šatech ukázala ňadra!

Ta se toho nebojí. Operní a muzikálová zpěvačka ze Slovenska Sisa Sklovská (51) dorazila na Bratislavské dny…

 

iSport.cz

Dojemný vzkaz Sereny pro mámu: Brali mě za chlapa, moje dcera je jako já!

Dojemný vzkaz Sereny pro mámu: Brali mě za chlapa,…

Mámě si vždycky postěžovala, když jí něco trápilo, tak si teď u ní vylila srdíčko. Momentálně je ovšem americká…

Po Jágrovi touží Nižněkamsk. S KHL ještě počkám, tvrdí český velikán

Po Jágrovi touží Nižněkamsk. S KHL ještě počkám,…

Calgary ani jiný klub NHL to možná nebude, Jaromír Jágr může začít sezonu v Rusku. Nově přinesl deník…

 

Reflex.cz

Výrobce rakví z Plzně zavraždil snoubenku

Výrobce rakví z Plzně zavraždil snoubenku

Následující příběh je vpravdě světový. Odehrává se v Novém Yorku, Chicagu, rakouské Vídni a německých Brémách.…

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider se představuje v první ukázce

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider…

Jedna z nejvíce sexy postav videoherní historie Lara Croft se dočká svého filmového restartu. Po dlouhých 15…