Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v březnu 2009: Pořadí mezi malými – Fabia, Fusion a pak dlouho nic…

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 12. 4. 2009 • 07:57
3
19
V březnovém žebříčku malých vozů se tentokrát událo dost změn. Fiesta si to namířila do Top 5, nový Hyundai i 20 se ocitl již v první desítce.

Celkový trh malých vozů se propadl o 785 kusů, tedy o 12,7 %, loni v březnu si majitelé odvezli celkem 6.198 nových malých vozů, letos jich bylo 5.413. Nejvíce se o to zasloužil propad domácího bestselleru, ale tento výsledek je více obrazem aktuální situace v sousedních zemích, zmítaných šrotovným, než reálným nezájem českého zákazníka. Zahraniční klientela zkrátka na nové vozy pekelně spěchala.

V celkovém pořadí zvítězila i přes rekordní propad Fabia s 1.234 kusy, pro Fusion se tentokrát rozhodlo 738 zákazníků, takže rozdíl mezi prvními dvěma byl jen 496 registrací! Třetí příčka patří Thalii se 420 registracemi, Peugeot 207 je čtvrtý s 320 vozy. Páté místo místo patří Fiestě, kterou si koupilo 260 zákazníků (stále probíhá i výprodej starší generace). Šestý je Chevrolet Aveo s 253 kusy, sedmou příčku obsadila Toyota Yaris (231), v úvodu zmiňovaný Hyundai i 20 je osmý (202), devátý je Swift (195). VW Polo se tentokrát propadl až na nejspodnější příčku první desítky, odcházející čtvrtá generace má dalších 185 nových majitelů. Těsně pod první desítkou tentokrát skončila Mazda 2, nevešlo se tam ani například dvanácté Clio, další stabilní člen Top 10, Citroën C3, je dokonce až sedmnáctý.

Jak se u nás prodávala auta v březnu a v prvním čtvrtletí roku 2009?
Český trh v březnu 2009: Pořadí značek

První Fabia si ve srovnání s březnem 2008 pohoršila o více než polovinu, přesně o 53,8 %, prodalo se o 1.436 malých škodovek méně. Druhý Fusion naopak zaznamenal nárůst, a to o dost radikálních 114,5 % (loni 344). Od třetího do sedmého místa najdeme další vzestupy – Renault Thalia + 68 % (z 250), Peugeot 207 + 16,4 % (z 275), Ford Fiesta + 63,5 % (ze 159), Renault Thalia + 96,1 % (ze 129), Toyota Yaris si polepšila jen malinko, o 0,4 % (z 230, tedy o jeden jediný kus). U Hyundaie i 20 meziroční srovnání letos vynecháme, Suzuki Swift má + 248,2 % (z 56), což je v březnu jasně nejvíce ze všech vozů. Z první desítky zbývá Polo, které si naopak o 32,5 % pohoršilo, před rokem bylo zaregistrováno 274 malých volkswagenů.

Začíná se dařit také Hondě Jazz, kterou sice najdeme až na 24. místě, ale oproti loňsku si polepšila o 117,6 %, ze 17 na 37 kusů. Největším propadákem je opět výprodejový Ignis (- 93,4 %) před Citroënem C2, který se ani do Top 30 nevešel (- 80 %), následuje Honda City (- 68,8 %).

Třída malých vozů, registrace na českém trhu v březnu 2009
- Kategorie OA+LUV OA+LUV Tržní podíl ve tř. Tržní podíl ve tř.
- Období 3/2009 1-3/2009 3/2009 1-3/2009
1. Škoda FABIA 1234 4202 22,8% 31,3%
2. Ford FUSION 738 1563 13,6% 11,7%
3. Renault THALIA 420 683 7,8% 5,1%
4. Peugeot 207 320 726 5,9% 5,4%
5. Ford FIESTA 260 446 4,8% 3,3%
6. Chevrolet AVEO 253 562 4,7% 4,2%
7. Toyota YARIS 231 518 4,3% 3,9%
8. Hyundai i20 202 267 3,7% 2,0%
9. Suzuki SWIFT 195 337 3,6% 2,5%
10. Volkswagen POLO 185 602 3,4% 4,5%
11. Mazda 2 162 352 3,0% 2,6%
12. Opel CORSA 154 282 2,8% 2,1%
13. Renault CLIO 133 360 2,5% 2,7%
14. Hyundai ACCENT 124 282 2,3% 2,1%
15. Kia RIO 116 215 2,1% 1,6%
16. Fiat PUNTO 112 268 2,1% 2,0%
17. Citroën C3 107 400 2,0% 3,0%
18. Hyundai GETZ 105 231 1,9% 1,7%
19. Seat IBIZA 61 245 1,1% 1,8%
20. Dacia SANDERO 49 196 0,9% 1,5%
21. Kia SOUL 48 72 0,9% 0,5%
22. Peugeot 206 45 135 0,8% 1,0%
22. Seat CORDOBA 45 88 0,8% 0,7%
24. Honda JAZZ 37 83 0,7% 0,6%
25. Mitsubishi COLT 35 95 0,6% 0,7%
26. Nissan MICRA 13 79 0,2% 0,6%
27. Honda CITY 5 38 0,1% 0,3%
27. Subaru JUSTY 5 18 0,1% 0,1%
29. Lada KALINA 4 7 0,1% 0,1%
29. Mini 4 20 0,1% 0,1%
29. Suzuki IGNIS 4 19 0,1% 0,1%
- Ostatní modely 7 23 0,1% 0,2%
- CELKEM 5413 13414 100,0% 100,0%

V celkovém pořadí od ledna vede po třech měsících Fabia se 4.202 kusy (její podíl klesl na 31,3 %!) před Fusionem (1.563, 11,7 %), třetí je Peugeot 207 (726, 5,4 %), čtvrtý Renault Thalia (683, 5,1 %) a pátý VW Polo (602, 4,5 %). Fabia se samozřejmě hluboce propadla i v tomto meziročním srovnání, a to o 42,1 %, oproti loňskému roku ztratila již 3.056 kusů! Fusion si naopak polepšil, a to hlavně díky březnovému výsledku, má již o 20,1 % více (loni 1.301). Peugeot 207 ztratil oproti loňsku 30 aut, tedy rovná 4 %. Thalia má o 18 % registrací více, nový model je tedy zatím ještě úspěšnější než první generace. Páté Polo je na tom o 7,1 %, tedy o 46 kusů hůře. Celý trh malých vozů se za letošní první čtvrtletí propadl o 18,5 %.

Mezi vznětovými motory patří v absolutních počtech prvenství domácímu zástupci se 110 vozy (podíl na celkových registracích 8,9 %), Peugeot 207 má na kontě 27 aut s diesely pod kapotou (8,4 %), Opel Corsa 16 (10,4 %) a Ford Fusion 13 (u něj to znamenalo ovšem podíl jen 1,7 %). Vítěze procentní statistiky tentokrát musíme hledat mezi vozy, které se prodávají v jednotkách kusů – stalo se jím Mini s podílem 25 %, prodal se jeden Mini Cooper D z celkem 4 březnových aut. Dobře si opět vedla i Kia Soul – 9 ze 48 vozů spalovalo naftu, což znamená 18,8 %. podíl. Tam samozřejmě hraje roli i ten fakt, že v nabídce jsou jen dvě šestnáctistovky – zážehová a vznětová.

Mezi N1 co do počtu kusů dominovala v březnu samozřejmě Fabia se 131 registracemi (podíl na celkovém počtu 10,6 %), druhý byl s 18 kusy Ford Fusion (2,4 %), třetí Renault Clio se 14 (10,5 %) a čtvrtý Opel Corsa s 10 vozy (6,5 %). V procentní statistice by tak zvítězila Fabia, ovšem nebýt Citroënu C2. Oba březnové malé citroëny totiž měly mřížku, takže tento model, který v celkovém pořadí skončil až na 32. místě, má tentokrát stoprocentní podíl N1.

Témata
13. 4. 2009 18:24
Re: SOBKOMPAKTNÍ PAKT
Na Fusion zarlis jen ty a VW. Jinak domnivas se spatne, lunetic design dela tve VW, Ford dela Kinetic design nebo New Edge. Oboji velmi uspesne.
Avatar - twistedTSD
13. 4. 2009 08:49
Re: Divná redaktorova úvaha
z vlastni zkusenosti vim ze je to pravda
Avatar - twistedTSD
13. 4. 2009 08:46
Re: Divny narod
to si myslis ty... :-)
Avatar - chlapecx
12. 4. 2009 22:01
Re: SOBKOMPAKTNÍ PAKT
mno rtu fabii dost nadnášíš jako obvykle... svoje kvality má ale proti jedničce je trochu odfláknutá. i vevnitř je to vidět, kde všude se na tom autě proti první generacui šetřiloo...
Ten fusion je neméně stejně kvalitní vůz jjako fabia... a taky koukni, kde dříve byxla jeho cena a dke je dlouhodobě nyní a co díky tomu vývoji ceny to udělalo s jeho prodejnsotí... Fusion jednoznačně velkej úspěch....

spíš by mě zajímalo, dkyž tu ti škarohlídi tvrděj,m jaká fobie je hnusnej ksindl a ten motor HTP takovej *, proč ho dali Němci zas do novýho Pola a prčo se nejvíc teďka v německu prodávaj Fabie a pak teprve Golfy???
12. 4. 2009 21:32
Re: SOBKOMPAKTNÍ PAKT
Jediné, čo je za úspechom Fabie (okrem toho, čím disponujú všetci súperi), je domáce prostredie značky. A to vieme bezpečne všetci. Nebyť tohto aspektu, neviem ako by to s ňou bolo.

Fusion nie je záhada. Výborná ponuka priestoru, praktickosť, spoľahlivosť, nízka cena. Kľúč k úspechu.

Thalia boduje vynikajúcim pomerom ponuka/cena. Nehrá na city, nehrá na vkus, ponúka rýdzo praktické hodnoty. Častejšie ju vídam v službách mladých rodín ako v spoločnosti seniorov.

Mini nemôžeš počítať za rovnocenného súpera spotrebákom. je to iná liga, podobná len veľkosťou.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud