Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v březnu 2019: Pád prodejů pokračuje, silně si pohoršila i Octavia

David Bureš
Diskuze (51)

Pád prodejů na českém trhu pokračuje, registrace nových aut klesají už sedm měsíců v řadě. Propad zažila i obvyklá jednička trhu Škoda Octavia.

Český trh s novými automobily nezažívá zrovna šťastné období. Počet registrovaných nových automobilů klesá už od září 2018. Naposledy v březnu registrace meziročně klesly o významných 12,1 %. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů (SDA).

V březnu 2019 tak bylo na českém trhu registrováno celkem 21.491 nových osobních automobilů. Jedná se tedy o nejhorší březen od roku 2015, kdy bylo u nás registrováno 21.155 aut.

Podle analýzy společnosti PwC zůstává trh ovlivněn zářijovým zavedením nové metodiky měření emisí, která má na prodeje větší dopad, než se původně předpokládalo. Vliv však na výsledky však může mít i začínající skepse firem ohledně zpomalující se ekonomiky.

Pokles prodejů je přitom znatelný i v nejvyšších patrech trhu, všechny čtyři nejlepší značky na českém trhu si meziročně pohoršily. První Škoda o 7,3 %, druhý Volkswagen dokonce o 13,5 %, třetí Hyundai o 9,3 % a čtvrtá Dacia o mírných 1,7 %.

Až pátá značka v pořadí, Peugeot, hlásí nárůst, o 4,4 % na 943 automobilů, čímž překonala šestý Renault i tentokrát až sedmý Ford. Právě americký výrobce hlásí největší propad z top 10 značek, jím registrovaných 759 vozů je o 47,4 % méně než před rokem.

Ještě vyšší propad hlásí celkově sedmnáctý Nissan, jehož 348 registrovaných aut je o 55,9 % méně než loni v březnu. Naopak Mitsubishi si polepšilo o 65,6 %. Hlavně díky prodejním úspěchům ASX a Outlanderu.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř. Značka Registrace 3/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda 7158 -7,3 33,31
2. Volkswagen 1899 -13,5 8,84
3. Hyundai 1471 -9,3 6,84
4. Dacia 1421 -1,7 6,61
5. Peugeot 943 +4,4 4,39
6. Renault 887 +14,9 4,13
7. Ford 759 -47,4 3,53
8. Toyota 748 -17,8 3,48
9. Kia 741 -29,5 3,45
10. Seat 612 -1,3 2,85
11. Mercedes-Benz 542 -31,0 2,52
12. Opel 531 -26,0 2,47
13. Citroën 526 -4,4 2,45
14. Suzuki 442 -14,2 2,06
15. BMW 439 -23,4 2,04
16. Mazda 412 +12,3 1,92
17. Nissan 348 -55,9 1,62
18. Mitsubishi 255 +65,6 1,19
19. Honda 207 +7,3 0,96
20. Audi 205 +6,2 0,95
- CELKEM 21.491 -12,11 -


Březen pak znamená i změnu pořadí v čele nejprodávanějších modelů. Druhý měsíc po sobě se na první místo vyšvihla Škoda Fabia, a to přestože v březnu 2.021 registrovaných kousků je o 6,5 % méně než před rokem. Obvyklá jednička trhu, Škoda Octavia, se musela smířit s druhou příčkou, 1.705 registrovaných exemplářů je o 31,6 % méně než loni v březnu.

Zaujme však model na desáté příčce. Je jím Škoda Scala, s 375 kusy, což jsou především automobily registrované automobilkou a prodejci. Model, který nahrazuje, Rapid, přitom zůstává třetí, 1.205 registrovaných kusů je navíc meziroční nárůst o 6,9 %. Úspěšný měsíc zažil celkově pátý Hyundai i30, 637 exemplářů je o 25,9 % více než před rokem, což z něj opět udělalo nejžádanější auto zahraniční značky na českém trhu.

Český trh – registrace nových aut podle modelů
Poř. Model Registrace v 3/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda Fabia 2021 -6,5 9,4
2. Škoda Octavia 1705 -31,6 7,9
3. Škoda Rapid 1205 +6,9 5,6
4. Škoda Karoq 742 +7,5 3,5
5. Hyundai i30 637 +25,9 3,0
6. Dacia Duster 507 -1,7 2,4
7. Škoda Kodiaq 470 -0,8 2,2
8.-9. Škoda Superb 393 -22,3 1,8
8.-9. VW Tiguan 393 +0,8 1,8
10. Škoda Scala 375 - 1,7
11. VW Golf 361 -39,4 1,7
12. Renault Clio 357 +38,4 1,7
13. Hyundai Tucson 333 +12,9 1,6
14. Seat Leon 331 +24,9 1,5
15. Dacia Dokker 307 -15,9 1,4
16. Kia Ceed 295 -28,2 1,4
16. Nissan Qashqai 291 -51,7 1,4
18. Dacia Sandero 287 +5,9 1,3
19. Peugeot 2008 244 -4,3 1,1
20. Citroën Berlingo 227 +22,0 1,1

Za první tři měsíce roku bylo u nás registrováno 59.616 automobilů, o 12,2 % méně než před rokem. Nejvýše zůstává Škoda, následovaná Volkswagenem, třetí se však drží Dacia. Zatímco výrobci z Boleslavi i Wolfsburgu si meziročně pohoršili (konkrétně o 9,2 %, respektive 8,8 %), rumunská automobilka letos mírně roste, o 1,9 %. Čtvrtý Hyundai padá o 12,8 %, sedmý Ford dokonce o 46,9 %. Slabší čtvrtletí to bylo i pro osmou Kiu (-20,7 %) či devátou Toyotu (-18,3 %), Fiat pak vůbec není v top 20. S 430 registracemi (-9,7 %) obsadil 22. příčku.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř. Značka Prodeje 1-3/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda 20.586 -9,2 34,53
2. Volkswagen 5715 -8,8 9,59
3. Dacia 4008 +1,9 6,72
4. Hyundai 3968 -12,8 6,66
5. Peugeot 2808 +11,9 4,71
6. Renault 2304 +7,4 3,86
7. Ford 2122 -46,9 3,56
8. Kia 2055 -20,7 3,45
9. Toyota 2039 -18,3 3,42
10. Citroën 1565 +0,5 2,63
11. Seat 1550 -11,9 2,60
12. Mercedes-Benz 1511 -20,9 2,53
13. Opel 1320 -16,0 2,21
14. BMW 1202 -22,6 2,02
15. Suzuki 1120 -16,6 1,88
16. Mazda 980 +11,7 1,64
17. Nissan 623 -65,5 1,05
18. Volvo 607 +25,2 1,02
19. Audi 590 -18,4 0,99
20. Mitsubishi 574 +28,1 0,96
- CELKEM 59.616 -12,2 -
David Bureš
Diskuze (51)

Doporučujeme

Avatar - Floyd
6. 4. 2019 09:12
Re: Uživatelé ve velkém odcházejí?
Pátek 5. dubna: 83000 reálných uživatelů, takže návštěvnost webu Auto.cz stále klesá a klesá! Machala si pod sebou sám řeže větev!!! Prosím, ať tento web vede někdo, kdo tomu opravdu rozumí!!! A vraťte se k původnímu designu i formátu diskuzí, vaše rodinné stříbro = diskutéři vám to radí už několik dlouhých dní a vy furt ne a ne tomu rozumět!!!
Avatar - Floyd
6. 4. 2019 01:30
Re: Uživatelé ve velkém odcházejí?
4. dubna: 88000 reálných uživatelů = návštěvnost klesá a klesá. Jak dlouho ještě bude Machala okupovat židli, kterou už dávno měl obsadit někdo, kdo webu fakt rozumí?!
Avatar - Emel
5. 4. 2019 17:20
Re: Já
Pár měsíců jo, první dojmy byly někdy loni v létě. Jenže tohle je statistika registrací a ne prodejů, pár měsíců se na nové auto čeká... já věřím, že se to ještě zvedne.
Avatar - Blue Sun
5. 4. 2019 16:57
Re: Ameriky 3/2019
Pár ojetin se v tom dovezeném množství ztratí jako nic. Prostě ta Amerika tu nejede, i přes hysterický pláč fanatiků.
Avatar - Blue Sun
5. 4. 2019 16:56
Re: Já
Nissan ale nedělal obměnu, prostě jen vyřadil nejméně chtěnou variantu. A o Fordu píšu výše, ten propad není důsledek čekání na nový model kvůli obměně. To, co píšeš ty, je úplně jiná příčina, chybná koncepce nabídky motorů.