Český trh v červenci 2009: 20 registrací Mercedesu třídy S za jediný měsíc
První vítězství si esko odneslo v dubnu, druhé tedy v červenci, a to s rovnými dvaceti kusy. Ostatní jej tentokrát sledují z uctivé vzdálenosti, druhé sedmičkové BMW má totiž na kontě jen 5 nových vozů, Lexus LS a Mercedes-Benz R tři a v žebříčku se poprvé letos objevuje Volkswagen Phaeton s jednou registrací. Ostatní zástupci této kategorie nebodovali, a to včetně Audi A8. Jeho výsledky jsou letos jako na houpačce, v květnu nemělo také ani jeden nový vůz a v červnu zvítězilo!
Meziročně si polepšila dvě auta – třída S, která získala oproti loňsku čtyři registrace (+25 %), dále pak BMW 7 (z 2 na 5, tedy +150 %). Lexus LS zaznamenal stejný výsledek jako v loňském roce, luxusní crossover s trojcípou hvězdou pak ztratil 78,6 %, jeho počty se propadly o 11 kusů ze 14 loňských. Zbytek tabulky není porovnatelný, automobily, které ztratily všechny registrace, v žádné třídě neuvádíme, stejně tak se většinou nezmiňujeme ani o těch, které měly nulu loni.
Letos v červenci byly zaregistrovány v ČR také dva nové vozy značky Rolls-Royce, za prvních 7 měsíců roku 2009 jich u nás máme tedy již 5.
Zatímco v červenci 2008 našlo nové majitele 63 luxusních vozů, letos 32, tedy o takřka polovinu (!) méně, přesně o 49,2 %.
Luxusní třída, registrace na českém trhu v červenci 2009 | |||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Tržní podíl ve tř. | Tržní podíl ve tř. |
- | Období | 7/2009 | 1-7/2009 | 7/2009 | 1-7/2009 |
1. | Mercedes-Benz S | 20 | 49 | 62,5% | 28,2% |
2. | BMW 7 | 5 | 50 | 15,6% | 28,7% |
3. | Lexus LS | 3 | 9 | 9,4% | 5,2% |
3. | Mercedes-Benz R | 3 | 35 | 9,4% | 20,1% |
5. | Volkswagen PHAETON | 1 | 1 | 3,1% | 0,6% |
- | Ostatní modely | 0 | 30 | 0,0% | 17,2% |
- | CELKEM | 32 | 174 | 100,0% | 100,0% |
Celoroční žebříček vede stále sedmičková řada bavorské automobilky s rovnými 50 kusy, její podíl ve třídě ovšem klesl na 28,7 %. Stuttgartské esko ale již ztrácí jen jeden vůz, má jich 49 (22,2 %). Třetí je třída R s 35 registracemi (20,1 %). Audi A8 i přes neúčast v měsíčním pořadí zůstává čtvrté s 25 vozy (jeho podíl klesl na 14,4 %). Pátý Lexus LS má na kontě devět registrací (5,2 %). Ostatní, jmenovitě Jaguar XJ, Maybach a VW Phaeton paběrkují.
Sedmička i nadále v meziročním srovnání vykazuje razantní zlepšení o 117,4 % (z 23 kusů). V kladných číslech se ze všech sedmi porovnatelných modelů nachází již jen Jaguar XJ, ale u něj se jedná o registrace jednotlivých vozů (loni tři, letos čtyři, tedy o třetinu více). Ostatní jsou zatím v záporných číslech. Mercedes-Benz S má -54,2 %, za prvních sedm měsíců loňského roku si zákazníci koupili 107 vozů, letos tedy ztratil 58 aut. Třída R pak vykazuje -47 % (o 31 méně než v roce 2008). Audi A8 je tentokrát na hodnotě -68,4 %, loni se jich od ledna do července prodalo 79. Lexus LS má o 43,8 % méně, u něj toto číslo představuje pokles o sedm registrací. Volkswagen Phaeton pak ztratil dvě třetiny, loni měl po sedmi měsících tři nové vozy.
Trh v této kategorii klesl meziročně z 297 na 174 vozů, tedy o 41,4 %. Jeho propad prohloubil zpět za čtyřicetiprocentní hranici.
Podíly vznětových motorů v první červencové pětce, tedy vlastně v celém žebříčku, jsou následující: sta procent dosáhl jen Mercedes třídy R, všechna tři erka měla pod kapotami motory CDI. Naftových BMW 7 bylo v červenci 60 % (3 z 5). Lexus LS se s turbodieselem nevyrábí, neměl jej ni jeden prodaný Phaeton. Na závěr jsme si nechali vítěze měsíční statistiky – Mercedes-Benz třídy S. Proč? Prodalo se celkem sedm vozů se zážehovými motory a devět se vznětovými. Že vám čtyři kusy chybí? V tomto případě se totiž jednalo o již v nadpisu článku lehce vzpomenutou hybridní verzi S 400. Pro pořádek – podíl pohonných jednotek označených zkratkou CDI u S-Klasse činil tentokrát 45 %.