Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v červenci 2012: Nejprodávanější auta vyšší střední třídy

Aleš Dragoun
Diskuze (17)
BMW řady 5 ve vyšší střední stále navyšuje náskok před Audi A6. Nejlepší ze zbytku světa kromě Volva byla Lancia Thema.

Trh v meziročním srovnání mírně vzrostl: o rovných 6 %. Před dvanácti, respektive necelými třinácti měsíci bylo nově zaregistrováno 182 vozů vyšší střední třídy, letos 193, tedy o 11 více.

V měsíčním žebříčku zvítězila mnichovská „pětka“, připsala si celkově 69 kusů a podíl 35,8 %. Audi A6 spolu s variantou Allroad se muselo znovu spokojit jen s druhým místem. Tentokrát mělo na kontě 56 exemplářů (29 %), přičemž kombi do lehkého terénu zvolilo rovných 10 zákazníků. Třetí příčka patří třídě E s 24 novými auty (12,4 %) včetně jednoho kupé či kabrioletu, který SDA uvádí mezi sportovními vozy. Čtvrté je Volvo série 70/80 s 18 registracemi (9,3 %). Mimochodem, sedm z nich bylo XC70, šest kombi V70 a pětice sedanů S80. Top 5 uzavírá druhý model z Ingolstadtu: A7 (11, 5, 7%).

Lídr BMW 5 v meziročním porovnání vykazuje +15 % (o 9 vozů více ze šedesáti). Audi A6 si ve srovnání s červencem 2011 polepšilo o 19,1 %. Zaznamenalo shodný zisk devíti jednotek, před rokem jich tudíž bylo 47. Třída E od Mercedesu nehlásí ani vzestup, ani pád, nýbrž logicky úplně stejně jako loni! Velká Volva mají +5,9 % (+1 ze 17). A7 se odporoučela směrem dolů o 47,6 %, z celkových 21 o deset kusů.

Největší procentní skok si sice připisuje Lexus GS, jenže jeho navýšení o 100 % není díky malým počtům zrovna relevantní. To samé se dá říci rovněž o Mercedesu CLS (+50 %) Takže prestižní titul putuje do Ingolstadtu díky Audi A6 a Allroadům, druhé je BMW 5 a třetí Volva řad 70 a 80.

V kusech se rozešla smírně řada 5 s dvojčaty A6/Allroad, třetí je CLS (+2), následují Volva a luxusní odnož Toyoty se zlepšením o jediné auto.

Pády najdeme v pořadí pouze dva. Vévodí jim francouzský Jihokorejec Renault Latitude (-75 %, -3 ze čtyř) před mnohem důležitějším Audi A7, které jsme již vzpomínali. Sportback se čtyřmi kruhy vládne zároveň kusovým „loserům“, „diamant“ původně od Samsungu je zde naopak stříbrný.

Objem českého trhu v této kategorii se oproti prvním sedmi měsícům loňského roku zvýšil o 252 vozů (+16,5 %), tedy z 1.528 na 1.780.

Momentálním vládcem od začátku roku je BMW řady 5, které svým pronásledovatelům stále uniká. Má na kontě 577 kusů a podíl 32,4 %. Na druhém místě se nachází Audi A6 (504, 28,3 %). V tomto účtování okupuje bronz Volvo s příbuznými modely 70 a 80 (198, 11,1 %). „Éčko“ je včetně kupé a kabrioletů až čtvrté (180, 10,1 %). Na páté příčce zůstává Audi A7 (106, 6 %), které zároveň jako poslední překročilo stovku.

Ve srovnání s lednem až červencem letopočtu 2011 si vedoucí řada 5 s modrobílým logem polepšila o 102 vozů (21,5 %). Audi má z hlavních hráčů nejmladší model a příchod kombi a Allroadu jej vystřelil nahoru o 203 kusů a 67,4 %. Volvo 70/80 je na tom také lépe, i když zdaleka nevylétlo o tolik (+21 jednotek, +11,9 %). Počty Mercedesu E poklesly o přesně 28 % a 70 registrací. Ničím se nemůže chlubit ani A7 (-38 %, -65 aut).

Procentním skokanem roku jmenujme Lexus GS, který se zlepšil o stále slušných 750 %, konkrétně z dvou exemplářů na 17. Trojciferný nárůst hlásí ještě do segmentu nedávno nově zařazené BMW řady 6. Má +106,7 %, poněvadž vyskočilo z 15 na 31 registrací. Následuje Mercedes CLS se ziskem 68,8 % (81 místo 48). Audi A6 se v tomto přehledu šplhounů propadlo až na čtyřku, vykazuje ovšem stále největší kusové zlepšení před BMW 5 a CLS (+33).

Propadákům sice nadále s -83,3 % kraluje Saab 9-5, ale vzhledem ke smutnému osudu automobilky je to pochopitelné. Mezi zveřejněnou první desítkou jej beztak ani nenajdeme. V ní chybí i další „kusovka“ Infiniti M (-55,6 %, -5 vozů, z devíti na čtyři). Výrazně špatně už jsou na tom jen Audi A7 a E-Klasse, Latitude má zatím -15,9 %. Třída E si pohoršila o nejvíce exemplářů ze všech právě před čtyřmi kruhy se splývavou zádí.

„Pětek“ s písmenkem d na víku zavazadlového prostoru si v minulém měsíci odvezlo 63 klientů (91,3 %). Audi má na kontě za červenec 43 A6 a všech deset Allroadů s agregáty TDI (dohromady 53, tedy 94,6 % z celkového počtu). Mercedes-Benz E s motorem CDI si postavilo do garáží 21 novopečených majitelů (87,5 %). Volva 70 a 80 zde dosáhla čísla 14 (7 XC70, 4 V70 a 3 S80), což znamená 77,8 %.Turbodiesely poháněly také devítku Audi A7 (81,8 %). Prodala se i jediná plynová E-Klasse a taktéž jeden hybridní Lexus GS.

Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v červenci 2012
 KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
 Období7/20121-7/20127/20121-7/2012
1.BMW 56957735,8%32,4%
2.Audi A65650429,0%28,3%
3.Mercedes-Benz E2418012,4%10,1%
4.Volvo S80/V70/XC70181989,3%11,1%
5.Audi A7111065,7%6,0%
6.Mercedes-Benz CLS 6813,1%4,6%
7.Lancia THEMA381,6%0,4%
8.BMW 62311,0%1,7%
8.Lexus GS2171,0%1,0%
10.Jaguar XF1270,5%1,5%
10.Renault LATITUDE1370,5%2,1%
Ostatní modely-0140,0%0,8%
CELKEM-1931780100,0%100,0%

Aleš Dragoun
Diskuze (17)
26. 8. 2012 14:13
Re: E-cko
:yes: :-) mimochodem, já jsme ho dokonce v té tabulce přehlíd....
25. 8. 2012 19:15
Re: E-cko
a co říkáš na výsledek jediného korejského vozu v této třídě? najednou tě korejci nezajímají?
Avatar - escorpion
25. 8. 2012 15:32
Re: E-cko
BMW v tejto triede má konkurenciu jedine u A6. Mercedes sa nechytá. Ťažko povedať prečo, žeby mal bawor väčší cveng ?
Škoda jaguáru, u nás jedného vídam pri lidli.
Avatar - white label
25. 8. 2012 12:49
Re: Ach to XF
:-) ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
25. 8. 2012 11:08
Re: Ach to XF
>:D