Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v červenci 2014: Výrazný nárůst hlásí Opel a Dacia

David Bureš
Diskuze (64)
Nejprodávanější zahraniční značkou na českém trhu byl minulý měsíc Hyundai. Prodeje klesly Peugeotu nebo Toyotě.

Prodeje nových automobilů na českém trhu v posledních měsících výrazně rostou. Během července se u nás prodalo 17.700 nových aut, což je o bezmála 28 % více než před rokem. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů.

Dominantní značkou na trhu zůstává domácí Škoda, 5.508 prodaných aut znamená více než 31% podíl na trhu. Proti loňskému červenci si mladoboleslavská značka polepšila o 29,5 %. „Prázdninové měsíce patří z hlediska zákaznické aktivity v rámci roku logicky spíše k těm slabším, o to větší hodnotu pro nás tento citelný růst představuje,“ říká Luboš Vlček, šéf českého zastoupení Škody.

Meziroční nárůst Škody je sice výrazný, některé značky z nejlepší patnáctky ale evidují ještě větší prodejní růst. Rekordmanem v tomto ohledu je Opel, jehož 677 prodaných aut je o 95,6 % více než v červenci 2013. Největší podíl na úspěchu značky měly modely Meriva a Zafira.

Dlouhodobě se daří Dacii, 927 registrací tentokrát znamená nárůst o 53,2 %. V minulých měsících na tom rumunská značka nabízející levná auta byla sice lépe, stále se ale jedná o úspěch.

Na druhém místě za Škodou tentokrát skončil Hyundai, který s Volkswagenem bojuje o titul nejsilnější zahraniční značky na českém trhu. O druhém místě rozhodlo 1.826 prodaných vozů korejské značky, což je o pouhých 18 více než v případě VW.

Z top 15 značek si v červenci 2014 pohoršily jen tři z nich, a to všechny značky kolínského TPCA. Peugeotu klesy prodeje o 19,5 %, Citroënu o 11,4 % a Toyotě o 18,4 %.

Český trh v červenci 2014 – pořadí značek (Top 15)
 KategorieOATržní podílOAZměna (rok)změna (rok)
 Období7/20147/20147/2013[ks][%]
1.Škoda5.50831,12%4.252+1.256+29,5
2.Hyundai1.82610,32%1.283+543+42,3
3.Volkswagen1.80810,21%1.363+445+32,6
4.Ford1.0225,77%837+185+22,1
5.Dacia9275,24%605+322+53,2
6.Opel6773,82%346+331+95,6
7.Peugeot6363,59%790-154-19,5
8.Kia6313,56%620+11+1,7
9.Seat6113,45%525+86+16,4
10.Renault5513,11%46586+18,5
11.Citroën4422,50%499-57-11,4
12.BMW3962,24%344+52+15,1
13.Mercedes-Benz3552,01%241+114+47,3
14.Audi3491,97%326+23+7,1
15.Toyota2981,68%365-67-18,4
 CELKEM17.700 14.5333.167+27,8

V prvních sedmi měsících roku registrace nových aut překonaly stotisícovou hranici, celkem se v tomto období prodalo na českém trhu 111.758 nových aut. Ve srovnání s obdobím leden-červenec 2013 se jedná o nárůst 17,2 %.

V tomto ohledu je na druhém místě za Škodou Volkswagen. Wolfsburgská značka má s 10.582 registracemi mírný náskok nad Hyundai (10.443 registrací), za nimi následuje s velkým odstupem Ford (7.211 registrací).

Největší nárůst prodejů v letošním roce zatím z 15 nejlepších značek eviduje Dacia, jejíž 5.256 registrací znamená meziroční nárůst o 79,5 %. Výrazně se prodeje zvedly také Seatu (+58,4 %) a již zmíněnému Opelu (+53,9 %).

Český trh v prvních sedmi měsících roku 2014 – pořadí značek (Top 15)
 KategorieOATržní podílOAZměna (rok)změna (rok)
 Období1-7/20141-7/20141-7/2013[ks][%]
1.Škoda34.11730,53%28.078+6.039+21,5
2.Volkswagen10.5829,47%9.033+1.549+17,2
3.Hyundai10.4439,34%9.350+1.093+11,7
4.Ford7.2116,45%5.308+1.903+35,8
5.Dacia5.2564,70%2.929+2.327+79,5
6.Peugeot4.4834,01%4.526-43-1,0
7.Seat3.8073,41%2.404+1.403+58,4
8.Kia3.7983,40%3.920-122+3,1
9.Opel3.7963,40%2.467+1.329+53,9
10.Renault3.6913,30%3.594+97+2,7
11.Citroën3.5493,18%3.791-242-6,4
12.BMW2.9702,66%2.137+833+38,9
13.Toyota2.2612,02%2.490-229-9,2
14.Mercedes-Benz2.2031,97%1.815+388+21,4
15.Audi1.9791,77%1.993-14-0,7
 CELKEM111.758 95.351+16.407+17,2

David Bureš
Diskuze (64)
8. 8. 2014 13:38
Re: Opel
Prijima se ;-)
Avatar - Emel
8. 8. 2014 11:47
Re: Opel
Hmotnost se projevuje pořád... zatěžuje nápravy, je nutné ji brzdit, působí odstředivou silou na kola v zatáčce...
Avatar - Emel
8. 8. 2014 11:39
Re: Opel
Hele, zaslechl jsem právě něco o té 1.6EB, ale už je to dýl... a pak bylo cosi v US, to se ale myslím týkalo větších motorů. Tímto se Fordu omlouvám :-)
8. 8. 2014 10:46
Re: Opel
Napriklad Focus III je taky lepe odhlucnen nez II-ka ale nepribral 120kg, jenom nejakych 5-10kg. Na druhe strane, ta hmotnost ze taha napric platformou GM pres Fiat(Alfa) az ke korenum v Saabu, kde hmotnost nikdy nevadila, ale hosi seversti tam vzdycky davali i poradny motor, no moc se tato koncepce nesetkala s pochopenim u zakazniku, protoze dnes jde v prvni rade o spotrebu.
8. 8. 2014 10:41
Re: AdBlue
ano v 1.6cdti EU6