Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v dubnu 2012: Nejprodávanější vozy vyšší střední třídy

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Německou nadvládu ve vyšší střední narušuje pouze Volvo, automobily z jiných zemí nemají šanci.

Celý trh meziročně překvapivě malinko klesl, a to o 3,4 %. Loni bylo nově zaregistrováno 263 vozů vyšší střední třídy, letos 254, tedy o devět méně. K číslům z roku 2010 (158) se segment teď ani náhodou nepřiblížil. Dlužno dodat, že naštěstí.

Mnichovské sedany a kombi skončily na 89 přírůstcích, patří jim tedy triumf a kromě toho také 35 % podílu. Druhou příčku okupuje Audi A6 včetně Allroadu (67, 26,4 %), třetí patří již v titulku zmíněným velkým Volvům (33, 13 %). Bronz je úspěchem, na lídry ale už dost ztratila. Mercedes-Benz E se musel spokojit s nevděčnou bramborovou medailí za 22 kusů (8,7 %). Čtveřici z nich SDA uvádí ve sportovní kategorii, takže se jedná o kupé či kabriolety. Top 5 uzavírá ingolstadtský sportback A7 s 20 auty (7,9 %).

Jak si vede pětice nejlepších v porovnání s dubnem 2011? Lídr BMW 5 si bohužel pohoršil o 4,3 % Loni našlo své majitele ještě vyšších 93 aut, letos bylo zájemců o čtyři méně. Počty Audi A6 vzrostly o čtvrt stovky registrací (59,5 %), na Skokana roku mu to bez problémů stačí, a to jak v procentech, tak absolutních počtech. Švédský vyzyvatel německých konkurentů je na tom úplně stejně jako před dvanácti měsíci! Mercedes E má o 47,6 % a 20 kusů méně. Tyto výsledky mu zároveň přinesly nelichotivou nálepku propadáku. Řady Audi A7 prořídly o čtyři auta (-16,7 %).

Objem českého trhu v segmentu vyšší střední třídy se po první třetině roku 2012 oproti totožnému období toho uplynulého zvýšil. Nabral ten správný směr o 151 vozů, konkrétně z 849 na přesnou tisícovku. V procentním vyjádření tento údaj představuje nárůst o 17,8 %. Předloni přitom nedosáhl ani šesti stovek (596).

Přetahovaná pětkového BMW a „á-šestky“ je minulostí, alespoň prozatím. V žebříčku od ledna vede Mnichovan s 316 kusy a podílem 31,6 %. Jeho úhlavní nepřítel ze stejné spolkové země má 293 exemplářů a okupuje 29,3 %. Rozdíl mezi nimi tedy narostl z jediného na 23 kusů. Volvo 70/80 (118, 11,8 %) prozatímní bronz udrželo. Trojcípá hvězda třídy E již tolik nedotírá (rovných 100 a 10 %). První pětku uzavírá Audi A7 (69, 6,9 %). Pořadí se stabilizovalo, ostatní počínaje Mercedesem CLS nemají nárok.

V meziročním srovnání se vedoucí BMW 5 nachází v kladných číslech, má o 37 registrací více (+13,3 %). Druhá A6 zůstává stále vysoko v plusu, polepšila si o 172 vozů, respektive 142,1 %. Volva 70 a 80 se ze ztráty, do které spadla v březnu, dosud nedostala. Mají stále -19 aut a aktuálně -13,9 %. Éčkový Mercedes se také propadá, už o 26,5 % (ztráta 36 kusů). Audi A7 hlásí úbytek 25,8 %. Aktuálně zlákalo o 24 Čechů méně.

Jinak je hodný zaznamenání ještě výsledek třídy CLS, která získala takřka 55 %. Ještě před měsícem ovšem měla mnohem lepších +124 %. O nejvíce aut si polepšila samozřejmě A6. Opačným statistikám již nevévodí její sportovnější kolega s číslem v označení o jedno vyšším, nýbrž stuttgartská E-Klasse. Zde se nebudeme zmiňovat o modelech „pod čarou“. Konkrétně se jedná o jediný: Saab 9-5. Smutný osud švédského výrobce je všeobecně znám.

Bavorské pětky s malým d na zádi si v dubnu postavilo do garáže 75 nových majitelů, což představuje 84,3 %. Audi A6 s agregáty TDI si zákazníci odvezli celkem 64 (95,5 % z celkového počtu). Allroady měly tyto pohonné jednotky pod kapotou všechny čtyři. Velká osobní Volva mají na kontě všech 33 kusů s naftovými pohonnými jednotkami (18 XC70, 10 V70 a 5 sedanů S80).

Mercedes-Benz E si připsal 22 turbodieselů, což je také „plný počet“. A7 Sportback takového výsledku nedosáhl, má jich jen 85 % (17). Prodal se také jediný Renault Latitude, který spaluje bioethanol E85.

Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v dubnu 2012
KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
Období4/20121-4/20124/20121-4/2012
BMW 58931635,0%31,6%
Audi A66729326,4%29,3%
Volvo S80/V70/XC703311813,0%11,8%
Mercedes-Benz E221008,7%10,0%
Audi A720697,9%6,9%
Mercedes-Benz CLS 10483,9%4,8%
Renault LATITUDE5262,0%2,6%
Jaguar XF4161,6%1,6%
Hyundai GENESIS260,8%0,6%
Infiniti M130,4%0,3%
Lancia THEMA120,4%0,2%
Ostatní modely030,0%0,3%
CELKEM2541000100,0%100,0%

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
22. 5. 2012 07:18
Re: NEJVYŠŠÍ STŘEDNÍ
No pokud bych přešel třeba ze svého GTI hned na BMW5, tak bych asi žádné výhrady neměl. Jenže je tady konkurence v podobě A6 a BMW promine, ale Audi je výrazně (citelně - tedy všemy smysly včetně čichu) v interiéru lepší a to snad o jednu třídu. Není to tak, že by třeba v pětce něco vrzalo, ale když se podíváš, jak si Audi na některých plochách doslava hraje s hliníkem, jak se "mazlí" s provedením ovladačů, jak to působí téměř nerozbitným dojmem, pak musíš uznat, že A6 je zpracována lépe. A netýká se to jen interiéru. Elektrické zavírání pátých dveří je další věc. Tam, kde Audi jede plynule po celou dráhu zavírání a klapnutí zámku téměř neslyšíš, tam BMW s kufrem prostě žuchne a servomechanika se pak postará o zbytek. Pak stačí porovnat pouťový displej "s rozšířenými možnostmi" v BMW a přístroje v Audi a zjistíš další rozdíl v grafice a čitelnosti.
Audio Harman Kardon mě taky zklamalo. A zase platí, pokud přesedneš z auta, které mělo osm obyčejných repráků do pětky, která jich má v celém interiéru dvakrát tolik, pak jseš nadšený, stejně jako spousta mých kamarádů. Ty ale srovnáváš své domácí audio (ať chceš nebo ne) podvědomě nebo vědomě s něčím, čemu lidi z Mnichova říkají HiFi Professional. Kdyby to nazvali HiFi Standard, tak Ti to ani nepřijde. Ale tady čekáš víc. Čekáš na Dana Bártu, jeho výšky, chvění jeho hlasu a nádechy a taky čekáš přesnou lokalizaci nástrojů, exaktní basy (ne dunění, ale údery) a ono se toho jaksi nedostává. Všechno je to splynulé do jakési divné beztvaré hmoty, která lahodí uchu asi jako zbíječka na ulici.

JENŽE... BMW5 se v současné generaci už nějaký pátek vyrábí a Audi je prostě mladší. BMW je a asi bude schopno se v další generaci Audi přiblížit ve zpracování, což už jde vidět na BMW 6 Coupé. Navíc BMW5 stojí prostě daleko méně peněz (ne základ, ale s "extras") a konečně BMW5 je hezčí, daleko hezčí při jakémkoliv pohledu. Má svou tvář, svůj charakter a nespleteš si ho jen tak s jinými řadami. U Audi mám fakt někdy problém poznat jestli mě dojíždí čtyřka, pětka nebo šestka. U osmičky vzhledem k tvaru světel to zas takový problém není...
19. 5. 2012 12:01
Re: NEJVYŠŠÍ STŘEDNÍ
:yes:
Avatar - Hammunasakra
19. 5. 2012 11:00
Re: NEJVYŠŠÍ STŘEDNÍ
Udělejte malý "krůč(íč)ek" od (BMW) 5 k (Alpina) B5 a to "téměř" můžety "vynechat/vypusti" ;-)
Avatar - Hammunasakra
19. 5. 2012 10:58
Re: NEJVYŠŠÍ STŘEDNÍ
:yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
19. 5. 2012 10:56
Re: České prodeje A6 vs 5er
Aneb s audi na VWěčné časy a nikdy jinak ;-)
PS: Hodně s tím určitě také "hne" novinka modelového roku 2013 - 2.0 Tdi 100 kW a k tomu "plněodpovídající" partner, technický skvost a VWzor spoooolehlivosti jménem MULTITRONIC :yes: :-)