Český trh v listopadu 2011: Pořadí značek
Na českém trhu bylo v listopadu 2011 zaregistrováno 15.228 osobních automobilů, tj. o 692 více (+4,5 %) než v listopadu 2010.
Škoda zaznamenala meziroční úbytek registrací, konkrétně bylo do provozu uvedeno 4713 škodovek a tržní podíl největší domácí značky v jedenáctém měsíci činil 29,6 %.
Listopad 2011 je zlomovým měsícem pro značku Hyundai. Poprvé se jí totiž podařilo předstihnout ostatní importované konkurenty, aniž by bylo nutno odečítat reexporty, resp. provádět další operace s oficiálními čísly. Meziročně Hyundai vyrostlo z 834 registrací na 1404 registrace, jde tedy o mohutný růst +68 %. Nejžádanějším modelem značky byl i30, kterých bylo zaregistrováno 530. Velmi pěkná čísla předvedla taky řada i20 (346 ks), ix20 (279 ks) nebo ix35 (134 ks).
Třetí místo v pořadí značek patří Volkswagenu, který vykázal 1361 registrací a meziroční růst o 40 %.
Protože se čísla Fordu propadla o 12 %, je na čtvrtém místě Renault. Velmi dobrý výsledek se povedl taky značce Kia, které k tisícovce registrací scházelo jen 36 vozů.
V bezpečné zóně TOP10 je taky Dacia se 430 registracemi, 172 z nich patří Dusteru.
Ve druhé desítce probíhá dramatický souboj menších neprémiových značek s těmi prémiovými. Nejdůležitější je asi výrazný propad značky Fiat, která meziročně ztratila přes 200 registrací.
Registrace na českém trhu, výsledky za listopad 2011 | ||||||
- | Kategorie | OA | OA | Rozdíl | Rozdíl | Podíl |
Poř. | Značka | 11/2011 | 11/2010 | [ks] | [%] | [%] |
1. | ŠKODA | 4713 | 4872 | -159 | -3,3% | 29,6% |
2. | HYUNDAI | 1404 | 834 | 570 | 68,3% | 8,8% |
3. | VOLKSWAGEN | 1361 | 972 | 389 | 40,0% | 8,5% |
4. | RENAULT | 1265 | 1220 | 45 | 3,7% | 7,9% |
5. | FORD | 1255 | 1429 | -174 | -12,2% | 7,9% |
6. | KIA | 964 | 743 | 221 | 29,7% | 6,1% |
7. | PEUGEOT | 613 | 610 | 3 | 0,5% | 3,9% |
8. | DACIA | 430 | 350 | 80 | 22,9% | 2,7% |
9. | CITROËN | 402 | 511 | -109 | -21,3% | 2,5% |
10. | TOYOTA | 373 | 381 | -8 | -2,1% | 2,3% |
11. | OPEL | 350 | 349 | 1 | 0,3% | 2,2% |
12. | SEAT | 341 | 246 | 95 | 38,6% | 2,1% |
13. | SUZUKI | 289 | 286 | 3 | 1,0% | 1,8% |
14. | AUDI | 282 | 310 | -28 | -9,0% | 1,8% |
15. | CHEVROLET | 257 | 205 | 52 | 25,4% | 1,6% |
16. | BMW | 239 | 262 | -23 | -8,8% | 1,5% |
16. | MERCEDES-BENZ | 239 | 243 | -4 | -1,6% | 1,5% |
18. | NISSAN | 194 | 162 | 32 | 19,8% | 1,2% |
19. | FIAT | 173 | 377 | -204 | -54,1% | 1,1% |
20. | MITSUBISHI | 149 | 138 | 11 | 8,0% | 0,9% |
21. | VOLVO | 141 | 128 | 13 | 10,2% | 0,9% |
22. | HONDA | 122 | 167 | -45 | -26,9% | 0,8% |
23. | SUBARU | 80 | 115 | -35 | -30,4% | 0,5% |
24. | MAZDA | 58 | 125 | -67 | -53,6% | 0,4% |
25. | LAND ROVER | 52 | 28 | 24 | 85,7% | 0,3% |
26. | ALFA ROMEO | 29 | 27 | 2 | 7,4% | 0,2% |
27. | PORSCHE | 27 | 21 | 6 | 28,6% | 0,2% |
28. | JEEP | 25 | 5 | 20 | 400,0% | 0,2% |
- | Celkem - Jiné značky | 93 | 112 | -19 | -17,0% | 0,6% |
- | Celkem | 15920 | 15228 | 692 | 4,5% | 100,0% |
Vývoj českého trhu od počátku roku 2011
Rok 2011 už za několik týdnů končí, ale karty, které nakonec rozhodnou, jsou vlastně již rozdány. Definitivní pořadí značek se ještě může změnit, ale zásadní novinky už od prosince nečekáme.
Za jedenáct měsíců bylo u nás zaregistrováno 158.263 osobních automobilů. Loni to bylo o 4156 méně.
Lídr trhu - Škoda - drží loňský prodejní standard a tržní podíl přes 30 %. Bezmála 22 tisíc registrací z celkových 48 tisíc tvoří Octavie, Fabia si letos v ČR připsala zhruba 15 tisíc čárek.
Volkswagen si letos s Fordem zřejmě vymění pozice, Ford se bude muset spokojit s třetím místem celkového pořadí značek. Ani jedna z těchto značek se nedostane k 10% tržnímu podílu na trhu osobních aut.
Přes 10 tisíc registrací se v ČR dostaly už jen dvě značky a ani poslední měsíc v roce na tom asi nic nezmění. Řeč je o Renaultu a Hyundai. Původem korejská značka, která se v ČR cítí tak trochu doma, bude ve 12. měsíci jistě usilovat o sesazení Renaultu z třetího místa na importérských stupních vítězů.
Střední pásmo TOP10 tvoří Kia, Peugeot a Citroën, těsno pak je mezi devátým a sedmnáctým místem, kde jsou rozdíly mezi značkami minimální.
Nejvíce se propadající značky letošního roku jsou Citroën (-1013 registrací), Fiat (-1846 registrací) a dále japonské brandy ze třetí desítky: Honda (-321 ks), Mazda (-744 ks) a Subaru (-245 ks).
Registrace na českém trhu, výsledky za leden-listopad 2011 | ||||||
- | Kategorie | OA | OA | Rozdíl | Rozdíl | Podíl |
Poř. | Značka | 1-11/2011 | 1-11/2010 | [ks] | [%] | [%] |
1. | ŠKODA | 48715 | 48788 | -73 | -0,1% | 30,8% |
2. | VOLKSWAGEN | 13771 | 11920 | 1851 | 15,5% | 8,7% |
3. | FORD | 12916 | 12987 | -71 | -0,5% | 8,2% |
4. | RENAULT | 11196 | 10913 | 283 | 2,6% | 7,1% |
5. | HYUNDAI | 10947 | 8924 | 2023 | 22,7% | 6,9% |
6. | KIA | 7860 | 7131 | 729 | 10,2% | 5,0% |
7. | PEUGEOT | 6791 | 6390 | 401 | 6,3% | 4,3% |
8. | CITROËN | 4832 | 5845 | -1013 | -17,3% | 3,1% |
9. | OPEL | 4161 | 3143 | 1018 | 32,4% | 2,6% |
10. | DACIA | 3616 | 2772 | 844 | 30,4% | 2,3% |
11. | TOYOTA | 3548 | 4402 | -854 | -19,4% | 2,2% |
12. | AUDI | 3374 | 2921 | 453 | 15,5% | 2,1% |
13. | BMW | 3137 | 2857 | 280 | 9,8% | 2,0% |
14. | SEAT | 3042 | 2561 | 481 | 18,8% | 1,9% |
15. | CHEVROLET | 2750 | 2581 | 169 | 6,5% | 1,7% |
16. | SUZUKI | 2655 | 2519 | 136 | 5,4% | 1,7% |
17. | MERCEDES-BENZ | 2577 | 2579 | -2 | -0,1% | 1,6% |
18. | FIAT | 2088 | 3934 | -1846 | -46,9% | 1,3% |
19. | NISSAN | 1676 | 1741 | -65 | -3,7% | 1,1% |
20. | VOLVO | 1512 | 1409 | 103 | 7,3% | 1,0% |
21. | MITSUBISHI | 1498 | 1086 | 412 | 37,9% | 0,9% |
22. | HONDA | 1459 | 1780 | -321 | -18,0% | 0,9% |
23. | MAZDA | 956 | 1700 | -744 | -43,8% | 0,6% |
24. | SUBARU | 833 | 1078 | -245 | -22,7% | 0,5% |
25. | LAND ROVER | 391 | 237 | 154 | 65,0% | 0,2% |
26. | PORSCHE | 280 | 272 | 8 | 2,9% | 0,2% |
27. | ALFA ROMEO | 241 | 249 | -8 | -3,2% | 0,2% |
28. | JEEP | 194 | 147 | 47 | 32,0% | 0,1% |
29. | LEXUS | 163 | 193 | -30 | -15,5% | 0,1% |
30. | MINI | 154 | 85 | 69 | 81,2% | 0,1% |
31. | LADA | 92 | 133 | -41 | -30,8% | 0,1% |
32. | INFINITI | 90 | 77 | 13 | 16,9% | 0,1% |
33. | LANCIA | 80 | 44 | 36 | 81,8% | 0,1% |
34. | SMART | 75 | 63 | 12 | 19,0% | - |
35. | JAGUAR | 68 | 55 | 13 | 23,6% | - |
36. | CHRYSLER | 42 | 87 | -45 | -51,7% | - |
37. | FERRARI | 40 | 57 | -17 | -29,8% | - |
38. | BENTLEY | 25 | 14 | 11 | 78,6% | - |
39. | SAAB | 24 | 31 | -7 | -22,6% | - |
40. | MASERATI | 22 | 29 | -7 | -24,1% | - |
41. | Ssangyong | 20 | 7 | 13 | 185,7% | - |
42. | Dodge | 14 | 49 | -35 | -71,4% | - |
43. | Aston Martin | 11 | 19 | -8 | -42,1% | - |
43. | Cadillac | 11 | 8 | 3 | 37,5% | - |
45. | KTM | 4 | 4 | 0 | 0,0% | - |
46. | Rolls Royce | 4 | 12 | -8 | -66,7% | - |
47. | Kaipan | 3 | 17 | -14 | -82,4% | - |
48. | Iveco | 1 | 4 | -3 | -75,0% | - |
49. | Lamborghini | 1 | 11 | -10 | -90,9% | - |
- | Celkem - Jiné značky | 303 | 242 | 61 | 25,2% | 0,2% |
- | Celkem | 158263 | 154107 | 4156 | 2,7% | 100,0% |