Český trh v říjnu 2008: Vítězný Hyundai i10, Citroën C1 druhý ve třídě minivozů

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
30 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (8)
V kategorii nejmenších automobilů nezůstal v říjnu letošního roku kámen na kameni. Dosavadní lídři propadli, ale první místo Hyundaie i10 se dalo očekávat.

V šestém měsíci svého působení na českém trhu dosáhla i-desítka konečně na zlato. Navíc s obrovským náskokem, její registrace dosáhly 148 nových vozů. Na druhé příčce skončil Citroën C1 s 99 kusy, až třetí dlouhodobá jednička Chevrolet Spark (78 vozů), čtvrtý Peugeot 107 porazil dokonce i Pandu, a to hlavně díky 8 prodaným en-jedničkám. Celkově si malá kolíňata se lvem ve znaku odvezlo 49 nových majitelů. Italský medvídek skončil až pátý s 48 kusy, o šest méně si připsaly na svá konta shodně Kia Picanto a Renault Twingo.

Ve srovnání s loňským rokem si Citroën C1 polepšil o 90,4 % (loni 52 kusů), Chevrolet Spark si naopak o 51,5 % pohoršil (loni v říjnu měl na kontě 161 registrací). Peugeot 107 se propadl o 39,5 % (loni 81 vozů), Fiat Panda si také pohoršil, a to z loňských 102 vozů, tedy o 53 %. I Kia Picanto zaznamenala meziroční pokles, a to o 33,3 % (loni 63 vozů). Hyundai i10 se prodává od května letošního roku a Twingo se loni nabízelo ještě v první generaci a neprodal se ani jeden vůz.

Miniauta se vznětovými motory si v říjnu 2008 odvezli jen tři zákazníci – jeden se rozhodl pro Fiat 500, druhý pro Opel Agila a třetí pro Smart ForTwo. Od začátku roku bylo nově zaregistrováno čtrnáct naftových pětistovek a deset smartů.

V celkovém žebříčku od ledna 2008 vede stále suverénně Chevrolet Spark (1.553 kusů, podíl ve třídě 24,8 %) před Pandou (989 kusů, 15,4 %), třetí je Kia Picanto (633 kusů, 9,9 %), čtvrtý je Hyundai Atos Prime (616 kusů, 9,6 %), ale jeho skladové zásoby už jsou minimální, v říjnu dosáhly registrace jen šesti nových automobilů. Na záda už mu dýchá nástupce i10, který je díky vynikajícím výsledkům již pátý s 553 kusy a podílem 8,6 %.

Meziroční srovnání první čtyřky vypadá následovně: vedoucí Spark si polepšil o 37,2 % (za prvních deset měsíců loňského roku bylo nově zaregistrováno 1.132 jiskřiček. Panda si pohoršila o 10,9 % (v roce 2007 1.110 aut), razantně ztratilo Picanto, letošních 633 malých kií oproti 910 loňským znamená propad o 30,4 %. Atos Prime si pohoršil jen o 4,8 % z loňských 647 vozů, ovšem jeho prodej končí.

V říjnu se také začala nabízet nová generace Opelu Agila, skončila na jedenáctém místě se 13 kusy. Všechny tři zástupce kolínské automobilky TPCA pak čeká co nevidět facelift.

Třída mini, registrace na českém trhu v říjnu 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období10/20081-10/200810/20081-10/2008
1.Hyundai i 1014855324,2%8,6%
2.Citroën C19939316,2%6,1%
3.Chevrolet SPARK78159312,8%24,8%
4.Peugeot 107495198,0%8,1%
5.Fiat PANDA489897,9%15,4%
6.Kia PICANTO426336,9%9,9%
6.Renault TWINGO423146,9%4,9%
8.Suzuki SPLASH402036,5%3,2%
9.Fiat 500221923,6%3,0%
10.Toyota AYGO152112,5%3,3%
11.Opel AGILA13732,1%1,1%
12.Hyundai ATOS66161,0%9,6%
13.Smart FORTWO5800,8%1,2%
14.Volkswagen FOX3360,5%0,6%
15.Ford KA1120,2%0,2%
-CELKEM6116417100,0%100,0%

Vstoupit do diskuze (8)