Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Seat Ibiza FR
Seat Ibiza FR
Seat Ibiza FR
Seat Ibiza FR
37 Fotogalerie

Český trh v říjnu 2019: Velký skok Seatu, pád Dacie

Jestliže Renault, Honda nebo Seatu v říjnu na českém trhu výrazně rostly, Dacia, BMW nebo Suzuki klesly.

Český trh s novými automobily se opět vrací k růstu. V říjnu bylo na českém trhu podle statistik Svazu dovozců automobilů registrováno 19.935 nových aut, o 1,2 % více než před rokem. Velký důvod k radosti to ale není.

Meziroční nárůst totiž není takový, jak mnozí zřejmě očekávali. Loni v říjnu se kvůli novým emisním normám registrace nových aut u nás meziročně propadly o více než 15 %, a tak se letos očekával růst na úroveň bližší roku 2017. Z toho ale nic nebylo... Výsledných 19.935 registrací je úroveň roku 2015 (tehdy v říjnu bylo evidováno 19.658 aut), oba dva roky na to říjnové statistiky přesáhly dvacetitisícovou hranici.

Na nejvyšších příčkách nicméně vidíme významné nárůsty – v případě třetího Volkswagenu má vliv nicméně i to, že jde o vykompenzování jejich silného propadu před rokem. Nejvýše každopádně zůstává domácí Škoda s 8.001 registrovanými auty, což je o  8,8 % více než loni. Následuje Hyundai s 3,4% růstem a Volkswagen, který si polepšil o 22,6 %.

Naopak čtvrtý Peugeot si pohoršil o 8,4 %, loni totiž těžil z toho, že na rozdíl od jiných výrobců měl k dispozici auta podle nových norem, a tak výrazně rostl – letos se tak jen vrací na běžnou úroveň. Moc se nedařilo ani celkově šesté Toyotě (-12,4 %), silný propad pak hlásí celkově jedenáctá Dacia (-56,4 %).

Přesným opakem propadlíků je Seat. Španělská značka loni tratila na nedostatku aut podle nových norem, a tak se silně propadla, na méně než polovinu registrací proti říjnu 2017. Letos se však vrací na scénu, s meziročním skokem o 164 % na výsledných 581 exemplářů.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaRegistrace 10/2019 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda8001+8,840,1
2.Hyundai1626+3,48,16
3.Volkswagen1528+22,67,66
4.Peugeot824-8,44,13
5.Kia803+15,44,03
6.Toyota751-12,43,77
7.Renault742+38,23,72
8.Mercedes-Benz692+8,83,47
9.Ford664-19,83,33
10.Seat581+164,12,91
11.Dacia561-56,42,81
12.BMW519-22,12,6
13.Citroën412-9,72,07
14.Mazda381+24,91,91
15.Opel275-14,91,38
16.Audi221+8,31,11
17.Volvo202-9,41,01
18.Suzuki171-29,30,86
19.Fiat156-1,30,78
20.Honda153+31,90,77
-CELKEM19.935+1,2-

 

Škoda vládne i v žebříčku nejprodávanějších aut, její zástupci obsadili pět prvních příček – za Octavií následuje Fabia, Scala, Karoq a Kodiaq. Octavia i Fabia přitom hlásí silný propad – první o 12,5 %, druhá pak o 19,4 %. Zatímco u Octavie je to nepochybně čekáním na novou generaci, která se oficiálně představí již 11. listopadu, u Fabie může mít vliv aktuálně úzká paleta nabízených motorizací. Ta se omezuje výhradně na 1.0 MPI (44 kW) a 1.0 TSI (70 kW). Naopak pátý Kodiaq mohutně rostl o 208 % po loňském propadu.

Nejlepším vozem zahraniční značky je v Nošovicích vyráběný Hyundai i30, díky meziročním nárůstu o 24,7 % (že by vliv akčních cen?) celkově šestý. Skutečný „cizinec“ je až desátý, jedná se o Dacii Duster, která si však meziročně pohoršila o 35 %.

 

Český trh – registrace nových aut podle modelů
Poř.ModelRegistrace v 10/2019 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda Octavia2110-12,510,58
2.Škoda Fabia1669-19,48,37
3.Škoda Scala1028-5,16
4.Škoda Karoq893+48,34,48
5.Škoda Kodiaq805+208,44,04
6.Hyundai i30778+24,73,9
7.Škoda Superb722+35,73,62
8.Hyundai Tucson444+124,32,23
9.Škoda Rapid322-74,31,62
10.Dacia Duster310-35,01,56
11.Kia Ceed304+20,61,52
12.Škoda Kamiq288-1,44
13.VW Golf239-14,61,2
14.Peugeot 2008231-26,41,16
15.VW Tiguan228+94,91,14
16.Toyota Corolla220+81,81,1
17.Renault Mégane215+321,61,08
18.VW Caddy198+76,80,99
19.Renault Captur194+50,40,97
20.VW Touran179+752,40,9