Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v roce 2010: Nejprodávanější modely vyšší střední třídy

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 1. 2. 2011 • 15:01
48
12
Zobrazit náhledy (48)
Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E
Na německou trojku ve vyšší střední třídě se všichni ostatní soupeři v uplynulém roce dívali z povzdálí.

Objem českého trhu se v tomto segmentu oproti roku 2009 zvýšil o 16,5 %, ze 1.785 na 2.079 kusů (+294). Jedná se o velmi dobrý výsledek, registrace takto velkých aut nebudou rekordy trhat nikdy, jde přece jen o prestižní třídu.

Celkové pořadí za rok 2010 se dá charakterizovat několika slovy. Vpředu jsou německé značky, jmenovitě Mercedes-Benz, BMW a Audi, držet se jich dokázalo alespoň trochu švédské Volvo. Ostatní mají smůlu, nedrží totiž ani 6 % trhu.

Za uplynulý rok zvítězil Mercedes E (587 aut, podíl 28,2 %), BMW 5 je na druhé příčce (544 registrací, 26,2 %), do jeho počtů je zahrnuto také provedení GT. Třetí místo okupuje Audi A6 včetně Allroadu, to skončilo těsně pod hranicí 500 kusů (498, 24 %).

Čtvrtá je velká řada Volva S80/V70/XC70 (276, 13,3 %). Sportbacku A7 stačily pouhé dva měsíce, aby se dostal na nejspodnější příčku Top 5 a v tom třetím, tedy v prosinci, se na ní udržel (48, 2,3 %). Je možné, že na konci roku 2010 budou německé vozy okupovat první čtyři příčky.

Do výsledného žebříčku jsme zařadili jen deset nejprodávanějších modelů z celkových patnácti, které loni bodovaly. Jaguar XF, Honda Legend, Chrysler 300C, Saab 9-5 a Lexus GS ale na své soupeře nestačily. Mezi dalšími pěti zástupci, kteří už se do desítky nevešly, se příští rok může dařit Infiniti M a Mercedesu CLS. Na evropském trhu končí Honda Legend, Peugeot tento segment opouští úplně.

Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v roce 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVZměna (rok)změna (rok)Tržní podíl ve tř.
-Období1-12/20101-12/2009[ks][%]1-12/2010
1.Mercedes-Benz E58740518244,9%28,2%
2.BMW 5544249295118,5%26,2%
3.Audi A6/ALLROAD498631-133-21,1%24,0%
4.Volvo S80/Volvo V70/Volvo XC70276321-45-14,0%13,3%
5.Audi A748048-2,3%
6.Jaguar XF251114127,3%1,2%
7.Honda LEGEND232300,0%1,1%
8.Chrysler 300C1721-4-19,0%0,8%
9.Saab 9-51216-4-25,0%0,6%
9.Lexus GS1214-2-14,3%0,6%
-Ostatní modely3794-57-60,6%1,8%
-CELKEM2079178529416,5%100,0%

V porovnání s rokem 2009 se u nás prodalo Mercedesů E o 182 více (+44,9 %). BMW 5 si polepšilo o 295 vozů, hodnota +118,5 % nakonec ale není ze všech nejvyšší, byť jej Skokanem roku můžeme s ledovým klidem vyhlásit.

A6 na konci životního cyklu naopak ztratila 133 kusů (-21,1 %), největší osobní Volvo je rovněž v záporných číslech (-14 %, -45 z 321). Na srovnání u Audi A7 si budeme muset ještě hodně dlouho počkat.

Šplhouna jsme si již odbyli, zmiňme se jen o tom procentuálně největším, je jím Jaguar XF (+127,3 %). Vyskočil z 11 na 25 vozů, což je v jeho případě velký úspěch. Výsledek pětkového BMW má však mnohem větší vypovídací hodnotu.

Pojďme se tedy rychle podívat na losery, tentokrát vezmeme v potaz i ty z kolonky Ostatní. Mercedes CLS prochází generační výměnou, takže si pohoršil o více než tři čtvrtiny, z 28 na 7 exemplářů (-77,1 %). Peugeot 607 a Hyundai Grandeur končí, takže se rovnou zaměřme na první desítku. Tam je nejhorší Saab 9-5 s čtvrtinovým pádem (z 16 na 12), ten je ale vzhledem k existenčním potížím automobilky, která před rokem málem ukončila svou činnost, veskrze pochopitelný. Snad je Saab z nejhoršího venku, novou generaci 9-5 doplní letos i kombi SportWagon.

Vyšší střední třída je doménou nafty a výjimku tvoří pouze japonské vozy Honda Legend a Lexus GS, které se s turbodieselem neprodávají (v případě Legendu bychom měli spíše použít čas minulý).

Pro pořádek následují podíly přeplňovaných vznětových motorů v Top 5: Mercedes-E dosáhl na 493 aut s agregáty CDI (84 %). BMW 5 s malým d na zádi bylo 474 (87,1 %). Noví majitelé si také odvezli 443 Audi A6 s motory TDI včetně Allroadu (podíl 89 %). V případě Volva 70/80 to bylo 231 kusů s tímto druhem pohonu (83,7 %) A konečně Audi A7 má na kontě 36 kusů s přeplňovanými vznětovými pohonnými jednotkami (z první pětky nejnižších 75 %). Perlička na konec: stoprocentního podílu dosáhli dva Francouzi: Peugeot 607 a Citroën C6.

Témata
Avatar - Kolouš
2. 2. 2011 20:07
Re: Mercedes nema tvrdsi podvozok ale horsi
hele promin, ale jedinym argumentempro moji poznamku je Tvuj prispevek samotny. Vic proste neni treba. Ja nediskutuju, jen konstatuji, ze jsi idiot.
2. 2. 2011 06:05
Re: Mercedes nema tvrdsi podvozok ale horsi
Ty ale také nemáš argumenty, tvůj příspěvek je o tvých pocitech a nenavisti. Proc sem pletes vyrobu masa, rasove zalezitosti apod. Jak například MB zabíjí lidi ?
Avatar - white label
1. 2. 2011 22:31
Re: E - spravny vitaz
Já si naopak myslím, že 5er po zavedení M-packetu a X-drivu a kombíku bude mít na to, aby Ečko porazil, i kdyby to mělo být jen těsně...
1. 2. 2011 22:07
Re: E - spravny vitaz
Gerontologická obměna... "Až", tak zase bude další a tak pořád dokola... jen hlupák váhá a tlachá
1. 2. 2011 22:05
Re: E - spravny vitaz
No konečně!!! :-O

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku