Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v roce 2021 podle segmentů: V čele Toyota, Ford i Mercedesy a Škodovky

David Bureš David Bureš 7. 1. 2022 • 20:11
79
17
Zobrazit náhledy (79)
Škoda Fabia 1.0 TSI Škoda Fabia 1.0 TSI Škoda Fabia 1.0 TSI Škoda Fabia 1.0 TSI Škoda Fabia 1.0 TSI Škoda Fabia 1.0 TSI Škoda Fabia 1.0 TSI Škoda Fabia 1.0 TSI Škoda Fabia 1.0 TSI Škoda Fabia 1.0 TSI Škoda Fabia 1.0 TSI Škoda Fabia 1.0 TSI Škoda Fabia 1.0 TSI Škoda Fabia 1.0 TSI Škoda Fabia 1.0 TSI Škoda Fabia 1.0 TSI Škoda Fabia 1.0 TSI Škoda Fabia 1.0 TSI Škoda Fabia 1.0 TSI Škoda Fabia 1.0 TSI Škoda Fabia 1.0 TSI Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Ford Tourneo Custom Active 2.0 EcoBlue (136 kW) mHEV Ford Tourneo Custom Active 2.0 EcoBlue (136 kW) mHEV Ford Tourneo Custom Active 2.0 EcoBlue (136 kW) mHEV Ford Tourneo Custom Active 2.0 EcoBlue (136 kW) mHEV Ford Tourneo Custom Active 2.0 EcoBlue (136 kW) mHEV Ford Tourneo Custom Active 2.0 EcoBlue (136 kW) mHEV Ford Tourneo Custom Active 2.0 EcoBlue (136 kW) mHEV Ford Tourneo Custom Active 2.0 EcoBlue (136 kW) mHEV Ford Tourneo Custom Active 2.0 EcoBlue (136 kW) mHEV Ford Tourneo Custom Active 2.0 EcoBlue (136 kW) mHEV Ford Tourneo Custom Active 2.0 EcoBlue (136 kW) mHEV Ford Tourneo Custom Active 2.0 EcoBlue (136 kW) mHEV Ford Tourneo Custom Active 2.0 EcoBlue (136 kW) mHEV Ford Tourneo Custom Active 2.0 EcoBlue (136 kW) mHEV Ford Tourneo Custom Active 2.0 EcoBlue (136 kW) mHEV Ford Tourneo Custom Active 2.0 EcoBlue (136 kW) mHEV Ford Tourneo Custom Active 2.0 EcoBlue (136 kW) mHEV Ford Tourneo Custom Active 2.0 EcoBlue (136 kW) mHEV Ford Tourneo Custom Active 2.0 EcoBlue (136 kW) mHEV Ford Tourneo Custom Active 2.0 EcoBlue (136 kW) mHEV Ford Tourneo Custom Active 2.0 EcoBlue (136 kW) mHEV

Domácí Škoda opět ovládla mnohé segmenty, v nichž je zastoupena. Nejprodávanější vozy své kategorie má ale za rok 2021 také Toyota, Ford a Mercedes-Benz.

Turbulentní rok 2021 je za námi, na českém trhu s novými automobily nakonec skončil s mírným meziročním nárůstem registrací o 1,9 %. V jednotlivých segmentech se ale udály mnohé změny. Na pozici nejprodávanějšího auta vůbec se po letech vrátila Škoda Fabia, Škoda Kamiq se zase stala vůbec nejžádanějším SUV a velkoprostorovým vozidlům kraloval tentokrát Ford Tourneo Cusom. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů (SDA).

Nejprodávanější miniauta

Mezi nejmenšími vozy měla tentokrát nejprodávanější model Toyota, v Kolíně vyráběné Aygo, které meziročně vyskočilo z 598 na 766 registrací. Do top 5 nejprodávanějších miniaut se tentokrát dostal i jeho kolínský sourozenec, Citroën C1, který byl v uplynulém roce nějakou dobu nejlevnější auto na trhu. Meziročně si pomohl ze 139 na 233 kusů, ani to ho však nezachránilo, výroba C1 končí. Nadále mezi nejlepšími zůstávají Hyundai i10, Suzuki Ignis a Mitsubishi Space Star.

Nejprodávanější minivozy
Poř. Model Registrace 2021 [ks] Registrace 2020 [ks]
1. Toyota Aygo 766 598
2. Hyundai i10 718 832
3. Suzuki Ignis 503 508
4. Mitsubishi Space Star 340 241
5. Citroën C1 233 139

Nejprodávanější malá auta

Nejsilnější pozici mezi malými vozy má dlouhodobě domácí Škoda Fabia, meziročně však mírně poklesla z 15.986 na 15.450 registrací, což souviselo i s mezigenerační proměnou. Na druhou příčku se vyšvihla Dacia Sandero, meziroční nárůst z 2.206 na 2.790 registrací má co dočinění s příchodem nové generace. Porazila tak vyspělejšího sourozence, Renault Clio, který skončil třetí. Pád zažila celkově čtvrtá Toyota Yaris, z 2.398 na 1.539 registrovaných kusů - předloni totiž vyprodávala sklady předcházející generace tohoto hatchbacku. Nejlepší desítku pak uzavírají devátý Seat Ibiza (meziročně skok z 537 na 929 registrovaných kusů) a desátý Citroën C3 (naopak meziročně pád z 1.061 na 923 exemplářů).

Nejprodávanější malá auta
Poř. Model Registrace 2021 [ks] Registrace 2020 [ks]
1. Škoda Fabia 15450 15986
2. Dacia Sandero 2790 2206
3. Renault Clio 2396 3492
4. Toyota Yaris 1539 2398
5. Hyundai i20 1152 1591
6. Kia Rio 1096 1135
7. VW Polo 1002 1008
8. Peugeot 208 950 939
9. Seat Ibiza 929 537
10. Citroën C3 923 1061

Nejprodávanější kompaktní vozy

Škoda Octavia v roce 2021 ztratila titul nejžádanějšího auta na českém trhu, kvůli meziročnímu propadu z 19.091 registrací na 14.007, titul nejprodávanějšího vozu nižší střední třídy však drží pevně. Hranici 10.000 registrací však překonal i druhý Hyundai i30, který dosáhl celkem na 10.304 kusů, předstihl tak přímého rivala mladoboleslavské značky. Škoda Scala se musela smířit s třetí příčkou v segmentu, s meziročním poklesem z 8.736 na 8.632 kusů. Silný růst zažily i Volkswagen Golf a Kia Ceed, naopak si loni pohoršily Toyota Corolla, Seat Leon i Ford Focus. Mezi nejlepší se pak dostal celkově devátý Citroën C4 lákající na atraktivní cenovku i nezvyklý styl inspirovaný světem crossoverů. Na konci top 10 je pak Mercedes-Benz CLA s 571 kusy. Jeho sourozenec, Mercedes-Benz A, měl mimochodem na svém kontě 514 registrací.

Nejprodávanější vozy nižší střední třídy
Poř. Model Registrace 2021 [ks] Registrace 2020 [ks]
1. Škoda Octavia 14007 19091
2. Hyundai i30 10304 7419
3. Škoda Scala 8632 8736
4. VW Golf 4654 3942
5. Kia Ceed 4132 3828
6. Toyota Corolla 2082 2354
7. Seat Leon 1517 1981
8. Ford Focus 1023 1166
9. Citroën C4 713 1
10. Mercedes-Benz CLA 571 678

Nejprodávanější vozy střední třídy

Zájem o vozy střední třídy dlouhodobě klesá, což je na českých registracích jasně patrné. V čele se drží Škoda Superb, následovaná Volkswagenem Passat se shodnou technikou. Superb si však meziročně pohoršil z 6.241 na 5.205 registrací, Passat pak z 2.226 na 1.397 kusů. Naopak VW Arteon meziročně vyskočil z 455 na 933 registrací, čemuž bezpochyby pomohla modernizace a příchod shooting braku. Meziročně pak rostlo i BMW řady 3, Opel Insignia nebo Subaru Outback. Insignia byla loni modernizována, Outback zase dorazil do Evropy v nové generaci.

Nejprodávanější vozy střední třídy
Poř. Model Registrace 2021 [ks] Registrace 2020 [ks]
1. Škoda Superb 5205 6241
2. VW Passat 1397 2226
3. VW Arteon 933 455
4. BMW 3 614 583
5. Opel Insignia 342 117
6. Subaru Outback 252 195

Nejprodávanější vozy vyšší střední třídy

Vyšší střední třída na českém trhu v posledních letech patří Mercedesu třídy E a nejinak tomu bylo i v roce 2021. Meziročně E-Klasse vyskočilo z 566 na 744 kusů a je tak jedním z důvodů loňského úspěchu trojcípé hvězdy u nás. Na druhou příčku se vyšvihlo Audi A6, které si meziročně pomohlo z 469 na 502 kusů. BMW 5 skončilo třetí, naopak s meziročním poklesem z 493 na 457 exemplářů.

Nejprodávanější vozy vyšší střední třídy
Poř. Model Registrace 2021 [ks] Registrace 2020 [ks]
1. Mercedes-Benz E 744 566
2. Audi A6 502 469
3. BMW 5 457 493
4. Volvo S90/V90 211 185
5. Audi A7 104 94

Nejprodávanější luxusní automobily

Mercedes-Benz třídy S v roce 2021 rozjel prodeje nové generace a byl z toho nebývalý úspěch, S-Klasse meziročně vyskočila z 58 na 455 registrací. Na to jiný luxusní sedan nestačil, vždyť druhé BMW řady 7 meziročně spadlo ze 142 na 74 registrovaných kusů, což má nepochybně co dočinění s blížícím se příchodem nové generace tohoto vozu. Třetí pak skončilo Porsche Panamera s meziročním nárůstem z 26 na 38 registrací.

Nejprodávanější luxusní vozy
Poř. Model Registrace 2021 [ks] Registrace 2020 [ks]
1. Mercedes-Benz S 455 58
2. BMW 7 74 142
3. Porsche Panamera 38 26
4. Audi A8 25 37
5. Lexus LS 8 1

Nejprodávanější malá SUV

Zájem o malá SUV zůstává vysoký, vždyť z nejprodávanějších osmi zástupců kategorie meziročně klesly jen dva, šestý Renault Captur a osmý Hyundai Kona. Naopak nejžádanější vůz kategorie, Škoda Kamiq, se meziročně vyšvihla z 7.438 na 10.453 registrací, což z ní udělalo nejprodávanější SUV na českém trhu vůbec. Skokanem byl i druhý Seat Arona, meziročně vyskočil z 1.015 na 2.883 kousků. Mezi nejlepší patří i čtvrtý Opel Crossland a pátý Ford Puma.  

Nejprodávanější malá SUV
Poř. Model Registrace 2021 [ks] Registrace 2020 [ks]
1. Škoda Kamiq 10453 7438
2. Seat Arona 2883 1015
3. Peugeot 2008 2689 2123
4. Opel Crossland 1664 1160
5. Ford Puma 1586 1271
6. Renault Captur 1544 1755
7. VW T-Cross 1223 719
8. Hyundai Kona 964 1218

Nejprodávanější kompaktní SUV

Škoda Karoq sice v roce 2021 ztratila titul nejprodávanějšího SUV na českém trhu, ve své kategorii však jedničkou zůstává, meziročně navíc vyskočila z 8.043 na 9.671 registrovaných kusů. Nebývale se dařilo také celkově třetímu Hyundaii Tucson, který meziročně vyskočil z 4.454 na 5.696 exemplářů, což dokazuje, že se jeho nová generace povedla. Zpátky na scéně je pak Nissan Qashqai, celkově osmý, s meziročním skokem z 281 na 1.151 kusů, což souvisí s příchodem jeho nové generace. Hned dva zástupce mezi nejlepšími má pak Kia, sedmé SUV Sportage a desátý crossover Xceed. Oba letos čekají změny, Sprotage dorazila na začátku roku v nové generaci, Xceed se v průběhu roku dočká modernizace.

Nejprodávanější kompaktní SUV
Poř. Model Registrace 2021 [ks] Registrace 2020 [ks]
1. Škoda Karoq 9671 8043
2. Škoda Kodiaq 6250 6508
3. Hyundai Tucson 5696 4454
4. Dacia Duster 3439 3539
5. VW Tiguan 2386 2616
6. Toyota RAV4 1886 1498
7. Kia Sportage 1494 1228
8. Nissan Qashqai 1151 281
9. Peugeot 3008 1058 1026
10. Kia Xceed 983 650

Nejprodávanější velká SUV

Mercedes-Benz se v roce 2021 stal šestou nejprodávanější značkou na českém trhu, čemuž pomohl i jeho úspěch na poli velkých SUV. Nejžádanějším vozem segmentu se opět stal Mercedes-Benz GLE, navíc s dalším mezigeneračním skokem, z 1.052 na 1.243 kusů. Dařilo se i jeho většímu bratrovi, GLS skončilo čtvrté, s meziročním nárůstem z 386 na 545 kousků. Rostly ale i další modely, BMW X5, Volvo XC90 nebo VW Touareg. Dařilo se také nově uvedené Toyotě Highlander, která dosáhla na 346 registrací.

Nejprodávanější velká SUV
Poř. Model Registrace 2021 [ks] Registrace 2020 [ks]
1. Mercedes-Benz GLE 1243 1052
2. BMW X5 833 780
3. Volvo XC90 646 518
4. Mercedes-Benz GLS 545 386
5. VW Touareg 432 410

Nejprodávanější velkoprostorové vozy

Rok 2021 v oblasti velkoprostorových vozů na českém trhu patřil středně velkým osobním dodávkám. Jedničkou kategorie se tentokrát stal Ford Tourneo Custom, s meziročním skokem z 851 na 1.470 kusů. Hned za ním skončila Toyota Proace, přestože si meziročně pohoršila z 1.407 na 1.310 kusů, jasně porazila své sourozence bývalé Skupiny PSA. To Citroën Berlingo se musel tentokrát smířit až se třetí příčkou, s meziročním pádem z 1.992 na 1.161 kusů. za dveřmi je totiž už údajně facelift. Mezi osmi nejlepšími je pak i osmý Mercedes-Benz V nebo jediné klasické MPV, celkově čtvrtý VW Touran, který však meziročně spadl z 1.556 na 1.142 kusů.

Nejprodávanější velkoprostorová auta
Poř. Model Registrace 2021 [ks] Registrace 2020 [ks]
1. Ford Tourneo Custom 1470 851
2. Toyota Proace 1310 1407
3. Citroën Berlingo 1161 1992
4. VW Touran 1142 1556
5. VW Caddy 998 991
6. Toyota Proace City 954 515
7. Peugeot Rifter 909 1720
8. Mercedes-Benz V 741 581

Související články

Témata
10. 1. 2022 16:43
Re: Zákazníci chtějí to, co EU považuje na nežádoucí
Ano, přesně jsi vyjmenoval segmenty ktere byly na ústupu už před nástupem Ev.
Jinak tato auta tu budou nadále i s Ev pohonem. Takže se nic neděje.
10. 1. 2022 00:04
Re: Zákazníci chtějí to, co EU považuje na nežádoucí
Tak tak. Je to jako s jakoukoliv jinou diktaturou - pokud se jí ustupuje, jen stupňuje svoji agresivitu dalšími, ještě drzejšími nároky. Aneb - s jídlem roste chuť! :-O :no:
Avatar - WinDiesel
9. 1. 2022 16:54
Re: Zákazníci chtějí to, co EU považuje na nežádoucí
Ovšem řada z Vás, mládenců, bojovala před pár lety proti dieselům a jaksi si nevšimla, že hned druhý na řadě je benzín. Třetí na řadě jsou auta jako taková.
Nemířím na nikoho osobně, ale fronta proti dieselům byla velice široká. Teď je už benzín společně s dieselem pod nálepkou "spalováky".
Avatar - WinDiesel
9. 1. 2022 16:49
Re: Poslední možnost
Ty jsi ale slabého ducha. :-[] :-[] :-[]
Avatar - MS-sport
9. 1. 2022 10:22
Re: Zákazníci chtějí to, co EU považuje na nežádoucí
Naprostý souhlas. :yes: