Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v únoru 2013: Pořadí modelů a značek

7. 3. 2013 • 17:49
50
Únorové registrace poklesly na nejnižší úroveň od roku 2008. Může za to hlavně pokles Škody meziročně o více než 1500 ks. To samo o sobě představuje přes 10 % trhu.

Únor 2013 byl ve znamení čekání na novou Octavii. Ta se oficiálně prodává od začátku měsíce, objednané vozy ale budou dodávány postupně. A tak zde máme meziroční pokles u nejprodávanějšího modelu o dramatických 53 %. Výrazně klesla i Fabia, ale když k jejím číslům přičteme výsledek Rapidu (v únoru třetí), součet téměř vyrovná loňský výsledek samotné Fabie.

Na čtvrté místo se probojoval Volkswagen Golf, který naopak vyrostl o 52 %. Německá automobilka sbírá s novým hatchbackem úspěchy, k tomu ještě za výhodné ceny doprodává šestkové kombi. U Hyundaie se tentokrát jedničkou stala dovozová i20, o jednu příčku úspěšnější než nošovická i30. Celkově má korejská značka hned tři modely v top 10.

Z dalších příček stojí za zmínku Peugeot. Ten dotáhl hned tři své modely na konec druhé desítky – v únoru zabodovala 308, která má mimořádně výhodné ceny, levný sedan 301 i rodinný typ 5008. To proto se Francouzi vypracovali na čtvrté místo mezi značkami!

Registrace na českém trhu v únoru 2013 - pořadí modelů
-Období2 / 20132 / 2012změna1-2 / 20131-2 / 2012změna
Poř.Typ[ks][ks][%][ks][ks][%]
1Škoda OCTAVIA10142140-52,62%26544400-39,68%
2Škoda FABIA6861172-41,47%14932138-30,17%
3Škoda RAPID3640-7690-
4Volkswagen GOLF35823552,34%73150345,33%
5Škoda SUPERB309323-4,33%551607-9,23%
6Hyundai i20290324-10,49%526595-11,60%
7Hyundai i30272299-9,03%60852116,70%
8Ford FIESTA26518642,47%45230349,17%
9Hyundai ix202452373,38%5004706,38%
10Volkswagen POLO23515452,60%43733132,02%
11Kia CEE´D225233-3,43%428430-0,47%
12Škoda YETI224340-34,12%446638-30,09%
13Škoda ROOMSTER220239-7,95%409497-17,71%
14Volkswagen PASSAT21118514,05%46638221,99%
15Škoda CITIGO2101957,69%353356-0,84%
16Volkswagen TIGUAN15013610,29%2742586,20%
17Hyundai ix35138177-22,03%280318-11,95%
18PEUGEOT 308132175-24,57%205313-34,50%
19PEUGEOT 3011280-1620-
20PEUGEOT 500811355105,45%16811348,67%
21SEAT IBIZA1129715,46%23318625,27%
22Kia SPORTAGE1109911,11%22119413,92%
23Ford FOCUS107138-22,46%210264-20,45%
24Nissan QASHQAI106271-60,89%288455-36,70%
25Renault THALIA103231-55,41%274423-35,22%
-ostatní modely42355913-28,38%949511780-19,40%
-CELKEM1056213554-22,07%2263326475-14,51%

Komu se naopak aktuálně nedaří – vedle Škody (-31 %) – to je Renault. Meziroční pokles o 47 % a pád na sedmé místo mezi značkami je důsledkem poklesu zájmu o klíčové modely: Clio, Mégane ani Fluence v únory nedosáhly dobrých výsledků, nejlepším Renaultem je celkově až 25. Thalia.

Radost naopak musí panovat u Fiatu, do první desítky se Italové podívali po dlouhé době. Také mají největší nárůst mezi nejžádanějšími značkami, na jejich +36 % nikdo další nemá. Z první patnáctky je v plusu už jen druhý Volkswagen (+17 %), čtrnáctý Mercedes (+4 %) a patnáctý Opel (+9 %).

Registrace na českém trhu v únoru 2013 - pořadí značek
-Období2 / 20132 / 2012změna1-2 / 20131-2 / 2012změna
Poř.Značka[ks][ks][%][ks][ks][%]
1ŠKODA30544446-31,31%67098708-22,96%
2VOLKSWAGEN1203102717,14%2482216114,85%
3HYUNDAI10451187-11,96%217321710,09%
4PEUGEOT636677-6,06%10561258-16,06%
5FORD623928-32,87%11621625-28,49%
6KIA457655-30,23%8821164-24,23%
7RENAULT443840-47,26%10861686-35,59%
8CITROËN398476-16,39%104981129,35%
9DACIA260340-23,53%565676-16,42%
10FIAT24317935,75%41529739,73%
11BMW212323-34,37%408655-37,71%
12AUDI202284-28,87%444564-21,28%
=TOYOTA202299-32,44%495664-25,45%
14MERCEDES-BENZ1961884,26%386420-8,10%
15NISSAN179371-51,75%443705-37,16%
=OPEL1791639,82%43739211,48%
-ostatní značky12091334-9,37%28782910-1,10%
-CELKEM1056213554-22,07%2263326475-14,51%

Související články

Témata
12. 3. 2013 10:47
Re: Vítězové... a poražení
re-export je zazracna vec... a je tam narust u Fiatu a prvni desitka ...
Avatar - volvo s60
9. 3. 2013 14:36
Jen tak dal!
:no: :no: :no:
8. 3. 2013 23:48
Re: okrem rapidu ktory je novinka
Tak u nové Oktávky je to naprosto jasné. Asi těžko si dnes někdo koupí model starý 9 let, když novinka je v základu dražší jen o pár procent a ve vyšších výbavách dle ceníku je někde dokonce o nějakou tu tisícovku levnější.

K tomu se jedná o auto, které je o metrák lehčí, o půl třídy větší a mimo základních motorizací také nabízí výrazně posílené motory (1.4 TSi, 1.8TSi, 2.0 TDi) Takže třeba u benzínových motorů dnes 1.4-ka nabídne podobné svezení, jako v OII 1.8-ka, ale dá se koupit o nějakých 18% levněji (o 7% ve stejné výbavě).
8. 3. 2013 23:24
Re: Peugeot
A protože překvapivě přišli na to, že za dumpingové ceny nejde střednědobě prodávat, tak před pár týdny se nechali slyšet , že musí zdražovat a jít do luxusnějších segmentů (což chci mimo Francii vidět).
Avatar - Jaros71
8. 3. 2013 12:30
Re: Vítězové... a poražení
Radost musí panovat u Fiatu, do první desítky se Italové podívali po dlouhé době. Také mají největší nárůst mezi nejžádanějšími značkami, na jejich +36 % nikdo další nemá..!! :yes: :yes:
Pěkné...! To čumím...dřív to byla samozřejmost.. ;-)