Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čezeta a její elektroskútry zřejmě skončí v insolvenci, nenašla kupce

ČTK ČTK 21. 1. 2021 • 07:36
21
11
Zobrazit náhledy (21)
ČZ ČZ ČZ ČZ ČZ ČZ ČZ ČZ ČZ ČZ ČZ ČZ ČZ ČZ ČZ ČZ

Výrobce elektrických skútrů Čezeta zřejmě skončí v insolvenci a ukončí výrobu. Firmě se nepodařilo najít kupce a její stávající majitelé nebyli ochotni vložit dostatečnou hotovost pro další pokračování činnosti. V tiskové zprávě to dnes uvedl generální ředitel a majoritní vlastník společnosti Neil Eamonn Smith.

Společnost sídlící v Prostějově není podle Smithe zisková, i když ztráty se od roku 2018 do roku 2020 každoročně snižovaly. Za roky 2018 a 2019 vykázala dohromady ztrátu přes 21 milionů Kč. "Na čekací listině je přes 100.000 eur (2,6 milionu korun) prodejních objednávek a Čezeta je prakticky bez dluhů, kromě dluhů vůči svým vlastníkům," podotkl.

Nového majitele začala firma hledat loni na podzim. Smith vlastní podíl 70 procent a drobní investoři zastoupení crowdfundingovou firmou Crowdberry zbylých 30 procent.

Společnost před osmi lety přišla s prototypem elektrického skútru, který vycházel ze slavného "prasete" vyráběného továrnou ČZ v 50. a 60. letech. V letech 2018 až 2020 vyrobila první sérii 60 skútrů typu 506, které vyvezla do deseti zemí v Evropě. V Česku loni prodala jeden motocykl a o rok dříve 13 strojů.

V roce 2018 česko-slovenská crowdfundingová společnost Crowdberry vybrala pro firmu 20 milionů Kč na zahájení sériové výroby prvního elektrického vozidla v České republice. Téměř celý skútr vznikal v České republice za pomoci sítě 30 místních dodavatelů.

"Nadále věřím v smysluplnost projektu a i v současné situaci udělám vše pro to, abych podpořil kohokoli, kdo společnost převezme. Zůstávám obdivovatelem české tradice ve výrobě kvalitních motocyklů. Jak jsem řekl už na začátku projektu Čezety - dobré věci by měly pokračovat," dodal Smith.

Čezeta v současnosti vyvíjela nový model o 50 procent levnější než ten současný, který vyjde na více než 300.000 Kč. Elektrická Čezeta se stala Motocyklem roku ve své kategorii.

Elektrické motorky v areálu Wikov v Prostějově montovala desítka zaměstnanců. Plány na expanzi počítaly s až 50 zaměstnanci a výrobou 2000 strojů ročně.

Související články

Témata
Avatar - Roland Von Wagen
23. 1. 2021 11:15
Re: Re: Kdyby tomu dali...
Vespa je trochu jiný případ (a je jich samozřejmě celá řada). Tam se nejedná o reinkarnaci starého, ale o neustálou inovaci. Jenže to prase je prostě jen staré. Navíc nesmyslně drahé.
23. 1. 2021 03:09
Od začátku nesmysl,
nová verze úplně zabila původní koncepci samonosné karoserie - kvůli tomu měl skůtr ten známý tvar. Nově byl na svařenci z jeklů, tedy extra těžký. Podvěšené baterie taky vypadají hnusně. Dojezd na prd, cena extrémní. Historická hodnota nulová. https://www.motorkari.cz/…prase-40263.html
22. 1. 2021 11:04
Srovnání s konkurencí
Značkové scootery rozpočtovka Nmax ,PCX 85-90k lepší liga integra 125,xmax 125-135k
bmw escoter 380k všechny jsou s 95-115km/h srovnatelné
a teť "prase" s designem co pochopí jen Čech za cenu bmw to nemohlo dopadnout dobře ..
11kw moto a scootery jsou za ceny od300k prostě neprodejné 11kw Zero zf za 420k za to jsou dvě dospělé 650-750moto
Kvalitní elektro moto nesmysl je jen cenový nesmysl na druhou bohužel..i za polovinu
Avatar - Jerry.Gunman
22. 1. 2021 09:53
Re: Kdyby tomu dali...
Malosériová výroba motocyklu s elektromotorem, a navíc ve "start-upu" (čti ve firmě svelkými vizemi, leč finančně s holou zadelí), to je skoro 100% jistota, že to jinde než v té zadeli skončit nemůže.
Q.E.D.
22. 1. 2021 08:54
Re: Kdyby tomu dali...
Já bych jistě novou retro čezetu s benzínovým motorem ( za 120 000 ) uvítal, ale domnívám se, že výrobce šel cestou elektra, protože by se díky malé ruční výrobě dostal s nějakým nakoupeným benzínem na podobnou cenu. Navíc by měl obrovskou konkurenci.

Já myslím, že ten projekt neměl naději na úspěch, ať už ho pohání cokoliv.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud