Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čezeta a její elektroskútry zřejmě skončí v insolvenci, nenašla kupce

Diskuze (11)

Výrobce elektrických skútrů Čezeta zřejmě skončí v insolvenci a ukončí výrobu. Firmě se nepodařilo najít kupce a její stávající majitelé nebyli ochotni vložit dostatečnou hotovost pro další pokračování činnosti. V tiskové zprávě to dnes uvedl generální ředitel a majoritní vlastník společnosti Neil Eamonn Smith.

Společnost sídlící v Prostějově není podle Smithe zisková, i když ztráty se od roku 2018 do roku 2020 každoročně snižovaly. Za roky 2018 a 2019 vykázala dohromady ztrátu přes 21 milionů Kč. "Na čekací listině je přes 100.000 eur (2,6 milionu korun) prodejních objednávek a Čezeta je prakticky bez dluhů, kromě dluhů vůči svým vlastníkům," podotkl.

Nového majitele začala firma hledat loni na podzim. Smith vlastní podíl 70 procent a drobní investoři zastoupení crowdfundingovou firmou Crowdberry zbylých 30 procent.

Společnost před osmi lety přišla s prototypem elektrického skútru, který vycházel ze slavného "prasete" vyráběného továrnou ČZ v 50. a 60. letech. V letech 2018 až 2020 vyrobila první sérii 60 skútrů typu 506, které vyvezla do deseti zemí v Evropě. V Česku loni prodala jeden motocykl a o rok dříve 13 strojů.

V roce 2018 česko-slovenská crowdfundingová společnost Crowdberry vybrala pro firmu 20 milionů Kč na zahájení sériové výroby prvního elektrického vozidla v České republice. Téměř celý skútr vznikal v České republice za pomoci sítě 30 místních dodavatelů.

"Nadále věřím v smysluplnost projektu a i v současné situaci udělám vše pro to, abych podpořil kohokoli, kdo společnost převezme. Zůstávám obdivovatelem české tradice ve výrobě kvalitních motocyklů. Jak jsem řekl už na začátku projektu Čezety - dobré věci by měly pokračovat," dodal Smith.

Čezeta v současnosti vyvíjela nový model o 50 procent levnější než ten současný, který vyjde na více než 300.000 Kč. Elektrická Čezeta se stala Motocyklem roku ve své kategorii.

Elektrické motorky v areálu Wikov v Prostějově montovala desítka zaměstnanců. Plány na expanzi počítaly s až 50 zaměstnanci a výrobou 2000 strojů ročně.

Diskuze (11)

Doporučujeme

Avatar - Roland Von Wagen
23. 1. 2021 11:15
Re: Re: Kdyby tomu dali...
Vespa je trochu jiný případ (a je jich samozřejmě celá řada). Tam se nejedná o reinkarnaci starého, ale o neustálou inovaci. Jenže to prase je prostě jen staré. Navíc nesmyslně drahé.
23. 1. 2021 03:09
Od začátku nesmysl,
nová verze úplně zabila původní koncepci samonosné karoserie - kvůli tomu měl skůtr ten známý tvar. Nově byl na svařenci z jeklů, tedy extra těžký. Podvěšené baterie taky vypadají hnusně. Dojezd na prd, cena extrémní. Historická hodnota nulová. https://www.motorkari.cz/…prase-40263.html
22. 1. 2021 11:04
Srovnání s konkurencí
Značkové scootery rozpočtovka Nmax ,PCX 85-90k lepší liga integra 125,xmax 125-135k
bmw escoter 380k všechny jsou s 95-115km/h srovnatelné
a teť "prase" s designem co pochopí jen Čech za cenu bmw to nemohlo dopadnout dobře ..
11kw moto a scootery jsou za ceny od300k prostě neprodejné 11kw Zero zf za 420k za to jsou dvě dospělé 650-750moto
Kvalitní elektro moto nesmysl je jen cenový nesmysl na druhou bohužel..i za polovinu
Avatar - Jerry.Gunman
22. 1. 2021 09:53
Re: Kdyby tomu dali...
Malosériová výroba motocyklu s elektromotorem, a navíc ve "start-upu" (čti ve firmě svelkými vizemi, leč finančně s holou zadelí), to je skoro 100% jistota, že to jinde než v té zadeli skončit nemůže.
Q.E.D.
22. 1. 2021 08:54
Re: Kdyby tomu dali...
Já bych jistě novou retro čezetu s benzínovým motorem ( za 120 000 ) uvítal, ale domnívám se, že výrobce šel cestou elektra, protože by se díky malé ruční výrobě dostal s nějakým nakoupeným benzínem na podobnou cenu. Navíc by měl obrovskou konkurenci.

Já myslím, že ten projekt neměl naději na úspěch, ať už ho pohání cokoliv.