Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Agile: Jihoamerický bratranec Corsy po modernizaci

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Na brazilském trhu se začíná prodávat modernizovaný Chevrolet Agile. Kromě osvěženého vzhledu představují největší technickou inovaci převodovky.

Model Agile se vyrábí čtyři roky, od října 2009 a s Agilou od Opelu nemá kromě podobného jména společného vůbec nic. Vyvinula jej sice brazilská pobočka GM, ale vzniká v argentinském Rosariu. Na modernizaci čtyřmetrového pětidveřového hatchbacku tak dozrál čas. Velikostně lehce přesahuje evropskou Corsu D, a to i rozvorem náprav: 2540 mm oproti 2511 mm. Nejmarkantnější změny najdeme na přídi. Hlavní světlomety sice zůstaly obří a prakticky nezměněné, mohou se však chlubit čirou optikou. Jiná je mřížka chladiče, která dostala vodorovné žebrování. Rozdělení na dvě části pomocí lakovaného pásu s logem automobilky také nepřišlo vniveč, spodní část typické korporátní masky Chevroletu ale už nezasazuje tak hluboko do zcela nového předního nárazníku.

Na bocích revoluci nehledejme vůbec, zadní boční pohled odkazuje stále spíše na

Ford Focus první generace, i když zde jsou vidět linky společné třeba s mini Opel Adam, hlavně C-sloupek. Zajímavostí je přidání černých plastů právě na nárazníky, předchozí provedení je postrádalo. Jihoameričanům totiž evokují bezpečnost a robustnost, ve městech jsou pak otěrové lišty určitě praktičtější. Upraven byl i ten zadní, získal nové prolisy a víko zavazadelníku do něj opticky více zapadá. Uvnitř jsou určitě lepší materiály a kabině dominuje nový volant ze zploštělou spodní částí, na kterém mohu být i ovladače tempomatu, rádia a telefonu.

Motor je v nabídce jediný: čtyřválec 1,4 Econo.Flex, který umí spalovat benzin a v Brazílii tolik populární ethanol. Na první palivo vyvine nejvyšších 71 kW (97 k) a na přední kola se přenáší 129 N.m točivého momentu. Při provozu na druhé jsou parametry vyšší: 75 kW (102 k)/6000 min-1, respektive 132 N.m/3200 min-1. Liší se i hodnoty akcelerace z klidu na 100 km/h a maximální rychlosti. V prvním případě Agile sprintuje za 11,5 s, ve druhém během 10,9 s. Top speed na benzin činí 172, na ethanol pak 177 km/h. Motor je spřažen se dvěma druhy převodovek, první je pětistupňová přímo řazená F1X s vylepšenou synchronizací. Robotizované ústrojí F1X Easytronic dostalo ve specifikaci LTZ kromě páky na středové konzole také pádla pod volantem. Minimálně 90 % hodnoty točivého momentu je k dipozici v širokém pásmu od 2300 do 6200 otáček.

Tento stupeň má také chromované prvky interiéru, kromě již vzpomínaného tempomatu nepřišel o palubní počítač, samočinná přední světla, audio s CD, MP3, nechybí ani USB a AUX zdířky, Bluetooth a rozpoznávání hlasu. Agile může jezdit na šestnáctipalcových kolech s radiálními pneumatikami rozměru 195/55 a zákazníci mají na výběr celkem deset barev karoserie: bílou, stříbrnou, černou, béžovou, zelenou, šedou, dále dva odstíny červené a dvojici modrých laků. Kdo touží po sportovnějším vzhledu, zvolí balíček Effect s polepy karoserie, sportovnějšími sedadly a interiérem obohaceným o rudou barvu.

Nejlevnější verze Agile začíná v Brazílii na 40.320 realech. V přepočtu na koruny je to hodně: skoro 349 tisíc. Ale tato řada nemá být levným vozem pro široké vrstvy, nýbrž „prémiovým kompaktem“, jak ji definuje sama automobilka.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
13. 10. 2013 19:20
Re: Proč ?
Popravde zrovna v Jizni Americe se setri trochu jinde, a to na pasivni i aktivni bezpecnosti. Obecne materialy, ze kterych se tam auta delaji, nejsou tak kvalitni jako u nas, kde se na bezpecnost klade ten nejvyssi duraz. Je to videt napriklad [odkaz] vs. [odkaz] .... je to rozdil 13 nebo 12 let.
Avatar - Hombre_71
13. 10. 2013 13:19
Proč ?
Může mi někdo vysvětlit, proč může mít tohle levné jihoamerické auto zakryté pojezdy sedaček a Škoda Rapid ne ?