Chevrolet Camaro Convertible: Šestka shazuje střechu
Topless Camaro díkybohu zůstává u klasické látkové střechy, pomalu odeznívající módu kupé-kabrioletů přenechává kupříkladu Maranellu a Mnichovu. Základní tvary a vlastně i proporce samozřejmě sdílí s kupé, které bylo odhaleno před měsícem, 17. května. Od něj se vlastně liší právě a jen jí. Ovládání je plně samočinné, není třeba vylézat z auta a odjišťovat západky. A ještě se dá ovládat dálkově pomocí klíčku od auta...
Ve městě ji navíc můžete složit, či naopak natáhnout za jízdy, tedy pokud nepojedete rychleji než 48 km/h, což ovšem jde se svalnatým sportovcem raz dva. Elektrohydraulika ji schová pod pevný kryt, takže nijak nevyčnívá a neruší dojem ani za jízdy, nehledě k lepší aerodynamice. Doba prostě v tomto ohledu pokročila. Už v roce 1967 u prvního otevřeného Camara volila elektrickou střechu skoro polovina zákazníků, konkrétně 47 %. A to se za ni připlácelo 52 dolarů a 70 centů, ve standardu byla pochopitelně ještě jen manuální.
Ale zpět k otevřené verzi šesté generace. V útrobách novinky se také skrývá totožná technika s kupé včetně odlehčení o 91 kg oproti předchůdci díky štědřejšímu použití hliníku. To mimo jiné znamená tři možnosti volby motorů: čtyřválec 2,0 l s turbodmychadlem a 205 kW, nový vidlicový šestiválec s 250 kW a nejostřejší osmiválec do V LT1 6,2 l s 339 kW a 617 N.m. Všechny pohonné jednotky budou k mání jak s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, tak s osmistupňovou samočinnou. Pevnější karoserie by se neměla v reálu tolik kroutit. Interiér je rovněž v zásadě shodný s uzavřeným provedením včetně osvětlení, nastavitelného digitálního přístrojového panelu a voliče jízdních režimů.
Pravda, otevřené Camaro ve výbavách LT a SS si nebudou moci severoameričtí zákazníci koupit hned, do prodejen Chevroletu zamíří až zkraje příštího roku. Připomeňme, že design měl opět na starosti Tom Peters a techniku Al Oppenheiser. Auta se vyrábějí v továrně Grand River v Lansingu (stát Michigan). Podrobnější informace budou jistě následovat, Chevrolet jich zatím uvolnil pomálu včetně pouhých šesti oficiálních fotek.
O tom, že Convertible (Američané a Britové takto kabrioletům říkají odpradávna) pro dva dospělé a dvě děti, případně kabelku sličné spolujezdkyně nebude mít o klientelu nouzi, netřeba pochybovat. Jen aby se dostalo oficiálně i do Evropy, když zde celá značka skončila...