Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Camaro Convertible: Šestka shazuje střechu

Aleš Dragoun
Diskuze (52)
Kdy jindy přijít s otevřeným autem než na začátku léta? Chevrolet se pochlubil očekávanou novinkou, šestým Camarem s plátěnou střechou.

Topless Camaro díkybohu zůstává u klasické látkové střechy, pomalu odeznívající módu kupé-kabrioletů přenechává kupříkladu Maranellu a Mnichovu. Základní tvary a vlastně i proporce samozřejmě sdílí s kupé, které bylo odhaleno před měsícem, 17. května. Od něj se vlastně liší právě a jen jí. Ovládání je plně samočinné, není třeba vylézat z auta a odjišťovat západky. A ještě se dá ovládat dálkově pomocí klíčku od auta...

Ve městě ji navíc můžete složit, či naopak natáhnout za jízdy, tedy pokud nepojedete rychleji než 48 km/h, což ovšem jde se svalnatým sportovcem raz dva. Elektrohydraulika ji schová pod pevný kryt, takže nijak nevyčnívá a neruší dojem ani za jízdy, nehledě k lepší aerodynamice. Doba prostě v tomto ohledu pokročila. Už v roce 1967 u prvního otevřeného Camara volila elektrickou střechu skoro polovina zákazníků, konkrétně 47 %. A to se za ni připlácelo 52 dolarů a 70 centů, ve standardu byla pochopitelně ještě jen manuální.

Ale zpět k otevřené verzi šesté generace. V útrobách novinky se také skrývá totožná technika s kupé včetně odlehčení o 91 kg oproti předchůdci díky štědřejšímu použití hliníku. To mimo jiné znamená tři možnosti volby motorů: čtyřválec 2,0 l s turbodmychadlem a 205 kW, nový vidlicový šestiválec s 250 kW a nejostřejší osmiválec do V LT1 6,2 l s 339 kW a 617 N.m. Všechny pohonné jednotky budou k mání jak s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, tak s osmistupňovou samočinnou. Pevnější karoserie by se neměla v reálu tolik kroutit. Interiér je rovněž v zásadě shodný s uzavřeným provedením včetně osvětlení, nastavitelného digitálního přístrojového panelu a voliče jízdních režimů.

Pravda, otevřené Camaro ve výbavách LT a SS si nebudou moci severoameričtí zákazníci koupit hned, do prodejen Chevroletu zamíří až zkraje příštího roku. Připomeňme, že design měl opět na starosti Tom Peters a techniku Al Oppenheiser. Auta se vyrábějí v továrně Grand River v Lansingu (stát Michigan). Podrobnější informace budou jistě následovat, Chevrolet jich zatím uvolnil pomálu včetně pouhých šesti oficiálních fotek.

O tom, že Convertible (Američané a Britové takto kabrioletům říkají odpradávna) pro dva dospělé a dvě děti, případně kabelku sličné spolujezdkyně nebude mít o klientelu nouzi, netřeba pochybovat. Jen aby se dostalo oficiálně i do Evropy, když zde celá značka skončila...

Aleš Dragoun
Diskuze (52)
Avatar - Aoyagi
26. 6. 2015 10:40
Re: V dalších zprávách...
Však jo, oproti Ochcávce pořád krása.
Avatar - Pekelná Micinka
25. 6. 2015 15:58
Re: Rokokonalost
Ok. Já nechci slovíčkařit. Dravá elegance si předtím nepoužil. Pro mě elegance spočívá spíše v naprosto jednoduché, až možná naivní, ale dokonale zvládnuté lince, tvaru a celkovému vyvážení hmoty. A na to se mi zdá čumák Camara už moc složitý a domnívám se, že ani tvůrci designu nešli za elegancí. Jak jsem ale již napsal, funguje to a i mně se líbí, pokud to nevyplynulo.
Avatar - Pekelná Micinka
25. 6. 2015 15:52
Re: Rokokonalost
Tak to jo. BMW zřejmě sleduje většinového zákazníka, který je, bohužel pro puristy, dnes u M modelů jiný, než dříve. Ale je to šance právě pro značky jako Cadillac nebo Jaguar, aby nabídli něco jiného - lepšího.
Avatar - Pekelná Micinka
25. 6. 2015 15:46
Re: Rokokonalost
:yes:
Avatar - Barrichello
25. 6. 2015 15:42
Re: Rokokonalost
Tomu se říká dravá elegance. Je to dynamické, dravé ale ne až moc agresivní, vulgární a přehnané.