Chevrolet Camaro: Konkurent Mustangu z roku 1968 na videu od Petrolicious
Chevrolet Camaro nikdy nebyl klasickým sportovním vozem, využíval velkosériovou techniku. Američané navíc vždy šli na sporťáky trochu jinak než my v Evropě. Ale u GM potřebovali kladivo na superúspěšný Mustang od Fordu. Ten nabídl sportovní vzhled za velmi rozumné peníze. A v Detroitu nemohli zůstat stranou. Proti pony caru s modrým oválem vytáhli v roce 1966 svůj F-car se znáčky Chevroletu a Pontiacu. V případě prvního jmenovaného navíc doplnili nabídku vedle Corvetty... A mimochodem, nejedná se o tradiční muscle car, jak mnozí tvrdí. Ty byly přece ještě větší, uřvanější a ostřejší...
Camara první generace mají hodně fanoušků v Evropě, ale za oceánem jich je samozřejmě více, tam se kolem nich vytvořila svébytná subkultura. Mnozí je dnes ladí a přetvářejí k obrazu svému. Adam Martin z Minnesoty je sice jedním z těch, kteří takovému kouzlu propadli též, ale renovaci prováděl o něco málo citlivěji. Je to prostě o vazbě mezi člověkem a strojem. Vlastní modrošedé auto z roku 1968 s originálními koly Cragar na první pohled vypadá skoro dobově... Koupil ho jako ojetinu v šestnácti, kdy si na něj vydělal prodejem pizzy. To byl ještě pod kapotou small block objemu 6,5 l spojený s třístupňovým automatem. Do znovuvzkříšení se pustil před 18 lety, kdy nabyl tolik technických zkušeností, že ji mohl provést. Na začátku věděl, jak se dolévá olej a mění svíčky, to bylo tak vše. Postupně se učil, auto rozebral do šroubku a vlastně znovu postavil, ruce si umazal řádně. Také si jej sám nalakoval!
Není to ale zas až tak dokonalý historický kousek, kolem kterého se chodí po špičkách a sem tam se jelenicí setře prach, to v žádném případě! Jeho miláček s novějším a poladěným big blockem objemu 7,44 l dostal třeba i keramické výfukové potrubí. Jenže se všechno do motorového prostoru ne a ne vejít, tak si majitel trochu pomohl... ehm... kladivem. Vyměnil kapotu, nepůvodní rádio ale uvnitř zůstalo. Svému autu dal i přezdívku, konkrétně Lucy. Ženské jméno, jak jinak? My chlapi to prostě tak máme, tedy alespoň někteří... Je členem rodiny a Adam mu věnoval tuny lásky a spoustu času. V budoucnu chce ale nahradit obří V8 menším, taktéž osmiválcovým pětilitrem s pětistupňovou převodovkou.