Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Camaro: Konkurent Mustangu z roku 1968 na videu od Petrolicious

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Camaro bylo odpovědí GM na Mustang od Fordu. Fanoušci jej milují a ctí dodnes, jak ukazuje další příběh natočený pány od Petrolicious.

Chevrolet Camaro nikdy nebyl klasickým sportovním vozem, využíval velkosériovou techniku. Američané navíc vždy šli na sporťáky trochu jinak než my v Evropě. Ale u GM potřebovali kladivo na superúspěšný Mustang od Fordu. Ten nabídl sportovní vzhled za velmi rozumné peníze. A v Detroitu nemohli zůstat stranou. Proti pony caru s modrým oválem vytáhli v roce 1966 svůj F-car se znáčky Chevroletu a Pontiacu. V případě prvního jmenovaného navíc doplnili nabídku vedle Corvetty... A mimochodem, nejedná se o tradiční muscle car, jak mnozí tvrdí. Ty byly přece ještě větší, uřvanější a ostřejší...

Camara první generace mají hodně fanoušků v Evropě, ale za oceánem jich je samozřejmě více, tam se kolem nich vytvořila svébytná subkultura. Mnozí je dnes ladí a přetvářejí k obrazu svému. Adam Martin z Minnesoty je sice jedním z těch, kteří takovému kouzlu propadli též, ale renovaci prováděl o něco málo citlivěji. Je to prostě o vazbě mezi člověkem a strojem. Vlastní modrošedé auto z roku 1968 s originálními koly Cragar na první pohled vypadá skoro dobově... Koupil ho jako ojetinu v šestnácti, kdy si na něj vydělal prodejem pizzy. To byl ještě pod kapotou small block objemu 6,5 l spojený s třístupňovým automatem. Do znovuvzkříšení se pustil před 18 lety, kdy nabyl tolik technických zkušeností, že ji mohl provést. Na začátku věděl, jak se dolévá olej a mění svíčky, to bylo tak vše. Postupně se učil, auto rozebral do šroubku a vlastně znovu postavil, ruce si umazal řádně. Také si jej sám nalakoval!

Není to ale zas až tak dokonalý historický kousek, kolem kterého se chodí po špičkách a sem tam se jelenicí setře prach, to v žádném případě! Jeho miláček s novějším a poladěným big blockem objemu 7,44 l dostal třeba i keramické výfukové potrubí. Jenže se všechno do motorového prostoru ne a ne vejít, tak si majitel trochu pomohl... ehm... kladivem. Vyměnil kapotu, nepůvodní rádio ale uvnitř zůstalo. Svému autu dal i přezdívku, konkrétně Lucy. Ženské jméno, jak jinak? My chlapi to prostě tak máme, tedy alespoň někteří... Je členem rodiny a Adam mu věnoval tuny lásky a spoustu času. V budoucnu chce ale nahradit obří V8 menším, taktéž osmiválcovým pětilitrem s pětistupňovou převodovkou.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Avatar - Barrichello
25. 1. 2015 20:18
Re: nevím nechce se mi vymejšlet žádnej předmět..
Na víkendy ideál auto. A super veterán dneska
Avatar - praděda7
25. 1. 2015 11:20
Camaro 1968
Byl jsem při tom. Nikdy nezapomenu!!! ETCC Brno 1969, Helmut Marko Chevrolet Camaro V8. :yes:
Avatar - Kobler
24. 1. 2015 22:59
Re: nevím nechce se mi vymejšlet žádnej předmět..
Mě by nedělalo problémy kdybych musel(mohl) mít auto pouze jedno, že by to bylo něco v tomhle stylu. Tři děti nemám, takže neshledávám žadne mínusy. ;-)
Avatar - Misfit
24. 1. 2015 22:01
nevím nechce se mi vymejšlet žádnej předmět..
přesně něco takový bych si představoval jako druhý auto na víkendy a tak podobně, ale vážně asi můžu jen představovat, tak zpátky de krutý reality kde sem rád za to moje jedno :-(