Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Captiva Sport: V USA s tváří Opelu Antara

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Kompaktní SUV se vrací do USA. Jmenuje se Chevrolet Captiva Sport a vypadá - ano, jako Opel Antara.

V Severní Americe se trojče Captivy a Antary nabízelo jako Saturn Vue. Po zrušení značky Saturn ale zůstala na trhu díra. Tedy, ona tam zůstane tak trochu i nadále, protože Captiva Sport zatím není určena soukromníkům, nýbrž pouze firmám. Již zepředu je vidět, jak se americký model od sourozence se stejným názvem, kterého známe my Evropané, vlastně liší. Tvar hlavních světlometů zdědil po Opelu Antara, maska chladiče s vodorovným pásem a logem ovšem tvrdí cosi o příslušnosti k v USA daleko známější značce koncernu General Motors.

Fleetoví zákazníci mohou zvolit tři stupně výbavy (LS, LT a LTZ) a dva motory. Základem je i u nás známý čtyřválec Ecotec 2,4 l, druhou možnost představuje V6 3,0 l. Pochopitelně se jedná o zážehové pohonné jednotky. Obě jsou spojeny se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Modely LT a LTZ pohání výhradně třílitr, který zezadu poznáte podle dvojité koncovky výfuku. Druhý jmenovaný stupeň pak může mít pohon všech kol.

Přední zavěšení McPherson i zadní víceprvková náprava zůstaly, naladění podvozku ale bude jistě dle amerických zvyklostí o něco měkčí. Airbagů je šest (dvoustupňové čelní, boční a hlavové záclonové, které zasahují až do druhé řady sedadel). Přední cestující mají k dispozici bezpečnostní pásy s předpínači a aktivní opěrky hlavy, řidiči se při nehodě uvolní brzdový pedál a riziko zranění nohou se tak zmírní. Standardem je také kontrola tlaku v pneumatikách a za oceánem běžné samočinné zamykání po nastoupení do vozu.

Všechny varianty jsou kromě toho vybaveny sedmnáctipalcovými litými koly, satelitním rádiem, ozvučením se šesti reproduktory, samozřejmostí je čtveřice kotoučových brzd s ABS, kontrola trakce i stability, klimatizace a dálkové centrální zamykání. Luxusnější varianty mají také například navigaci OnStar a bezdrátové připojení Bluetooth, celokožený interiér s předními vyhřívanými sedadly, elektrické střešní okno, parkovací kameru či lepší audio systém s desítkou reproduktorů.

Dodávky již začaly. V Mexiku vyráběný pětimístný vůz má být vyhrazen skutečně jen podnikatelským subjektům, protože podobně velkému modelu Equinox se v USA daří. Letos odhalili špióni jiný, menší crossover na základě malé řady Sonic (Aveo). Zatím se jednalo o testovací mulu, ale sériová verze by měla přijít na trh již příští rok s logem Buicku. O znáčku Chevroletu na přídi se zatím nemluví.

Mimochodem, Captiva se v současnosti prodává na více než 50 trzích po celém světě včetně českého. Byť ta naše vypadá po nedávné modernizaci úplně jinak než její americká jmenovkyně.




Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - DaewooMaster
24. 10. 2011 14:45
Daewoo
Článek je napsán tak, jako by snad Opel měl něco víc do činění s Antarou, než že ji v Evropě prodává. Antara je asi takový Opel, jako Ampera. Antara se spolu s evropskou Captivou vyráběla původně jako Daewoo Winstorm v Jižní Koreji. To, že se na posledním stanovišti výrobní linky v Koreji na to lepí logo Opel (pro Evropu), Holden (pro Austrálii) nebo Chevrolet (pro zbytek světa), nijak "zásluhu" Opelu nezvyšuje.