Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Cobalt: Jihoamerický Logan pro 40 trhů světa

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Chevrolet Cobalt až dosud znali jen obyvatelé Severní Ameriky, tam jej ovšem nahradil i u nás dobře známý Cruze. Jméno Cobalt ovšem nekončí, dostal jej totiž do vínku nový sedan.

Koncept jsme viděli v létě na autosalonu v Buenos Aires, což napovídá, pro které země bude právě představovaná produkční verze primárně určena. Je jich celá čtyřicítka, ovšem nejedná se pouze o Latinskou Ameriku, ale i některé arabské a africké státy. Dostane se i do Evropy, předpokládáme ovšem, že spíše na východ od nás, možná i do Ruska.

Hlavním stanem pro Cobalt bude Brazílie, produkce poběží celkem ve třech zatím blíže nespecifikovaných továrnách GM do Brasil. Koneckonců, vývoj běžel právě zde, byť při něm byla použita architektura z jiných globálních modelů značky.

Cobalt je sice levným kompaktním sedanem pro rozvojové (či rozvíjející se) trhy, ale to bychom jihoamerickému federativnímu státu dosti křivdili. Vždyť brazilský trh je v současnosti třetí největší na světě!

V portfoliu Chevroletu novince patří místo mezi čtyřdveřovými variantami řad Sonic/Aveo a Cruze. Rozměry 4479 x 1735 x 1514 mm ji řadí do evropské nižší střední třídy, čemuž odpovídá i rozvor 2620 mm. Srovnání s Loganem se přímo nabízí, byť sedan od Renaultu (respektive Dacie) je o více než 20 cm kratší.

Tvar pětimístné karoserie se součinitelem odporu vzduchu 0,32 by se dal označit jako přísně účelový a hranatý, ovšem záď díky tomu skrývá zavazadelník s úctyhodným objemem 563 l. Přední části dominuje korporátní maska chladiče rozdělená na dvě části. Tvar hlavních světlometů trochu připomíná mini Spark. V bocích pak najdeme na první pohled podobnost s o třídu větším produktem úplně jiného výrobce: Suzuki Kizashi.

Palubní desce dominuje panel kombinující analogové a digitální přístroje. Je opět inspirován motocykly jako u menších modelů Chevroletu, ale na rozdíl například od jiskřičky je pod jedním krycím průhledným plastem. V interiéru čeká dle výbavy (stupně LS, LT a LTZ) až osmnáct odkládacích prostorů.

Brazilští zájemci se mohou těšit na dvojici motorizací. První je agregát s objemem 1,4 l poskytující 71, respektive 75 kW. Nižší číslo udává maximální výkon při provozu na benzin, druhé na v Brazílii obvyklý ethanol z cukrové třtiny. Na prvně jmenovanou pohonnou látku Cobalt zrychlí z 0 na 100 km/h za 11,9 s a jede až 170 km/h. Při spalování biolihu je maximální rychlost stejná, akcelerace se zlepší o 0,4 s. Další volbu představuje osmnáctistovka spojená s šestistupňovou samočinnou převodovkou, její parametry výrobce zatím tají. Prozradil pouze to, že postupně bude Cobalt nabízen s celou škálou čtyřválců objemů od 1,3 do 1,8 l, paleta se bude lišit podle jednotlivých trhů.

Výbava LS je skromnější. Nabízí klimatizaci, posilovač řízení, patnáctipalcová ocelová kola, centrální zamykání, asymetricky dělená a sklopná zadní sedadla a výškově nastavitelné řidičovo sedadlo. Vyšší stupeň LT přidává v Evropě běžnou dvojici airbagů, ABS a EBD, volant seřiditelný alespoň v jedné ose, elektrická okna vpředu, alarm a chromovanou mřížku chladiče. LTZ zvyšuje úroveň o litá kola, přední mlhovky, CD/MP3 rádio s USB vstupem a Bluetooth, palubní počítač a kompletní elektrické ovládání oken i zrcátek. Nechybí další chromované doplňky uvnitř.

Brazilské ceny začínají na 39.980 realech, což odpovídá částce přesahující 417 tisíc korun. V přepočtu se tedy o nic levného nejedná, ale v tomto případě je prostá konverze vskutku pouze orientační. Pokud by se ve východní Evropě chtěl Cobalt Loganu postavit, musel by Chevrolet přijít zhruba s poloviční částkou. Záruka je ovšem tříletá bez omezení počtu ujetých kilometrů.

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
8. 11. 2011 20:31
Asi jiný vkus
Buď mají v Brazílii totálně odlišný vkus nebo GM do Brasil stvořil příšeru z pralesa...
Avatar - Bristol
8. 11. 2011 19:21
xicht
kdo ho proboha vymejšlel takovou hrůzu? to tam nemohl někdo plácnout aveo nebo cruze zepředu? ty se povedli docela dost
Avatar - twistedTSD
8. 11. 2011 15:53
Re: Celkom slušné...
Mě to tedy přijde jako ošklivka...
8. 11. 2011 11:44
Re: Celkom slušné...
Niektoré sa zmenšujú, ale sú to skôr výnimky...spomeniem si akurát na Mazdu 2 a Peugeot 208...
Avatar - Blue Sun
8. 11. 2011 11:00
Re: Celkom slušné...
To auto je dokonalý příklad kabinového maximalismu. Když na něj mrknu z boku - krátká příď, krátká záď, mohutná a vysoká kabina.
Třeba se jednou dočkáme, že se auta zase začnou zmenšovat...