Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Corvette C6 se pomalu loučí, nástupce je za dveřmi

David Bureš David Bureš 16. 4. 2012 • 06:52
10
9
Zobrazit náhledy (10)
Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette
Šestá generace Chevroletu Corvette se prodává od konce roku 2005.

Ještě během dubna bude oficiálně odhalen Chevrolet Corvette modelového ročníku 2013. Automobilka už předem avizovala, že se bude jednat o poslední modelový rok současné generace. Corvette C7 má být představena během příštího roku.

Změny na aktuální Corvette pro její poslední modelový rok budou jen kosmetické. Paletu nabízených laků rozšíří tmavě modrá Night Race.

Pozměněna bude také nabídka ráfků, a to hned o čtyři sady nových kol, která nahradí kola Competition v šedém provedení. Všechna z nich budou hliníková a lakovaná černou barvou.

Přední kola budou 18palcová, zadní 19palcová, jedinou výjimkou jsou kola Q6U ZR1, která budou vpředu 19palcová a vzadu 20palcová.

Zákazníci si budou moci objednat paket 60th Anniversary Design, připomínající letošní šedesátileté výročí vzniku první generace Corvette. Takové vozy budou mít bílou karoserii a modrý kožený interiér, přičemž otevřené Corvetty budou mít i modrou skládací střechu. V případě paketu 60th Anniversary Stripe se budou přes celou karoserii táhnout dva „rychlé“ pruhy v perleťové stříbromodré barvě.

Související články

Základní výbava bude nově rozšířena o elektricky ovládaná sedadla v šesti směrech. Vzhled vybraných modelů pak bude moci vylepšit příplatkový spoiler z verze ZR1.

Už v lednu byla představena Corvette 427 Convertible Collector Edition, jedna z edic oslavující konec aktuální generace tohoto vozu. Tato edice má v sobě spojovat prvky z výkonných kupé Z06 a ZR1, pod kapotou pracuje atmosférický vidlicový osmiválec 427 LS7 z Corvette Z06, poskytující výkon 377 kW (505 k).

Zatím není jasné, jak bude chystaná Corvette C7 vypadat. Měla by si však zachovat typickou konfiguraci – motor vpředu a poháněná zadní kola. Vidlicový osmiválec by měl v základní verzi produkovat asi 328 kW. Osmiválec dnešní základní Corvette C6 nabízí výkon 321 kW.

Témata
16. 4. 2012 19:05
Re: No tak to jsem zvědav
Dvouspojku má třeba Veyron nebo všechno od Ferrari v poslední době. Co se Němců týče... Mercedes dává dvouspojku jen do SLS, jinak je věrný měničům. BMW dvouspojky považuje za nedostatečně komfortní a nabízí je jen k některým modelům za příplatek (třeba Z4 35i), popřípadě standardně (třeba nová M5). A Audi, které je jako jediné nabízí běžně, zase pro změnu nevede dvouspojky pro vysokovýkonné vozy. U sporťáků sází na jednospojkové sekvenční. Uvidíme, s čím přijde RS6.

Točivý moment není takový problém. Dvouspojky mají původ v motorsportu. Porsche s nimi v 80. letech jezdilo Le Mans, Audi zase rally.
16. 4. 2012 17:25
Re: No tak to jsem zvědav
Vždy to byl nejhezčí sporťák z USA. Myslím, že to tak i zůstane...
16. 4. 2012 15:20
Re: No tak to jsem zvědav
Myslím, že 4x4 v nabídce by nebyla zase až tak od věci. Kupci by se určitě našli. Když přišla 911 se čtyřkolkou, to bylo povyku snad více, než když se vzdala vzduchem chlazených motorů. Ostatně není problém, aby si mohl zákazník vybrat zda chce model s pohone zadním nebo všech kol.
Avatar - Barrichello
16. 4. 2012 14:09
Re: No tak to jsem zvědav
No u dvojsopjky je otázkou zda zvládne ten točivej moment, dost bych se obával že ne. Němci používaj u vysokovýkonnných kár taky konvenční HDM převodovky, dodnádávna ještě pětistupnové, ted 7-8 mi.

Takže nevím.

Vette 4x4? to snad ani radši ne :no:
16. 4. 2012 13:24
Re: No tak to jsem zvědav
Ono spíš jsem zvědavý, co bude pravdy na použití dvojspojkové převodovky, a nebo možnosti pohonu všech kol...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku