Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Corvette Z06: Downsizing znamená 6.2 V8 a výkon 634 koní

David Bureš David Bureš 18. 1. 2014 • 16:19
41
30
Zobrazit náhledy (41)
Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette
Nová generace okruhově zaměřené „Vette“ prošla výrazným downsizingem. I přesto zůstává velkým drsňákem.

Sedmá generace Chevroletu Corvette se dočkala ostřejší verze nazvané Z06, která debutuje na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu. Podle automobilky se tato varianta hodí především pro jízdu na závodních okruzích.

O pohon vozu se stará kompresorem přeplňovaný 6,2litrový vidlicový osmiválec LT4. Ten je kombinován se sedmistupňovým manuálem, nebo novým osmistupňovým automatem s možností manuálního řazení. Motor dává minimálně 466 kW (634 koní), točivý moment vrcholí hodnotou 861 N.m.

Corvette Z06 se tak nevyhnula downsizingu. Předchozí generace této verze totiž používala atmosférický sedmilitrový osmiválec. Výkon nicméně mezigeneračně vzrostl o 89 kW.

Motor myslí také na úspornost. Spotřebu paliva pomáhá snižovat přímé vstřikování, systém vypínání válců a proměnné časování ventilů. Stejnou techniku používá i 6,2litrový osmiválec základní Corvette Stingray.

Použitý kompresor Eaton R1740 TVS o objemu 1,7 litru je úspornější než dříve. Hliníkové hlavy válců jsou pevnější a mají lépe odolat vysokým teplotám. Nerezové výfukové svody jsou zase lehčí než u běžné Corvette.

Charakter auta upraví Driver Mode Selector. Jeho součástí je launch control pro co nejrychlejší starty, nastavení Active handling pomáhající s jízdou na okruhu nebo různá nastavení kontroly trakce pro různé podmínky. Standardem je elektronický samosvorný diferenciál.

Vzhled auta se proti výchozímu Stingray liší rozšířenými blatníky, v nichž se skrývají širší kola, a většími chladicími otvory, které přivádí více vzduchu k motoru, brzdám, převodovce i diferenciálu. Aerodynamický paket pak vylepšuje přítlak automobilu.

Uvnitř se objevuje ocelí vyztužené madlo u sedadla spolujezdce. Sedačky je možné vybírat ze dvou provedení. GT myslí hlavně na pohodlí, Competition Sport má výrazné boční vedení, a tak lépe udrží posádku v sedadle při rychlém průjezdu zatáčkou.

V nabídce bude i paket Z07 Performance. Ten zahrnuje balíček karbonových prvků zlepšujících aerodynamiku auta, jehož součástí je větší zadní spoiler, pneumatiky Michelin Pilot Super Sport Cup pro lepší přilnavost a větší karbon-keramické brzdy Brembo. V základu jsou brzdové kotouče ocelové (na přední nápravě s rozměry 371 x 33 mm a na zadní 365 x 25 mm), příplatkové karbon-keramické mají vpředu 394 x 36 mm a vzadu 388 x 33 mm.

Chevrolet Corvette Z06 se začne prodávat až na začátku příštího roku. Podrobné technické údaje a ceny vozu budou zveřejněny krátce před zahájením jeho výroby.

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
21. 1. 2014 10:01
Re: LT4 x LS7
Tady máš tu technickou zastralost [odkaz]

HDM lepší jak PDK, hehe
Avatar - concorde
20. 1. 2014 10:46
Re: LT4 x LS7
on je hrozně zlej :-) Pokud jezdí nějakou italskou plackou a dá brno pod 2 minuty, tak smeknu a budu už ticho. Ale bojím se spíš, že má ta italská auta rád jen z plakátů. Což jsme ale měli v určitém věku rádi všichni, o to nic ;-)

Já třeba uznám, že 911 (997) s PDK byla na okruhu nahovno, jakkoli je to jinak parádní auto. po několika kolech se začne přehřívat převodovka - to je prý normální a musí se odpočívat. Takže pro mne nyní zlatý manuál a motor vpředu. v zatáčce to hezky drží a občas si vyslechnu štěkání omezovače, když se zapomenu .
tož tak
Avatar - concorde
20. 1. 2014 09:28
Re: Vette x Ferrari
přiznám se, že kdybych na tu Itálii měl a měl dalších pár mega do rezervy, koupil bych si jí. Je nádherná a taky bych se s ní bál jezdit na limitu....
911 jsem si taky hýčkal, ale když bylo třeba, šlápl jsem jí na krk a u Vette mi to přijde normální. Je poctivá, mechanická, žádná hejblata a asistenti, jediný náznak hi-tech je head up displej a ten stejně využívám tak max na navigaci v cizině....
Takže se na ně nedívejme s despektem, mají ta auta rádi a bojí se o ně.
Avatar - Enthusiastic.driver
20. 1. 2014 09:15
Re: Vette x Ferrari
A má i nějaké vyšší styky, protože mi v příspěvcích přes noc záhadně zmizelo 5 hore-palců >:D
20. 1. 2014 08:44
Re: Vette x Ferrari
Člověk by si myslel, že to tady Ferrari "šlechta" nebude sledovat, ale podle palečků to vypadá, že přeci jen ano. >:D :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku