Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Corvette ZR-1 z roku 1990 s pouhými 204 km na eBay

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Nejostřejší Corvette čtvrté generace patří v rámci své rodiny k těm vzácnějším zástupcům a příznivci ZR-1 mají nyní na eBay šanci získat jeden exemplář ve stavu nového vozu.

Aukční server eBay nabízí v rámci své sekce zaměřené na motorová vozidla řadu kuriozit a mezi ty nejzajímavější velmi často patří výjimečně zachované vozy let minulých.

Není to příliš dávno, co byl vydražen DeLorean , který měl najeto pouhých 1600 km. Nyní je v nabídce Corvette ZR-1, vedle níž je kupé s křídlovými dveřmi nehorázně ojeté, protože Chevrolet od opuštění výrobní linky v roce 1990 najel pouhých 127 mil (204 km).

Červené kupé s novotou stále zářícím černým interiérem je jedním z pouhých 6939 Corvette ZR-1 vyrobených v letech 1990 až 1995. Tato skutečnost společně s výjimečným stavem dělá z této Corvetty jedinečného zástupce čtvrté generace a ideálního adepta pro nadšené sběratele, kteří ji budou dokonale hýčkat.

Historie Corvette ZR-1 se v rámci čtvrté generace začala psát již v roce 1986, kdy se rozběhl její vývoj. Na něm se podíleli i inženýři britské automobilky Lotus, patřící tehdy pod křídla koncernu General Motors, kteří se postarali i pohonnou jednotku i podvozek.

Pod dlouhou a vpřed výklopnou kapotu C4 zamířil atmosférický osmiválec LT5 o objemu 5,7 litru s dvaatřicetiventilovými hlavami válců a hliníkovým blokem, který disponoval výkonem 276 kW (375 k) a točivým momentem 502 N.m. Tato síla mířila na kola zadní nápravy prostřednictvím šestistupňové převodovky ZF a samosvorného diferenciálu.

Inženýři Lotusu vedle nového motoru upravili i podvozek čtvrté generace Corvetty a pro ZR-1 byly standardem stavitelné tlumiče, které mohl řidič ovládat přímo ze svého místa za volantem. Vrchol tehdejší nabídky Chevroletu se mohl pochlubit akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,5 s, maximální rychlostí 290 km/h a sedmi rychlostními rekordy uznanými FIA.

Vedle techniky se ZR-1 lišila od standardního provedení i upravenými zadními partiemi s širšími pneumatikami, uhlazenějšími liniemi a do čtverců se zaoblenými rohy tvarovanými koncovými svítilnami.

V interiéru se objevila elegantnější palubní deska, obklopující řidiče jako kokpit letadla a nabízející ve středu přístrojového štítu displej, který doplňoval otáčkoměr a řada menších ukazatelů.

Ihned po svém představení se ZR-1 stalo naprostým krále všech doposud představených Corvette a dobové testy vyzdvihovaly jeho jízdní vlastnosti, které se vyrovnaly tehdejší evropské špičce. Druhou stranou mince byla ovšem cena ve výši 58.995 amerických dolarů, což byl na počátku devadesátých let prakticky dvojnásobek částky, za níž byla k dispozici tehdejší standardní Corvette čtvrté generace.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - tomtoylc
3. 1. 2015 11:08
Re: odkaz?
[odkaz]
3. 1. 2015 10:18
odkaz?
a co takhle dat treba odkaz na danou aukci na ebay?