Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Corvette ZR1: nejrychlejší a nejvýkonnější sériový stroj od GM

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
Pamětnící mohou zamáčknout slzu dojetí, vrací se další slavné jméno. Na lednovém autosalonu v Detroitu se na stánku Chevroletu veřejnosti představí Corvette ZR1, která je podle automobilky jejím nejvýkonnějším a nejrychlejším sériovým výrobkem.

Pro začátek se podívejme na nepříliš vzdálenou historii a zavzpomínejme na první Chevrolet Corvette ZR1. Tento model se poprvé představil na ženevském autosalonu v roce 1989 a vycházel ze čtvrté generace Corvetty. První ZR1 měla pod svou dlouhou kapotou osmiválec LT5 o objemu 5,7 litru, poskytující výkon 287 kW (390 k). Maximální rychlost vozu, vážícího 1550 kg, se pohybovala na hranici 300 km/h a z 0 na 97 km/h zrychloval za 4,2 s.

Nové provedení ZR1 je založeno na současné šesté generaci Corvette. Pod kapotou je uložen osmiválec LS9, který má objem „pouhých“ 6,2 l na rozdíl od pohonné jednotky LS7 modelu Z06, jenž má rovných 7,0 l. Nový agregát za pomoci mechanického kompresoru Eaton podává výkon 462 kW (620 k) a točivý moment 807 Nm, ale tato čísla jsou podle tiskové zprávy Chevroletu pouze přibližnými hodnotami a přesné údaje budou uveřejněny v březnu 2008. Přeplňovaná pohonná jednotka LS9 produkuje 90 procent točivého momentu v rozmezí od 2600 do 6000 ot./min a má litrový výkon 100 koní na litr objemu.

Síla pohonné jednotky je přenášena na kola zadní nápravy prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky Tremec TR6060. Kontakt s asfaltem mají na starosti pneumatiky Michelin Pilot Sport, které mají rozměry vpředu 285/30 ZR19 a vzadu 335/20 ZR20. Rychlé zastavení mají zajistit karbon-keramické kotoučové brzdy. Zadní patnáctipalcové kotouče jsou údajně stejné jako ty, které byly použity na přední nápravě Ferrari Enzo a vpředu má ZR1 brzdy o průměru patnáct a půl palce. Do kotoučů se vzadu zakusují čtyřpístkové a vpředu šestipístkové brzdiče od společnosti Brembo.

Na ZR1 je upraven i podvozek, kde jsou oproti modelu Z06 použity měkčí pružiny a magneto-reologické tlumiče s měnitelnou charakteristikou podobné jako u Ferrari 599 GTB Fiorano.

Nová ZR1 bude od ostatních modelů Corvette jednoduše odlišitelná i díky svému vzhledu.Design vozu byl přepracován především na přídí, která se má přiblížit závodním vozům C6R. Dominantním designérským prvkem je bezpochyby střed kapoty odkrývající pohled na kryt motoru, pod nímž je uložen kompresor. Ve snaze snížit celkovou hmotnost vozu i jeho těžiště je použita jednodílná karbonová střecha.

Chevrolet Corvette ZR1 má k dealerům dorazit začátkem léta 2008 a jeho cena se má v USA pohybovat okolo 100.000 amerických dolarů (zhruba 1,8 mil. Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
21. 12. 2007 16:40
Re: Detroit se blíží
nebo F150, snad i Ram, CTS V ..... :-) :yes:
20. 12. 2007 18:20
Re: Detroit se blíží
:yes: taky se těším jak malý dítě ... podle tohs seznamu premiér co jsem četl se máme na co těšit .... a že mě normální C6 nechává klidným , Z6 je mi o poznání sympatičtější tak tohle nemá chybu .... :yes: :yes: :yes: asakr .... doufám že se tu nějaká objeví .. aspoň to nebude taková tuctovka jako jsou lamba , ferrari a porsche na našich silnicích ...
20. 12. 2007 18:18
Krasne auto.....
... :yes: :yes: Ty vydechy a nadechy...hmmmhmhmmm.Jen-nevim jestli konstrukteri chteli snizit hmotnost nebo ne,ale jestli jo,proc zrovna neodhodili celou predni kapotu.Proc tam nechali v podstate pidi pruzor,pro vlastne nepodstatny kompresor.Potom pryc dvere,blatniky a mame tu neco jako je Leblanc ze Svycarska.......(od toho radsi dal)
Avatar - Lonestarstate
20. 12. 2007 11:03
Detroit se blíží
A jak se blíží, tak jsem stále nedočkavější. Vždyť ten pravý nový rok a ty pravé vánoce začínají až tam. :-) ;-) :-) Aspoň pro fanoušky amerik. Načančaná Corvette je jistě super, ale doufám, že na autosalonu bude co nejvíc úplně nových studií a modelových řad. :yes: