Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Cruze: Turbodiesel se podívá do USA

Diskuze (5)
Od roku 2013 budou moci Američané pořídit sedan Chevrolet Cruze i se vznětovým motorem.

General Motors chce doma v USA podpořit image Chevroletu Cruze jako ekologického vozidla. Ač to může působit neuvěřitelně, už nyní je sedan nejúspornějším kompaktním modelem nabízeným na americkém trhu – samozřejmě s výjimkou hybridů.

Úsporné provedení Cruze Eco s manuální převodovkou se dodává s motory 1,8 Ecotec (103 kW) a u nás nenabízeným 1,4 Turbo Ecotec (také 103 kW).

Ačkoliv není nikde oficiálně řečeno, jaký turbodiesel chce Chevrolet v USA nabízet, zdá se pravděpodobné, že současný 2,0 VCDi (120 kW) to nebude. Američané spíš dostanou agregát splňující normu Euro 6, které budou muset nová osobní auta v Evropě vyhovět od roku 2014.

Jedním z hlavních konkurentů bude nový Volkswagen Jetta 2,0 TDI.

Diskuze (5)
27. 7. 2011 08:33
Re: 1,4
Jj, velká škoda, když se uváděl Cruze na trh, tak jsem doufal, že ho Evropa také dostane, bohužel nic... Cruze by si zasloužil lepší benzíny, než momentálně má - 1.6 se nechová tak, jak její parametry říkají a 1.8 je zase k dostání jen s nejvyšší výbavou :-( ... Snad se do Evropy dostane alespoň připravovaná ostrá verze...
27. 7. 2011 00:23
Re: 1,4
Zvlast, kdyz turbo/kompresor uz takovej high-tech vystrelek posledni doby nejni :-)
26. 7. 2011 21:44
Re: 1,4
Je to zajimave, ale GM v Evrope preferuje Opel (coz je k jeho balancovani na hrane bankrotu ne az tak prekvapujici) a tim padem Chevrolet tu nikdy nebude mit vsechno hitech, je to skoda, turbo by mu sluselo
Avatar - Wolfsteen
26. 7. 2011 20:22
1,4
To je škoda, že se ta 1,4 turbo u nás nenabízí. To je chevrolet sám proti sobě ;-\
Avatar - WinDiesel
26. 7. 2011 15:47
Motory Z20D a Z22D, 96, 118 & 132 kW
Upřesňuji, GMDAT (GM Korea) vyrábí upravené motory 2,0 l a 2,2 l. Jsou k nalezení nejenom v Chevroletu Cruze, ale i v Orlandu, Captivě a opelu Antara.
Těch 132 kW by myslím pro USA stačilo, jen upgradovat na americkou normu blízkou Euro 6. Možná SCR nebo jiný typ chemického deNOx katalyzátoru.