Chevrolet Impala 50th Anniversary Edition: antilopa slaví narozeniny
Na jaře roku 2008 se do showroomů Chevroletu dostane speciální provedení Impaly s označením 50th Anniversary Edition. Základem pro tuto verzi se stane Impala LT.
Výroční Impala se pochlubí rozšířenou výbavou. Exteriér vylepší zadní spoiler, označení „50th Anniversary“ na C-sloupku a osmnáctipalcová litá kola, která nahradí původní šetnáctipalcové disky. Zájemci si budou moci vybrat mezi černým (Black Granite Metallic) nebo červeným (Red Jewel Tintcoat) lakem karoserie.
V interiéru je použito dvoubarevné kožené čalounění s logem „50th“ na opěrkách hlav předních sedadel. Řidič bude mít k dispozici sedadlo nastavitelné v osmi směrech a kožený volant s ovládáním audiosoustavy. Nechybí samozřejmě pamětní plaketa k 50. výročí. Součástí výbavy je i navigační systém.
Pod kapotou výročního modelu pracuje zážehový šestiválec do V o objemu 3,5 litru, disponující výkonem 157 kW (211 k) a točivým momentem 290 Nm. Síla motoru je přenášena na kola přední nápravy prostřednictvím čtyřstupňové automatické převodovky. O lepší jízdní vlastnosti se má postarat sportovní podvozek FE3, nahrazující cestovní provedení FE1 a standardním vybavením se stane i ABS.
Chevrolet Impala se do prodeje dostal poprvé v roce 1958, kdy představoval nejvyšší stupeň výbavy tehdy velmi oblíbeného modelu Bel Air. Tato verze zaznamenala prodejní úspěch a prvního roku její existence se pro ni rozhodlo 60.000 zákazníků. V následujícím roce se z Impaly stává samostatný model, poháněný osmiválcem o objemu 5,7 litru s výkonem 250 kW (335 k). V druhém roce prodeje si odvezlo Impalu 175.000 nových majitelů.
V šedesátých letech se Impala v provedení SS stala jedním ze zakladatelů třídy výkonných amerických automobilů známých jako „Muscle Cars“. Model SS byl například v roce 1961 nabízen s motorem 5.7 V8 ve třech výkonových verzích nebo s osmiválcem o objemu 6,7 litru, poskytujícím výkon 313 kW (425 k).
Chevrolety se jménem Impala stály na vrcholu nabídky značky se sesterským modelem Caprice až do poloviny osmdesátých let. V roce 1985 Impala v tichosti odešla a k zákazníkům se vrátila až v roce 1994 jako výkonný „Muscle Car“ s označením SS a pohonem zadních kol. V roce 1996 tento model opět končí a Chevrolet se ke jménu Impala vrací až v roce 2000, kdy nastupuje provedení s pohonem předních kol. Zatím poslední generace je na trhu od modelového roku 2006 a je na ní založen i výroční model.