Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Impala se dostal na vrchol žebříčku Consumer Reports

Aleš Dragoun
Diskuze (31)
Chevrolet si může mnout ruce. Jeho nová Impala se umístila na vrcholu prestižního žebříčku organizace Consumer Reports.

Impala se stala nejúspěšnějším velkým sedanem. Americká organizace na ochranu spotřebitelů jej upřednostnila před evropskými a japonskými vozy, které pořadí této kategorie (v originále Large Sedan) dominovaly poslední dvě dekády. Ano, americké auto zde nezvítězilo dlouhých dvacet let! Předchozí Impala na triumf neměla ani náhodou, během sedmi let výroby (od roku 2006) navíc beznadějně zastarala. Zákazníci však na nějaké žebříčky nedbali, devátá generace byla například nejprodávanějším full-size sedanem za rok 2011.

Nástupce získal výsledek „excelentní“ a 95 bodů ze sta k tomu. Celkově byl lepší pouze liftback Tesla Model S a menší kupé BMW 135i s 99, respektive 97 body. Testovací řidiči pěli ódy na pohodlnou jízdu, která může soupeřit s luxusními limuzínami, vůz je přitom velmi agilní. Časopis popsal ve své zprávě nový model takto: „Impala zatáčí na velké auto velmi dobře, řízení poskytuje okamžitou zpětnou vazbu a náklon je v mezích. Když jsme jí přitlačili až k limitům, ukázala svou bezpečnost, citlivost, vyváženost a snadnou ovladatelnost.“ I v USA jsou zkrátka a dobře pryč doby sice velkých, prostorných, ale kolébajících se korábů.

Další superlativy si odnesl interiér. Materiály včetně čalounění vykázaly na americká měřítka (a Chevrolet obzvláště) vysokou kvalitu. Dobré známky dostala Impala i za dostatek místa a komfortu na zadních sedadlech, objemný zavazadelník a intuitivní ovládání palubních systémů. Testovaná verze se špičkovým vidlicovým šestiválcem 3,6 l a šestistupňovou samočinnou převodovkou spotřebovala při zkouškách v průměru 10,7 l benzinu na 100 km. To sice nebyla nejlepší hodnota ve třídě, ale rozhodně konkurenceschopná.

Na hodnocení spolehlivosti je ještě příliš brzy, chybí potřebná data, Impala je totiž stále příliš nová. Podle závěrečné zprávy organizace je však mezigenerační skok obecně obrovský. Aktuální řada se určitě zbaví image levného auta z půjčoven, protože model 2014 je veskrze moderní a doslova „velmi příjemný.“. Za mořem se dle těchto výsledků může směle postavit i mnohem dražším vozům typu Audi A6, Acury RLX, Lexusu LS 460L a Jaguaru XF.

Věřme, že ti, kteří se s Impalou svezli, vědí, co mluví, byť mnoha Evropanům může připadat toto tvrzení jako hodně troufalé. Chevrolet byl vždycky vnímán jako levná značka a své ambice (možná až na Corvette a Camaro) rozhodně naplňoval. Začíná se blýskat na lepší časy? Uvidíme, v pořadí desátá generace do Evropy zatím nezamířila, v USA se prodává teprve od počátku dubna.

Aleš Dragoun
Diskuze (31)
29. 7. 2013 20:43
Nový Impala
Minulý týden jsem se vrátil z USA, kde jsme tento Chevy Impala měli půjčený. Nejen motor s 300 koňmi je úchvatný, ale jízdní vlastnosti nad Passatem B7. Za 30.000 USD je více než dobré auto.
29. 7. 2013 16:22
Re: nahodou..
Právě si nepamatuji přesně jeslti Malibu nebo Impala..jeden z nich měl mít doted problem :-) a jsem lenivy to hledat >:D
Avatar - PeterLuk
29. 7. 2013 15:32
Re: Skoda ze do Evropy nepujde
Tu si môžeš vypočítať cenu dovozu: [odkaz]
Avatar - Dinar
29. 7. 2013 13:39
Re: Skoda ze do Evropy nepujde
Označit kupce impaly za fajnšmekra, to chce skutečně barrikované brýle, ale o.k. Jen dej vědět, až takového evropského fajnšmekra někde zahlídneš. ;-)
Avatar - Barrichello
29. 7. 2013 13:27
Re: Skoda ze do Evropy nepujde
Neděje se tak proto, že půlka potencionálních zákazníků neví že nějaká Impala existuje a z druhé půlky by to chtěla většina v dieslu. Jako bys to neznal.

Zbytek sou fajnšmekři kteří si to klidně objednaj.