Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Impala: Über-Insignia jde do prodeje, zatím jen v USA

David Bureš David Bureš 25. 11. 2012 • 03:39
25
30
Zobrazit náhledy (25)
Chevrolet Impala Chevrolet Impala Chevrolet Impala Chevrolet Impala Chevrolet Impala Chevrolet Impala Chevrolet Impala Chevrolet Impala Chevrolet Impala Chevrolet Impala Chevrolet Impala Chevrolet Impala Chevrolet Impala Chevrolet Impala Chevrolet Impala Chevrolet Impala Chevrolet Impala Chevrolet Impala Chevrolet Impala Chevrolet Impala
První exempláře nové generace tohoto full-size sedanu se v amerických showroomech objeví na jaře.

Desátá generace Chevroletu Impala již zná své ceny na americkém trhu. Zatím stále není zcela vyloučeno, že se nová Impala oficiálně podívá i do Evropy.

Paleta pohonných jednotek pro severoamerický trh v současnosti nabízí čtyřválec 2,5 L DOHC (145 kW a 253 Nm) a vidlicový šestiválec o objemu 3,6 l s výkonem 226 kW a točivým momentem 358 Nm.

Později nabídku rozšíří základní čtyřválec 2,4 Ecotec (134 kW a 233 Nm) doplněný o systém eAssist. Ten tvoří kompaktní elektromotor plnící zároveň úlohu generátoru a startéru, elektřina se uchovává v lithium-iontovém akumulátoru.

Všechny jednotky jsou kombinovány se šestistupňovým automatem.

Základní verze s 2,5litrovým motorem v USA přijde na 27.535 dolarů (cca 540.000 korun) včetně poplatku za přepravu. Šestiválec je dostupný až s vyšší výbavou LT, v tomto případě stojí 30.760 dolarů (zhruba 603.000 korun).

V závislosti na stupni výbavy (celkem jsou v nabídce tři) bude Impala disponovat diodovými světly pro denní svícení, zábavním systémem Chevrolet MyLink s 4,2palcovou dotykovou obrazovkou, adaptivním tempomatem s funkcí stop & go, systémem automatického brzdění, varováním před kolizí s vozidly v mrtvém úhlu či varováním před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu.

Automatické brzdění a adaptivní tempomat s funkcí stop & go byly u vozu značky Chevrolet použity vůbec poprvé.

Psali jsme: Chevrolet Impala řádně prokoukl, mohl by se prodávat i v Evropě

Impala patří mezi takzvané full-size sedany, v nabídce značky stojí nad Malibu, mezi konkurenty auta patří například Ford Taurus. Impala je dlouhá 5.113 mm, široká 1.854 mm a vysoká 1.496 mm, rozvor náprav je dlouhý 2.837 mm.

Automobil má poháněná přední kola, platformu sdílí s Cadillacem XTS nebo již nevyráběným Saabem 9-5. Je tedy vlastně prodlouženým Opelem Insignia. Podle původních plánů přitom měla být nová Impala zadokolkou a sdílet platformu s australským Holdenem VE Commodore.

O výrobu auta se postarají závody Oshawa v kanadském Ontariu a Detroit-Hamtramck v americkém Michiganu. První zákazníci se vozu dočkají na jaře příštího roku.

Desátá generace Impaly bude navazovat na úspěšného předchůdce. Ten byl loni ve Spojených státech nejprodávanějším full-size sedanem, s 171.434 prodanými exempláři byl dokonce devatenáctým nejprodávanějším vozem v USA vůbec.

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
27. 11. 2012 09:28
Re: Chevroletí O.T. prosba
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - GM.rja
27. 11. 2012 08:17
Re: Chevroletí O.T. prosba
Ne, nemohla, protože celá redakce už týden pracuje na článku "Rapid - první dojmy při jízdě z kopce" a taky prý zahlédli Octávii 3 maskovanou už jen ze 65-ti % před místním koloniálem v Horní-Dolní :-(

Taky bych se přimlouval za test Malibu nebo několikrát jsem navrhoval porovnání kombíků Cruze a Octávie, ale je to marný, je to marný, je to marný ...
27. 11. 2012 07:56
Re: Laňka
jojo
27. 11. 2012 07:56
Re: Laňka
30 tis. dolaru v USA znamena, ze v E to bude stat 30 tis EUR+ 20% DPH = 36 tis eur, coz je od 900 tis korun.
27. 11. 2012 04:31
Re: Impala
Nechci byt hnidopich, protoze u platformy, se kterou dokaze Commodore zajet na okruku stejny cas jako Aston Martin DB9 nebo BMW M5, neni az tak moc dulezite, v cem ma puvod a kdo ji vyvinul.
Nicmene jako majitel Holdenu se musim ozvat. Mate nepresne informace.
Holdeni Zeta platforma nema s Opelem nic spolecneho. Holden ji vyvinul jako zbrusu novou architekturu pro Commodore a Chevy Camaro.
Hodne lidi si to, stejne jako vy, plete, protoze Holden pouzival upraveny podvozek z Omegy (V-platformu) az do r.2006, kdy jej nahradil prave Zetou.
Impulsy pro vyvoj Zety "z cisteho papiru" byly dva.
A) Omega zacinala ztracet dech/prodeje se svoji starnouci V-platformou (vyrabenou od r. 1986) a Opel se rozhodl nepokracovat ve vyvoji.
B) GM chtelo centralizovat konstrukcni prace na nove architekture s pohonem zadnich kol a vybralo australskou pobocku jako centrum zodpovedne za jeji vyvoj.
Články odjinud