Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Impala: Über-Insignia jde do prodeje, zatím jen v USA

David Bureš
Diskuze (30)
První exempláře nové generace tohoto full-size sedanu se v amerických showroomech objeví na jaře.

Desátá generace Chevroletu Impala již zná své ceny na americkém trhu. Zatím stále není zcela vyloučeno, že se nová Impala oficiálně podívá i do Evropy.

Paleta pohonných jednotek pro severoamerický trh v současnosti nabízí čtyřválec 2,5 L DOHC (145 kW a 253 Nm) a vidlicový šestiválec o objemu 3,6 l s výkonem 226 kW a točivým momentem 358 Nm.

Později nabídku rozšíří základní čtyřválec 2,4 Ecotec (134 kW a 233 Nm) doplněný o systém eAssist. Ten tvoří kompaktní elektromotor plnící zároveň úlohu generátoru a startéru, elektřina se uchovává v lithium-iontovém akumulátoru.

Všechny jednotky jsou kombinovány se šestistupňovým automatem.

Základní verze s 2,5litrovým motorem v USA přijde na 27.535 dolarů (cca 540.000 korun) včetně poplatku za přepravu. Šestiválec je dostupný až s vyšší výbavou LT, v tomto případě stojí 30.760 dolarů (zhruba 603.000 korun).

V závislosti na stupni výbavy (celkem jsou v nabídce tři) bude Impala disponovat diodovými světly pro denní svícení, zábavním systémem Chevrolet MyLink s 4,2palcovou dotykovou obrazovkou, adaptivním tempomatem s funkcí stop & go, systémem automatického brzdění, varováním před kolizí s vozidly v mrtvém úhlu či varováním před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu.

Automatické brzdění a adaptivní tempomat s funkcí stop & go byly u vozu značky Chevrolet použity vůbec poprvé.

Psali jsme: Chevrolet Impala řádně prokoukl, mohl by se prodávat i v Evropě

Impala patří mezi takzvané full-size sedany, v nabídce značky stojí nad Malibu, mezi konkurenty auta patří například Ford Taurus. Impala je dlouhá 5.113 mm, široká 1.854 mm a vysoká 1.496 mm, rozvor náprav je dlouhý 2.837 mm.

Automobil má poháněná přední kola, platformu sdílí s Cadillacem XTS nebo již nevyráběným Saabem 9-5. Je tedy vlastně prodlouženým Opelem Insignia. Podle původních plánů přitom měla být nová Impala zadokolkou a sdílet platformu s australským Holdenem VE Commodore.

O výrobu auta se postarají závody Oshawa v kanadském Ontariu a Detroit-Hamtramck v americkém Michiganu. První zákazníci se vozu dočkají na jaře příštího roku.

Desátá generace Impaly bude navazovat na úspěšného předchůdce. Ten byl loni ve Spojených státech nejprodávanějším full-size sedanem, s 171.434 prodanými exempláři byl dokonce devatenáctým nejprodávanějším vozem v USA vůbec.

David Bureš
Diskuze (30)
Avatar - Barrichello
27. 11. 2012 09:28
Re: Chevroletí O.T. prosba
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - GM.rja
27. 11. 2012 08:17
Re: Chevroletí O.T. prosba
Ne, nemohla, protože celá redakce už týden pracuje na článku "Rapid - první dojmy při jízdě z kopce" a taky prý zahlédli Octávii 3 maskovanou už jen ze 65-ti % před místním koloniálem v Horní-Dolní :-(

Taky bych se přimlouval za test Malibu nebo několikrát jsem navrhoval porovnání kombíků Cruze a Octávie, ale je to marný, je to marný, je to marný ...
27. 11. 2012 07:56
Re: Laňka
jojo
27. 11. 2012 07:56
Re: Laňka
30 tis. dolaru v USA znamena, ze v E to bude stat 30 tis EUR+ 20% DPH = 36 tis eur, coz je od 900 tis korun.
27. 11. 2012 04:31
Re: Impala
Nechci byt hnidopich, protoze u platformy, se kterou dokaze Commodore zajet na okruku stejny cas jako Aston Martin DB9 nebo BMW M5, neni az tak moc dulezite, v cem ma puvod a kdo ji vyvinul.
Nicmene jako majitel Holdenu se musim ozvat. Mate nepresne informace.
Holdeni Zeta platforma nema s Opelem nic spolecneho. Holden ji vyvinul jako zbrusu novou architekturu pro Commodore a Chevy Camaro.
Hodne lidi si to, stejne jako vy, plete, protoze Holden pouzival upraveny podvozek z Omegy (V-platformu) az do r.2006, kdy jej nahradil prave Zetou.
Impulsy pro vyvoj Zety "z cisteho papiru" byly dva.
A) Omega zacinala ztracet dech/prodeje se svoji starnouci V-platformou (vyrabenou od r. 1986) a Opel se rozhodl nepokracovat ve vyvoji.
B) GM chtelo centralizovat konstrukcni prace na nove architekture s pohonem zadnich kol a vybralo australskou pobocku jako centrum zodpovedne za jeji vyvoj.