Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Sonic RS 1,4 Turbo (103 kW) míří do Detroitu

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Nová generace Chevroletu Aveo dala zapomenout na stále prodávaného předchůdce stejného názvu. V USA jí říkají Sonic a chystají ostrou verzi RS.

Ta se představila jako koncept už v Detroitu 2010 a byla předobrazem celé současné řady Aveo/Sonic. Na stejném místě o dva roky později bude k vidění produkční verze. Pod kapotou najdeme místo základní atmosférické osmnáctistovky přeplňovaný čtyřválec řady Ecotec o výkonu 103 kW (140 k), který přenáší na přední nápravu 200 Nm točivého momentu. Na výběr bude buď šestistupňová přímo řazená převodovka nebo manuál se stejným počtem rychlostí.

Podvozek má kratší tlumiče i pružiny, je tedy tvrdší oproti běžným Sonicům a auto sedí blíže k zemi. Vpředu jsou vzpěry McPherson s vinutými pružinami a stabilizátorem, zadní kola jsou spojena torzní příčkou s nosníkem tvaru V a opatřena plynokapalinovými tlumiči. Rozchod kol je vpředu i vzadu stejný: 1509 mm. RS má jako jediný model americké řady malých Chevroletů čtveřici kotoučových brzd s ABS, brzdovým asistentem a elektronickou distribucí síly. Standardem je také kontrola stability StabiliTrak. Posilovač řízení je elektrický.

Od běžných verzí se RS odlišuje i navenek: sedmnáctipalcovými pětipaprskovými litými koly a poměrně agresivním bodykitem, byť už základní Sonic vypadá zepředu řádně nasupeně. Nová je v tomto případě maska chladiče, upravený nárazník dostal větší nasávací otvory a upravené mlhovky. Vzadu najdeme difuzor s vlevo umístěnou dvojitou chromovanou koncovkou výfuku. Na sériovém spoileru na pátých dveřích se skoro nic nezměnilo, i když Chevrolet uvádí, že je nový. K dispozici jsou čtyři laky karoserie: červená Victory, bílá Summit, šedá Cyber a černá Granit, poslední dvě jmenované jsou metalické.

Také interiér je laděn na sportovní notu, analogové budíky dostaly jinou grafiku, digitální přístrojový štít zůstal prakticky nedotčen. Patřičně anatomická vyhřívaná sedadla jsou zčásti čalouněna kůží, která je prošita kontrastní červenou nití. To samé platí o volantu se silným věncem a zploštělou spodní částí, celek podtrhují hliníkové pedály a hlavice řadicí páky. Nechybí nezbytná loga RS - například na volantu a sedačkách. O bezpečnost posádky se stará deset airbagů, výbava dále zahrnuje třeba informační systém MyLink s navigací pomocí smartphonu a internetovým rádiem, nechybí pochopitelně bezdrátové rozhraní, USB ani příslušné mobilní aplikace.

Sonic RS se objeví na americkém trhu až ke konci roku 2012. Bude se vyrábět se spolu s ostatními běžnými vozy této řady v továrně Orion v detroitské aglomeraci (stát Michigan).

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
20. 12. 2011 11:04
Sonic ve vzduchu
Včera jsem narazil na toto:

[odkaz]

možná jste to už viděli, skáče tam se Sonicem takovou vývrtku
Avatar - kari.laz
20. 12. 2011 10:24
Re: hehe
Tak zrovna tenhle kinetický knedlík mi moc neučaroval.
Avatar - R32
20. 12. 2011 09:58
Re: hehe
Trošku tolerancie... ;-) Dizajn je subjektívna záležitosť a keď už to chceš porovnávať s Fiestou tak motoricky v US vie ponúknuť iba atmosféru 1,6 s chabými 120. koníkmi a tragickými 112Nm/5000rpm, tak ti neviem... :-)
Avatar - cerrbion
20. 12. 2011 09:58
Re: hehe
Mě se líbí jak fiesta, tak aveo, fiesta ale vypadá víc dámštěji, aveo agresivněji, s krabicí nesouhlasím. Pravda je, že s výkonem se u avea nepředali...titul krabice stále patří v této třídě chalupářskému zázraku z Mladé Boleslavi, Fóbii.

Avatar - Atlis
20. 12. 2011 09:29
hehe
Ked si vedla tej krabice predstavim toto:

[odkaz]

chce sa mi smiat.. >:D