Chevrolet Spark: Návrat mezi nejlevnější na trhu
Začátkem loňského roku Chevrolet zahájil prodej nové generace Sparku na českém trhu. Místo soupeření o titul nejlevnějšího auta na trhu se tehdy dovozce rozhodl prezentovat Spark jako stylové mini, čemuž odpovídaly výrazně vyšší ceny než u předchůdce.
V letošním roce se Spark vrací mezi nejlevnější vozy na českém trhu a základní provedení je nabízeno za 174.900,- Kč se čtyřválcovým motorem 1,0 16V (50 kW). Tato pohonná jednotka je spojena s pěti stupni výbavy. Pro dvě nejvyšší verze je k dispozici motor 1,2 16V (60 k). Oba motory jsou spojeny s manuální pětistupňovou převodovkou.
Nejlevnější provedení označené Spark má standardně přední, boční a okenní airbagy, úchyty ISOFIX na krajních zadních sedadlech, posilovač řízení, přípravu pro rádio s dvojicí reproduktorů, výškově stavitelné sedadlo řidiče, dělené a sklopné zadní sedadlo, tónovaná skla, vyhřívání zadního okna, nárazníky v barvě karoserie a 13palcová kola.
Výbava Plus přidává centrální zamykání, rádio s přehrávačem CD i MP3 a čtyřmi reproduktory, konektor USB a elektricky ovládána okna předních dveří.
Na provedení Plus přímo navazuje speciální série Edice 100, která z této výbavy vychází a rozšiřuje ji. Pro verzi připravenou na oslavu 100 let značky Chevrolet je standardem navíc manuální klimatizace a sluneční clony se zrcátkem u řidiče i spolujezdce. Cena se přitom zvyšuje jen o deset tisíc na 199.900,- Kč.
Varianta LS již stojí na 14palcových kolech a má vnější zpětná zrcátka, kliky dveří i spoiler na zádi v barvě karoserie. Standardem jsou přední mlhové světlomety, dálkově ovládané centrální zamykání a výškově stavitelný volant. V interiéru je poprvé kapsa na zadní straně sedadla spolujezdce, schránka na brýle, zapalovač a popelník.
Verze LS Plus jako jediná umožňuje volbu jednoho ze dvou motorů. Předchozí provedení rozšiřuje o stříbrné střešní ližiny, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken zadních dveří, palubní počítač, ovládání rádia na volantu a 14palcová litá kola.
Vrcholem nabídky je verze LT, která je nabízena pouze s motorem 1,2 16V a od ostatních provedení se liší i designem nárazníků. Standardem je výškově nastavitelný bezpečnostní pás řidiče, volant v kůži, zadní parkovací senzory, automatická klimatizace, 6 reproduktorů a síť do zavazadlového prostoru.
Pro všechny verze je standardem imobilizér motoru a záruka rozšířená na 5 let nebo do ujetí 120.000km od společnosti CarGarantie.
Příplatková výbava nabízí systém elektronické kontroly stability (ESC) za 5.000,- Kč a metalický lak karoserie za 9.000,- Kč.
Chevrolet Spark - ceny na českém trhu | ||
Motor | 1,0 16V | 1,2 16V |
Převodovka | 5M | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 995 | 1206 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 50/6400 | 60/6400 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 93/4800 | 111/4800 |
Max. rychlost [km/h] | 154 | 164 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 15,5 | 12,1 |
Průměrná spotřeba [l/100 km] | 5,1 | 5,1 |
Cena Spark [Kč] | 174.900,- | - |
Cena Plus [Kč] | 189.900,- | - |
Cena Plus Edice 100 [Kč] | 199.900,- | - |
Cena LS [Kč] | 206.900,- | - |
Cena LS Plus [Kč] | 229.900,- | 239.900,- |
Cena LT [Kč] | - | 256.900,- |