Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Spark: Návrat mezi nejlevnější na trhu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Chevrolet Spark se v letošním roce vrací mezi levná auta na českém trhu. Současný ceník začíná na 174.900,- Kč.

Začátkem loňského roku Chevrolet zahájil prodej nové generace Sparku na českém trhu. Místo soupeření o titul nejlevnějšího auta na trhu se tehdy dovozce rozhodl prezentovat Spark jako stylové mini, čemuž odpovídaly výrazně vyšší ceny než u předchůdce.

V letošním roce se Spark vrací mezi nejlevnější vozy na českém trhu a základní provedení je nabízeno za 174.900,- Kč se čtyřválcovým motorem 1,0 16V (50 kW). Tato pohonná jednotka je spojena s pěti stupni výbavy. Pro dvě nejvyšší verze je k dispozici motor 1,2 16V (60 k). Oba motory jsou spojeny s manuální pětistupňovou převodovkou.

Nejlevnější provedení označené Spark má standardně přední, boční a okenní airbagy, úchyty ISOFIX na krajních zadních sedadlech, posilovač řízení, přípravu pro rádio s dvojicí reproduktorů, výškově stavitelné sedadlo řidiče, dělené a sklopné zadní sedadlo, tónovaná skla, vyhřívání zadního okna, nárazníky v barvě karoserie a 13palcová kola.

Výbava Plus přidává centrální zamykání, rádio s přehrávačem CD i MP3 a čtyřmi reproduktory, konektor USB a elektricky ovládána okna předních dveří.

Na provedení Plus přímo navazuje speciální série Edice 100, která z této výbavy vychází a rozšiřuje ji. Pro verzi připravenou na oslavu 100 let značky Chevrolet je standardem navíc manuální klimatizace a sluneční clony se zrcátkem u řidiče i spolujezdce. Cena se přitom zvyšuje jen o deset tisíc na 199.900,- Kč.

Varianta LS již stojí na 14palcových kolech a má vnější zpětná zrcátka, kliky dveří i spoiler na zádi v barvě karoserie. Standardem jsou přední mlhové světlomety, dálkově ovládané centrální zamykání a výškově stavitelný volant. V interiéru je poprvé kapsa na zadní straně sedadla spolujezdce, schránka na brýle, zapalovač a popelník.

Verze LS Plus jako jediná umožňuje volbu jednoho ze dvou motorů. Předchozí provedení rozšiřuje o stříbrné střešní ližiny, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken zadních dveří, palubní počítač, ovládání rádia na volantu a 14palcová litá kola.

Vrcholem nabídky je verze LT, která je nabízena pouze s motorem 1,2 16V a od ostatních provedení se liší i designem nárazníků. Standardem je výškově nastavitelný bezpečnostní pás řidiče, volant v kůži, zadní parkovací senzory, automatická klimatizace, 6 reproduktorů a síť do zavazadlového prostoru.

Pro všechny verze je standardem imobilizér motoru a záruka rozšířená na 5 let nebo do ujetí 120.000km od společnosti CarGarantie.

Příplatková výbava nabízí systém elektronické kontroly stability (ESC) za 5.000,- Kč a metalický lak karoserie za 9.000,- Kč.

Chevrolet Spark - ceny na českém trhu
Motor1,0 16V1,2 16V
Převodovka5M5M
Zdvihový objem [cm3]9951206
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]50/640060/6400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]93/4800111/4800
Max. rychlost [km/h]154164
Zrychlení 0-100 km/h [s]15,512,1
Průměrná spotřeba [l/100 km]5,15,1
Cena Spark [Kč]174.900,--
Cena Plus [Kč]189.900,--
Cena Plus Edice 100 [Kč]199.900,--
Cena LS [Kč]206.900,--
Cena LS Plus [Kč]229.900,-239.900,-
Cena LT [Kč]-256.900,-

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
7. 4. 2011 23:45
Otřesné
Tohle je nepovedená parodie na auto. Kolečka jak z gauče, vysoká úzká karoserie, plno opticky hmotného plechu, metrová světla. Naprosto nepraktický design bez otěrových lišt je u auta do města zarážející, stejně jako předražení díky zbytečnému množství airbagů. Předchozí Matiz a Spark byly poměrně hezká levná auta, tohle je bez debaty šlápnutí vedle.
Avatar - igor77
7. 4. 2011 14:26
Re: ano, shrek
chevy přestřelil, když si myslel, že za přebouchanou plechovku podojí klientelu o víc love. to byla sázka na špatnou kartu, poněvač vývoj jde jinam.
slevnění přichází pozdě a nepomůže, poněvač trh na trhu již brzy všechno shrábe...
kia
7. 4. 2011 11:43
Ošklivé káčátko!
Neuveriteľne ošklivé auto. Výzor palubky, prístrojový štít, napríklad aj radiaca páka a potom vlastne aj predok, zadok a všetko ostatné mi pripadá ako recesia na dizajn auta... Uff! :no: