Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Spark: Nová generace nese v Koreji název Daewoo Matiz Creative (nové fotografie)

Diskuze (11)
Nástupce Chevroletu Spark dostane dynamicky tvarovanou karoserii s délkou 3,6 metru a nový motor o objemu 1,0 litru.

Daewoo Matiz Creative, tedy nová generace Chevroletu Spark, je výsledkem práce vývojářů korejského GM Daewoo, které v rámci amerického koncernu zajišťuje vývoj malých a miniaut. Novinka sází na dynamičtější design s vysokou přídí a rozměrnými, šikmě orientovanými předními světlomety, jejichž linie volně přecházejí do rámů bočních oken. Boky přidávají se svými stoupajícími liniemi ještě více na agresivitě a tento styl je dále zdůrazněn zadními klikami zapuštěnými do rámů oken, mohutným zadním nárazníkem a masivním integrovaným střešním spoilerem.

S délkou 3595 mm je Matiz Creative jedním z největších miniaut, končící Spark přerůstá o 98 mm. Rozvor je 2375 mm (+30 mm), šířka 1595 mm a výška 1520 mm zajišťují karbicové proporce, které jsou z hlediska obestavěného prostoru u takto malého auta nejvhodnější. Zavěšení kol je klasické, se vzpěrami McPherson vpředu a zkrutnou tyčí na zadní nápravě, poprvé mezi miniauty se ale objevuje třívrstvé odhlučnění podvozku.

Na tvary exteriéru navazuje sportovně stylizovaný interiér. Unikátním řešením je přístrojový štít inspirovaný motocyklovým designem, který je umístěn přímo na sloupku volantu. Kombinuje analogový rychloměr s modře podsvíceným displejem palubního počítače. Určité oživení poskytnou také barevné díly palubní desky a dveřních výplní (stříbrné, červené, nebo modré), které jsou sladěny s lakem karoserie.

Pod kapotou se nachází čtyřválcový motor S-TEC II se čtyřmi ventily na válec a objemem 1,0 litru. Dosahuje výkonu 51 kW při 6400 min-1 a točivý moment vrcholí 92 Nm při 4800 min-1. Ve srovnání se současným agregátem byla vylepšena mimo jiné regulace tepla, která snižuje tepelné ztráty a tím zlepšuje spotřebu paliva. Standardem je v Koreji čtyřstupňová automatická převodovka, to se pro evropské trhy samozřejmě změní.

Velký důraz byl věnován i pasivní bezpečnosti. Celých 82,5 % karoserie je vyrobeno z vysokopevnostní oceli, a tak má Matiz Creative mít nejtužší karoserii v segmentu. GM proto očekává zisk čtyř hvězd v nárazových zkouškách Euro NCAP.

Diskuze (11)
19. 10. 2009 12:31
Re: ocel
S takým detailom by som sa absolútne netrápil. Novinári majú tendenciu zjednodušovať, okrem toho výraz "vysokopevnostná oceľ" je hodne široký pojem pre laickú verejnosť. Problematike rozumie užší kruh odborníkov, programovaná deformácia konštrukcie je hotová veda, ktorá sa nedá "obkecať" pár slovami.
19. 10. 2009 09:03
ocel
82,5% karoserie je vyrobeno z vysokopevnostni oceli - to jako, ze to ma z vysokopevnostni oceli i blatniky??? Asi se tim mysli 82,5% skeletu kastle. Ale ani to neni zaruka uspechu v crashi. "Vybetonovanim" kastle se zatizeni prenese na posadku ... no uvidime, jak to nakonec dopadne.
18. 10. 2009 15:28
Re: hm
Myslel som, že prvé auto, ktorému sa predné svetlá budú dotýkať A stĺpika bude Pažout, ale vidím, že to bude ešte tvrdý súboj... :-)
Avatar - woody-alien
17. 10. 2009 22:12
Re: hm
Tak proti téhle hrůze jsou Agila a Splash hotovými Mistry Elegance....omlouvám se že jsem použil titul jehož jediným oprávněným držitelem je kultovní kousek z produkce VW. ;-)

Máš ale pravdu, že to mají designéři těžké. Vymyslet něco zajímavého v tomhle segmentu může skončit vytvořením parodie na "moderní" automobil. Světla velikosti sloních klů a nápadně podobného tvaru, příď za kterou by se nemusel stydět F 450 a k dovršení všeho pokus o nerušení "elegantního" profilu zapuštěním klik zadních dveří, takže jak píše marek.q tam zbyde masa plechu kterou může snad překonat jedině Transit Jumbo Van.

S interiérem bych se ještě smířil, u těhle pidi aut je to celkem zajímavý, ale myslím, že podsvícení a grafika přístrojů začnou po chvíli majitele otravovat. Něco jinýho je koukat na to v Las Vegas coby turista s foťákem v ruce a něco jinýho je to mít stále před sebou v autě. Jedině jako memento. Nikdy více. ;-\
Avatar - marek.g
17. 10. 2009 21:39
Re: hm
>:-[] kámo nedivil bych se,kdyby jsi nebyl daleko od pravdy :-!