Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Spark: Nové informace a fotografie

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Sériová podobě druhé generace Chevroletu Spark, která vychází z konceptu Beat, bude mít světovou premiéru na autosalonu v Ženevě.

Chevrolet Beat byl jako koncept představen před dvěma lety. Automobilka následně vypsala anketu, které se zúčastnilo zhruba 1,9 milionu lidí. Ze tří konceptů (Beat, Groove, Trax) v ní zvítězil právě první jmenovaný, následně se započalo s vývojem jeho produkční verze. Ta dostala jméno Spark (na některých trzích včetně českého se tak bude jednat o druhou generaci vozu tohoto jména) a jeden pár dveří navíc.

Novinka se oprostila od baculatých tvarů a vyznává hrany, spodní linie bočních oken je výrazně klínovitá a některé linky ostré, až agresivní. Mřížka chladiče je rozdělena na dvě nestejnoměrné části, ve spodní větší našlo místo logo automobilky. Tvar předních světlometů může připomínat diamant, novinkou jsou také kliky, integrované do zadních dveří a mohutný spoiler. 3640 mm dlouhý automobil s rozvorem náprav 2375 mm bude jezdit až na patnáctipalcových kolech. Žádné další rozměry nebyly zatím oficiálně zveřejněny, nový Spark je tak o 145 mm delší, vzdálenost mezi nápravami se zvětšila o 40 mm.

Designéři přístrojového panelu se nechali inspirovat budíky na motocyklech. Je namontován na sloupku řízení a stejně jako na jednostopých strojích i zde najdeme kombinaci analogových a digitálních ukazatelů. V automobilu takovéto řešení vypadá bezesporu originálně. Na výplních dveří i přístrojové desce nalezneme jak šedé, tak i lakované plasty, a to shodně s barvou karoserie. Interiér je údajně velmi dobře odhlučněn.

Zatímco předchůdce spoléhal na tříválcovou osmistovku a litrový agregát se čtyřmi válci, nový Spark bude mít pod kapotou výhradně čtyřválce s objemy 1,0 a 1,2 l, oba mají rozvod DOHC a čtyřventilovou techniku. Oba motory by měly vynikat příznivou spotřebou benzinu a nízkými emisemi.

Výbava vozů, prodávaných na všech důležitých trzích, může obsahovat čelní, boční a hlavové airbagy, ABS nebo ESP, tedy kombinaci techniky, která je v současném Sparku nedostupná. Přední bezpečnostní pásy jsou vybaveny předpínači. Chevrolet očekává, že novinka bude v nárazových testech sdružení EuroNCAP podstatně úspěšnější než předchůdce. Ten získal v roce 2005 pouhé tři hvězdičky, z nichž jedna mu byla navíc dodatečně škrtnuta za nevyrovnané výsledky v dílčích testech.

Nový Spark se objeví na evropských trzích až na začátku roku 2010.

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
13. 2. 2009 17:27
Re: a vy jste rikali...
Me se tenhle Spark libi,rozhodne vic, nez predchozi generace, nebo F1 a F2
12. 2. 2009 15:28
Přístrojovka
Nevěřím že ta přístrojovka je finální, vypadá spíš jako panel z nějaké okruhovky, té by bylo do tak divnýho zgrclýho auta škoda ;-)
Avatar - Plautus
12. 2. 2009 13:24
Re: eh..
tak o tej vkusnosti Picanta by si ani mňa nepresvedčil, pre mňa je to tiež ako je vyššie napísané taká až priveľmi "bezpohlavná krabica"...neviem teda, či Spark príde s tým interiérom, ktorý je na obrázku, ale ak áno, tak by to v tejto kategórii áut bola riadna šleha a aj exteriérom má pre mňa to auto štýl...síce štýl drzka, ale páči sa mi viac ako všetci tu doteraz zmienení konkurenti ;-)
12. 2. 2009 12:52
Re: eh..
No tak Picanto je možno nenápadnejšie, ale rozhodne má lepší vkus.
Avatar - DaewooMaster
11. 2. 2009 17:16
Re: eh..
On totiž nenavazuje designem na původní Matiz/Spark, ale na aktuální Gentru/Aveo (resp. původ má ještě v Daewoo Kalosu) a přicházející Lacetti/Cruze. Ale souhlas, že na miniauto je to až příliš agresivní vizáž. :-)