Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet T2X: korejský crossover

Ondřej Láník
Diskuze (32)
Na autosalonu v jihokorejském Soulu se představil koncept T2X, vyvinutý designerským centrem automobilky GM DAT v korejském Incheonu. Studie kombinuje robustní styling SUV modelu s elegancí sportovního kupé...

Na autosalonu v jihokorejském Soulu se představil koncept T2X, který zřetelně naznačuje směrování designerů automobilky GM Daewoo Auto & Technology, mateřské firmy společnosti Chevrolet Europe. Prototyp T2X, vyvinutý designerským centrem automobilky GM DAT v Incheonu, kombinuje robustní styling SUV modelu s elegancí sportovního kupé.

Soulský autosalon znamená nejvyšší pohotovost zejména pro domácí automobilky. Ačkoli Chevrolet resp. GM Daewoo Auto & Technology je v rukou nejmocnějšího automobilového impéria světa, domácí jihokorejský trh má stále strategický význam a tak premiéra nové studie se nemohla uskutečnit nikde jinde.

Podle vyjádření představitelů Chevroletu se studie T2X resp. vůz s obdobnými rysy možná už zanedlouho objeví v nabídce sériových modelů. Reálněji vyhlížející koncept S3X má mít svou produkční podobu pro evropské trhy přibližně v létě 2006.

„Studie T2X zaujme snad každého, ale nejvíce zacíleno má na aktivní osobnosti ve věku 20 až 30 let, které hledají sportovně vyhlížející model, od kterého ale očekávají zároveň terénní schopnosti SUV vozu a vysokou flexibilitu,“ říká Max Wolff, zástupce ředitele studia Advanced Design. „T2X jasně naznačuje jednu z cest příštího vývoje designu automobilky GM DAT.“

Studie T2X v mnohém staví na koncepci výstavního prototypu S3X, který slouží jako vývojová platforma připravovaného sériového SUV modelu a který se rovněž představuje na autosalonu v Soulu. Studie T2X se v Evropě objeví na zářijovém autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.

Prototyp T2X je typickým „crossoverem“, tedy vozem, který boří zažité bariéry mezi jednotlivými automobilovými třídami – jeho klínovitá silueta připomíná sportovní kupé, maskulinní styling a velká kola zase evokují terénní či SUV modely. K nejoriginálnějším designerským prvkům studie T2X patří prizmatické světlomety a unikátně řešený interiér. Dynamický image studie T2X umocňuje 2707 mm dlouhý rozvor, výrazné lemy podběhů kol a dvacetipalcová kola vystupující z obrysu karoserie.

Čtyřdveřový prototyp, který postrádá obvyklý B-sloupek karoserie (druhá dvojice dveří je zavěšena u zadní strany), je dlouhý 4320 mm, široký 1856 mm a vysoký 1666 mm. Originálním stylistickým i funkčním prvkem je vyjímatelný skleněný střešní panel.

Stejně originální jako exteriér je i interiér studie T2X, ve kterém převažuje modrá a oranžová barva čalounění a dveřních výplní. Středem prostoru pro cestující se podélně táhne „páteřní“ tunel, který našel svůj zrcadlový obraz ve stropní konzoli, jež připomíná odkládací konzole v dopravních letadlech. Flexibilitu a účelovost studie T2X umocňují sklopná zadní sedadla.

Ondřej Láník
Diskuze (32)