Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Trax: Levnější Mokka stojí 329.900 Kč

Diskuze (22)
Chevrolet odtajnil ceny svého nejmenšího SUV. Možná není také hezké jako sesterský Opel Mokka, ale vychází o 60 tisíc levněji!

Korejsko-americký Chevrolet nabídne SUV Trax ve dvou základních provedeních. Levnější specifikace LS má šest airbagů, ESP včetně asistenta pro rozjezd do kopce, elektrické stahování předních oken, tempomat nebo rádio s USB a Bluetooth.

Jedna věc v nečekaně bohatém seznamu standardní výbavy chybí: klimatizace. U základní šestnáctistovky se za ni připlácí 20 tisíc korun, ostatní motory ji s výbavou LS dostanou automaticky. Dále si lze připlatit například za litá kola, mlhovky nebo střešní okno.

Vyšší verze LT je dražší o 50 tisíc, rozšíření výbavy je ale opravdu extenzivní. Oproti LS přidává kožený volant, palubní počítač, přední mlhovky, elektrické stahování zadních oken, parkovací senzory, parkovací kameru a multimediální systém MyLink. Vzhled vylepší stříbrné ochranné lišty a směrovky integrované do zpětných zrcátek, litá kola jsou 16palcová, za příplatek mohou být 18palcová. Výbavu lze dále rozšířit o kožené čalounění ve spojení s vyhříváním předních sedadel.

Nabídka motorů kopíruje Opel Mokka, však oba modely mají stejnou konstrukci a dokonce se vyrábí ve stejné továrně – v korejském Bupyeongu. Základní benzinový agregát 1,6 l/85 kW pohání přední kola, zatímco 1,4 Turbo/103 kW je standardně 4x4. Turbodiesel 1,7 l nabízí výběr z obou možností, pohon předních kol lze skombinovat i s automatickou převodovkou.

Chevrolet Trax - technická data, české ceny
Motor1,6 4x21,4 Turbo 4x41,7 CDTI 4x21,7 CDTI 4x21,7 CDTI 4x4
Převodovka5M6M6M6A6M
Zdvihový objem [cm3]15981364168616861686
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]85/6000103/4900-600096/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]155/4000200/4900300/2000-2500
Max. rychlost [km/h]174195186188182
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,39,89,69,410,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,56,44,54,95,3
Cena LS [Kč]329.900,-----
Cena LS + klima [Kč]349.900,-434.900,-429.900,---
Cena LT [Kč]384.900,-469.900,-464.900,-499.900,-519.900,-

Diskuze (22)
5. 5. 2013 15:52
Re: Mokka versus Trax
Zas takový oříšek to pro koncové zákazníky nebude. Trax má lacině působící interiér a nelze do něj objednat moderní bezpečnostní a prémiovou komfortní výbavu.
Takže zákazník, který preferuje nižší cenu a nevadí nehodnotně působící interiér zvolí Trax. Zákazník, který preferuje špičkovou bezpečnostní a komfortní výbavu zvolí Mokku.
Navíc cenový rozdíl bude menší než se čekalo, na stránkách Chevroletu je aktuálně cena Traxu od 379 900 Kč.

https://www.chevrolet.cz/modely/trax/
5. 5. 2013 10:34
Re: Pro doplnění
Dík za zajímavé odkazy. Pro mne SUV ve verzi 2WD příliš nedávají smysl. Snad jen pro ty, co potřebují zapůsobit na své sousedy, ale chybí jim dostatek peněz. Možná ještě pár staříků, co ocení lepší nastupovaní do vyššího auta, ale nikam na hory už stejně nejezdí. Prodává se jich stále dost (SUV ve verzi 2WD). Problém je skutečně v cenové politice výrobců. Když se podíváme na ceník Traxu, tak pro zájemce o 4WD jsou možné jen dvě motorizace. Nepříliš úsporný benzin 1,4 Turbo a nafta 1,7. Jenže diesel se nabízí jen v nejvyšší výbavě za 512 000.
V téhle ceně ale koupíte podstatně lepší nebo větší SUV. Např C4 AICROSS (1,6 HDI 115 k, 6kvalt 4WD) nebo po snížení cen u škody YETI Fresch (2,0 TDI/81 kW 4×4 za 450 000) - tedy s podstatně vyspělejším motorem 2.0 TDI. Yetina je tedy o 60 000 levnější. Ve vyšším stupni výbavy je pak jen o 20 000 dražší. Porovnávat motorizaci asi nemá cenu. Na porovnání jízdních vlastností si musíme počkat, ale pokud je podvozek traxu stejně tvrdý, jako u Mokky, vítěz testu je jistý. Stejně si myslám, že by prohrál ve srovníní s tím Aicrossem, a to jak v designu, velikosti i jízdních vlastnostech. Tady by bodaval snad jenom interiérem, ten u Citroenu nezvládli vůbec.
Tedy pokud někdo nepotřebuje předraženou nadstandardní a často zbytečnou výbavu, nemá v případě Traxu levnější alternativu a určitě půjde ke konkurenci, kde získá levnější a zřejmě i lepší auto, byť s nepatrně horší výbavou.
Trax může konkurenci porazit jen v nejlevnější kategorii. V té ale začíná být docela těsno - a přiznejme si, zase tak velký "kočkolap" to není, aby po něm mladá generace přímo šílelala. Že by tedy Trax trhla prodejní rekordy a nějak výrazně ohrozil Mokku nebo jinou konkurenci, to určitě nehrozí. Osobně jsem od chevroletu čekal lepší cenovou strategii.
Škeřík
5. 5. 2013 09:53
Re: MUSÍM SE OPAKOVAT, ALE...
Hele "troubo", opakuješ se, ale stále špatně. Trax (Moka) a Niva - to není stejná třída, ani omylem. Rozhodně Trax není určen pro tahání klád z lesa a naopak v Nivě těžko najdeš moderní a pohodlný interiér a vyspělé technologie.
3. 5. 2013 12:27
Re: Mokka versus Trax
Tohle bude prostě oříšek pro koncové zákazníky - jak Traxx, tak Mocca mají něco do sebe - Traxx nepokladám za více hezčí auto, jen jde na to po svém - mě se moc nelíbí ten celkový styl, jakoby si hrál na něco, co není + interiér vypadá hlavně v oblasti budíků dost levně.
Opel zase prohrává překombinovaným středovým panelem v interiéru a možná přehnaným tvarováním zádě a ... cenovkou samozřejmě. Mno, kdo si bude chtít poříd vůz tohoto segmentu... nezávidím.
Avatar - Bristol
19. 4. 2013 18:53
Re: pohřeb Opelu
doufejme že ne: ačkoli mám chevy rád, nerad bych aby Opel skončil špatně, tu značku mám docela rád a chevy neskončí protože je na rozdíl od opelu globální značkou...