Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet v Ženevě 2005

Ondřej Láník
Ženevská premiéra nového Matizu byla s napětím očekávána od loňského představení studie M3X v Paříži.

Realita je prakticky totožná se "snovým" konceptem. Schází přirozeně velká kola a efektní doplňky, obé bude jistě brzy v nabídce volitelného příslušenství. Vystavena byla opět studie budoucího koncernového SUV S3X a kompletní nabídka současných Chevroletů pro Evropu.

Spark - nový Matiz proti autům z Kolína

Nový Chevrolet se na vybraných trzích bude údajně prodávat současně s prvním provedením, které bude hrát roli Aster Classic, tedy starší generace původního modelu prodávané za výhodnou cenu. Právě proto se má druhá generace odlišit novým jménem Spark, které nový Matiz ponese také na českém trhu.

Popularita prvního provedení neupadá ani dnes, po mnoha letech výroby pod značkou Daewoo. Celkem bylo v Evropě prodáno 630.000 kusů Matizů, celosvětově pak 1,3 milionu kusů. I v České republice se řada majitelů zcela ztotožnila s filozofií malého vozu s karosérií od Giugiara a Matiz (často familiérně označovaný jako Matízek) je plnoprávným miláčkem rodin nebo jeho řidiček.

Nový Chevrolet Spark přijde na evropské trhy uprostřed dubna a to s délkou jen 3495 mm, šířkou 1495 mm a výškou 1500 mm . Nové tvary rozvíjejí původní myšlenky, jednoduché linky ale byly oživeny rafinovanějšími kombinacemi. Vpředu jsou nově tvarované světlomety, osobitější je také zpracování zádě s kruhovými koncovými světly vystupujícími z karosérie. Interiér s přístrojovým štítem uprostřed dostal modernější tvary, materiály odpovídají cenové a velikostní kategorii, ale celý interiér je na rozdíl od Ayga/C1/107 obložen plastovými nebo látkovými výplněmi. Zavazadlový prostor má základní objem 170 litrů, který lze zvětšit až na 845 litrů sklopením nesymetricky dělených sedadel. Zpevněná ale o 10 kg lehčí karosérie má nižší aerodynamický odpor než ta předchozí, koeficient odporu vzduchu cx se snížil z 0,399 na 0,342. Nový Chevrolet je sestaven z 80 % nových dílů, zbytek je převzat z předchozí generace.

Pod kapotou budou opět zážehové tříválce 0,8 l (38 kW) nebo zážehové čtyřválce 1.0 l (49 kW). Optimalizace stávajících motorů se projeví snížením spotřeby až o 0,9 l/100 km tj. cca 15 %, absolutně je ale spotřeba stále větší než u právě představených trojčat z Kolína. Tříválec si v kombinovaném cyklu řekne o 5,2 l na 100 km (dříve 6,1 l/100 km), čtyřválec bude každých 100 potřebovat průměrně 5,6 l místo dřívějších 6,4 l. Spark s nejmenším motorem má pohotovostní hmotnost 775 až 835 kg (podle výbavy), Spark s ním zrychluje z klidu za 100 km/h za 18,2 s a nejvíce pojede 145 km/h.


Ondřej Láník