Chevrolet v Ženevě 2008
Chevrolet!“ , jejíž vítězka, dvacetiletá francouzská studentka módy, oblékla modelky na stánku Chevroletu do slušivých moderních kostýmků.
Aveo
Model, který vychází z Kalose, dostal novou příď ve stylu větších sourozenců, nejde ale jen o facelift vnějších tvarů. Upraven a modernizován je také interiér, který nabízí lepší zpracování a matriály.
Pod kapotou budou inovované čtyřválcové motory 1,2 l (62 kW) a 1,4 l (75 kW) s nižší spotřebou paliva a větším výkonem oproti předešlé verzi. Větší z nich je možné objednat s automatickou převodovkou. Pětidveřová verze Avea, která se nám představila ve Frankfurtu, má na trh vstoupit již nyní v březnu. Třídveřová ji bude následovat v červnu.
HHR
Není to sice žádná žhavá novinka (premiéru měl před dvěma lety v Detroitu), přesto je ženevský autosalon pro existenci HHR na evropských trzích klíčový. Na základě ohlasů z ženevského autosalonu se totiž Chevrolet Europe rozhodne, zda model dále zařadí do své nabídky vozů pro Evropu. Na modelu HHR je patrná inspirace vozem Chevrolet Suburban z roku 1949 a jeho design je tak výrazně v retro stylu. Ve Spojených státech soupeří Chevrolet HHR zejména s konkurenčním Chryslerem PT Cruiser.
Chevrolet HHR je typický svými mohutnými blatníky, polokruhovou maskou chladiče a koncovými světlomety, které mají svou předlohu ve starších modelech Chevroletu Corvette. Klasickým retro prvkem jsou i masivní stupátka a jednoduché tvary oken. Za styling Chevroletu HHR je zodpovědný Bryann Nesbitt, který v letech 2004 – 2007 vedl divizi GM Europe Design a dnes působí jako viceprezident GM pro design pro Severní Ameriku.
V Evropě se má Chevrolet HHR stát pouze doplňkovým modelem a evropské zastoupení značky předpokládá prodej asi 3000 až 4000 vozů ročně. Chevrolet se snaží model HHR prezentovat také jako praktický rodinný automobil, který nabízí prostorný interiér pro pět cestujících. Zavazadlový prostor má v základním uspořádání objem 638 l a po sklopení druhé řady sedadel se může zvětšit až na 1634 l. U Chevroletu HHR může být sklopeno i sedadlo předního spolujezdce, díky čemuž je možné v kabině převážet předměty dlouhé až 2,44 m. Dveře zavazadlového prostoru se dají otevřít elektricky, dotykovým spínačem. Praktickým doplňkem jsou tři úložné schránky ukryté pod podlahou zavazadlového prostoru.
Pro evropské trhy se bude Chevrolet HHR dodávat pouze s jedním motorem, kterým je čtyřválec o objemu 2,4 litru, poskytující výkon 125 kW (170 k) při 6200 ot./min. a točivý moment 222 Nm při 4800 ot./min. Tyto výkony se přenášejí na kola přední nápravy prostřednictvím standardně montované pětistupňové manuální převodovky nebo na přání dodávané čtyřstupňové automatické převodovky. Chevrolet HHR je určen především pro pohodlné proplouvání krajinou, čemuž odpovídají i dosahované jízdní výkony. Maximální rychlost je 180 km/h, akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne HHR za 9,1 sekund s manuální převodovkou a za 10,0 sekund s automatickou převodovkou. Kombinovaná spotřeba paliva se pohybuje okolo 7,77 l na 100 km u manuální převodovky a 8,5 l na 100 km u automatické převodovky. Vnější rozměry pětidveřového automobilu jsou 4475 mm délka, 1755 mm šířka, 1588 mm výška a 2631 mm rozvor náprav.