Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet WTCC R+: z okruhů na silnici

Ondřej Láník
Diskuze (1)
Po letošní premiéře na okruzích v poháru WTCC, přijíždí okruhový Chevy také na silnice. Zatím jako prototyp s motorem přeplňovaným mechanickým kompresorem a řadou dalších úprav...

Po letošní premiéře na okruzích v poháru WTCC, přijíždí okruhový Chevy také na silnice. V Magny Cours, při příležitosti druhého podniku pohátu World Touring Car Championship (WTCC), představil Chevrolet prototyp silničního speciálu Chevrolet WTCC R+, který má připomínat závodní vozy WTCC.

Speciál je postaven na bázi zřejmě nejsportovnější karosérie řady Lacetti. Čtyřdveřový sedan Lacetti prošel mnoha úpravami pod dohledem Chevroletovy partnerské sportovní firmy Ray Mallock Limited. Exteriér vylepšily nové aerodynamické prvky, rozšíření blatníků a kola z lehkých slitin o rozměru 17x7 palců. Interiér je vyveden v černé kůži.

Takřka továrním tuningem přošel také podvozek. Lacetti dostalo kotoučové brzdy o průměru 325 mm a speciální brzdové obložení, což má být kombinace odolávající vadnutí při náročném provozu. Odpružení bylo naladěno na sportovní notu, došlo ke snížení světlé výšky o 30 mm, stabilizátory o větším průměru dále snižují náklony karosérie v zatáčkách.

Čtyřválcový motor o objemu 1.8 byl u Delta Motor opatřen mechanickým kompresorem, který dává maximální plnící tlak 0,5 bar. Díky přeplňování a chlazení stlačeného vzduchu byl zvýšen nejvyšší výkon z 90 na 127 kW při 6000 ot./min. Maximum točivého momentu se posunulo ze 165 Nm na 230 Nm při 4900 ot./min. Rychlé manévry by měla usnadnit převodovka s kratšími drahami řazení a o spolehlivější přenos točivého momentu se stará diferenciál se zvýšenou svorností.

Prototyp by měl zrychlovat z 0 na 100 km/h za 8 sekund a nejvyšší rychlost činí 215 km/h.

Ondřej Láník
Diskuze (1)