Chrysler a Toyota mají v plánu další masivní svolávací akce
Prevence proti závadám je důležitá věc, byť masivní svolávačka může výrazně poškodit image automobilky. Koneckonců, Toyota by o tom mohla vyprávět. Na druhou stranu to ovšem vypovídá, kolik daných modelů se prodává, takže celá věc se může v dobré obrátit. Možná by ji mohla automobilka využít i v reklamě :-).
Chrysler oznámil, že svolá do servisů zhruba 841.000 vozů. Zdá se to být hodně vysoké číslo, hurá akce se však týká hlavně USA. Problémy jsou s aktivními opěrkami hlavy, airbagy a ESC. U 490 tisíc aut se může objevit závada na mikropočítači, který řídí aktivní opěrky. Ty při nehodě zabraňují poranění hlavy a krku, ale u Chryslerů Sebring, 200, Dodge Avenger a Jeepů Liberty z let 2011-2013 nemusí fungovat správně. Vadné součástky se objevily v dodavatelském řetězci po japonské tsunami na jaře 2011, kdy po nich na celé planetě vypukl hlad. Tento nepěkný problém se vyskytuje i u Dodge Nitro ročníků 2011 a 2012. 442 tisíc potenciálně poškozených aut jezdí po Spojených státech, 25 tisíc po Kanadě, 10 tisíc má mexické majitele a 12 tisíc jich provozují vlastníci mimo severní část amerického kontinentu. Výměna příslušného modulu je pochopitelně zdarma.
Další trable se týkají 282.000 mini MPV Dodge Caravan, Chrysler Town & Country a Ram Cargo Van modelu 2013. U nich byl pro změnu nesprávně nastaven software bočního airbagu, respektive jedna jeho součást. Do toho se ještě přidávají pickupy Ram 1500 stejného modelového roku. U pracantů dochází k poruše elektronické stabilizace a do značkových servisů jich tak zamíří na 69 tisíc. Chrysler pro tyto účely vydal celkem pět samostatných zpráv.
Japonské Toyoty zase trpí závadami v elektrickém posilovači řízení. Ten může způsobit to, že jde volant zkrátka a dobře ztuha, jako by žádnou instalovanou pomoc neměl. Akce je tentokrát celosvětová a do opraven se chystají Yarisy a malá MPV Verso-S (v Japonsku Vitz a Ractis). Z továren vozy vyjely od listopadu 2010 do března 2012, respektive v rozmezí srpen 2010-2011 v případě praktičtějšího modelu. Japonské servisy se chystají na nápor 130 tisíc aut z celkových 185.000. 7050 z nich má ale německé vlastníky a dalších sedm tisícovek francouzské. V zemi galského kohouta se ostatně evropský Yaris vyrábí.