Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler se z Británie nestáhne, dál bude prodávat i Lancie

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Značka Chrysler v kontinentální Evropě už nefunguje, jediným trhem, kde je přítomna, je Velká Británie. Zůstane to tak i nadále.

Chrysler se po oznámení aliance s Fiatem ze starého kontinentu stáhl, a to jak z vlastní značkou, tak i s Dodge. Zůstal pouze terénní klasik Jeep. Jedinou výjimkou je Velká Británie. Ovšem pozor, zde se s logem Chrysleru prodávají i modely Lancie, tedy Ypsilon a Delta. Sergio Marchionne přitom oznámil, že se italská automobilka stáhne pouze na domácí trh a ukončí činnost na těch ostatních. A co Albion? Veliké překvapení, tam alespoň prozatím zůstane všechno při starém!

Podle britského Autocaru se za kanálem La Manche budou stále nabízet všechny dosavadní řady Chrysleru, tedy jak původně americké 300C a MPV Grand Voyager tak i italské Delty a Ypsilony. Zajímavá je hlavně druhá část, Lancia tedy hodlá ve svých továrnách vyrábět i verze s pravostranným řízením a jiným emblémem. Což je, pravda, poněkud zvláštní a nejsme si jisti, zda tato praxe přinese nějaký zisk. Marchionneho známé rozhodnutí samozřejmě může tyto plány ještě ovlivnit, zatím se ale nic konkrétního neděje a z jeho úst žádná oficiální slova nezazněla.

Chrysler plánuje v Británii dále růst a pokusí se zvýšit svůj podíl na trhu. Ale jak dlouho? Vždyť o nástupcích Delty, ani Ypsilonu se zatím nemluví. První jmenovaná řada skončí úplně, druhá zřejmě též. Na webu tamního importéra navíc už informace o Deltě nenajdeme, v lednovém ceníku však její modely nechybí.

Fanoušci Lancie se mohou utěšovat dál, že jejich auta budou existovat. Ale tohle už jsou opravdu (bohužel) smrtelné křeče. Mimochodem, italský koncern dokončil převzetí toho amerického a vlastní tedy 100 % jeho akcií. Ale za jakou cenu?

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
23. 1. 2014 08:40
Redakce
Milá redakce, buďte tak laskavá a založte si rubriku "Publicistika" s podrubrikou "Názory a komentáře". Poté prosím přestaňte cpát do rubriky News a jejích podrubrik svoje zavádějící názory, poznámky a podobná písmenková lejna. Kdyby v redakci seděl aspoň jeden vystudovaný a zodpovědný novinář, tak by vás tam zardousil, protože zpravodajství (news) má být objektivní, nezaujaté, obsahově vyvážené. Vy sem permanentně cpete své konotativní vsuvky a ještě si myslíte, jak jste vtipní a jak jste ty texty hezky oživili. Nejste vtipní, nejste dobří. Jste trapní a nekompetentní.
Avatar - Stejsn
22. 1. 2014 17:43
Nepřipomíná to trochu
podobnou agónii Rootes Group (Hillman, Singer, Sunbeam...) pod Chryslerem v 70. letech?