Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler zřejmě zůstane globální značkou, propojí se s Lancií

Chrysler zřejmě zůstane globální značkou, propojí se s Lancií

Chrysler zřejmě zůstane globální značkou, propojí se s Lancií Zdroj: acz

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Americká automobilka Chrysler zřejmě zůstane globální značkou, ač koncern Fiat, jehož je Chrysler aliančním partnerem, tvrdil dosud něco jiného.

Vše je ovšem zatím ve stádiu úvah. Mluví se totiž o blíže nespecifikovaném modelu Lancie, který by nesl logo Chrysleru a prodával se i v Evropě, a to již v roce 2011.

Šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne k tomu pro Automotive News Europe dodal: „Jméno Chrysler je známé po celém světě, povědomí o značce je tak větší než u Lancie. Musíme být ale velmi opatrní, abychom nezničili kořeny 103 let staré automobilky.“

Dále dodal: „Není pochyb o tom, že až na omezený počet trhů v Evropě bude Chrysler globální značkou. Musíme najít způsob, aby Chrysler a Lancia dokázaly spolu koexistovat a ne bojovat.“ Žádné další oficiální stanovisko u úst výkonného ředitele italského koncernu nezaznělo. Dosud se mluvilo o tom, že v Evropě zůstane pouze Jeep, Chrysler a Dodge se stáhnou do USA.

Situace obou značek jsou v tuto chvíli následující: v roce 2008 prodal Chrysler na starém kontinentu pouze 29.000 vozů, zatímco Lancia celosvětově 103.000. Značnou část z tohoto vysokého čísla ovšem tvořil domácí italský trh, jen 10 tisíc kusů si koupili zákazníci mimo Apeninský poloostrov. Vozy z produkce italské automobilky jsou dále populární v Belgii a Francii, připomeňme jen, že v současnosti Lancia vyrábí jen malý model Ypsilon, MPV Musa a extravagantní hatchback Delta. Produkce limuzíny Thesis byla již ukončena.

Další možnost propojení obou značek je přesně opačná – logo Lancie na high-endovém modelu Chrysleru. Více o budoucích plánech se ale dozvíme až příští rok. Sergio Marchionne pro zatím hovoří o tom, že Chrysler a Lancia mají na příště působit jako jedna značka. Prvním krokem bylo jmenování jejich společného ředitele Oliviera Francoise.

Opačná situace je u spojení Alfa Romeo-Dodge. Tato dvojice má podle šéfa Fiatu výrazně odlišné kořeny a základní hodnoty. Marchionne v žertu říká, že má Alfa s Dodgem hned několik společných znaků, „především čtyři kola a čtyři dveře“.

Vstoupit do diskuze (7)