Chrysler zřejmě zůstane globální značkou, propojí se s Lancií
Vše je ovšem zatím ve stádiu úvah. Mluví se totiž o blíže nespecifikovaném modelu Lancie, který by nesl logo Chrysleru a prodával se i v Evropě, a to již v roce 2011.
Šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne k tomu pro Automotive News Europe dodal: „Jméno Chrysler je známé po celém světě, povědomí o značce je tak větší než u Lancie. Musíme být ale velmi opatrní, abychom nezničili kořeny 103 let staré automobilky.“
Dále dodal: „Není pochyb o tom, že až na omezený počet trhů v Evropě bude Chrysler globální značkou. Musíme najít způsob, aby Chrysler a Lancia dokázaly spolu koexistovat a ne bojovat.“ Žádné další oficiální stanovisko u úst výkonného ředitele italského koncernu nezaznělo. Dosud se mluvilo o tom, že v Evropě zůstane pouze Jeep, Chrysler a Dodge se stáhnou do USA.
Situace obou značek jsou v tuto chvíli následující: v roce 2008 prodal Chrysler na starém kontinentu pouze 29.000 vozů, zatímco Lancia celosvětově 103.000. Značnou část z tohoto vysokého čísla ovšem tvořil domácí italský trh, jen 10 tisíc kusů si koupili zákazníci mimo Apeninský poloostrov. Vozy z produkce italské automobilky jsou dále populární v Belgii a Francii, připomeňme jen, že v současnosti Lancia vyrábí jen malý model Ypsilon, MPV Musa a extravagantní hatchback Delta. Produkce limuzíny Thesis byla již ukončena.
Další možnost propojení obou značek je přesně opačná – logo Lancie na high-endovém modelu Chrysleru. Více o budoucích plánech se ale dozvíme až příští rok. Sergio Marchionne pro zatím hovoří o tom, že Chrysler a Lancia mají na příště působit jako jedna značka. Prvním krokem bylo jmenování jejich společného ředitele Oliviera Francoise.
Opačná situace je u spojení Alfa Romeo-Dodge. Tato dvojice má podle šéfa Fiatu výrazně odlišné kořeny a základní hodnoty. Marchionne v žertu říká, že má Alfa s Dodgem hned několik společných znaků, „především čtyři kola a čtyři dveře“.