Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler zřejmě zůstane globální značkou, propojí se s Lancií

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Americká automobilka Chrysler zřejmě zůstane globální značkou, ač koncern Fiat, jehož je Chrysler aliančním partnerem, tvrdil dosud něco jiného.

Vše je ovšem zatím ve stádiu úvah. Mluví se totiž o blíže nespecifikovaném modelu Lancie, který by nesl logo Chrysleru a prodával se i v Evropě, a to již v roce 2011.

Šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne k tomu pro Automotive News Europe dodal: „Jméno Chrysler je známé po celém světě, povědomí o značce je tak větší než u Lancie. Musíme být ale velmi opatrní, abychom nezničili kořeny 103 let staré automobilky.“

Dále dodal: „Není pochyb o tom, že až na omezený počet trhů v Evropě bude Chrysler globální značkou. Musíme najít způsob, aby Chrysler a Lancia dokázaly spolu koexistovat a ne bojovat.“ Žádné další oficiální stanovisko u úst výkonného ředitele italského koncernu nezaznělo. Dosud se mluvilo o tom, že v Evropě zůstane pouze Jeep, Chrysler a Dodge se stáhnou do USA.

Situace obou značek jsou v tuto chvíli následující: v roce 2008 prodal Chrysler na starém kontinentu pouze 29.000 vozů, zatímco Lancia celosvětově 103.000. Značnou část z tohoto vysokého čísla ovšem tvořil domácí italský trh, jen 10 tisíc kusů si koupili zákazníci mimo Apeninský poloostrov. Vozy z produkce italské automobilky jsou dále populární v Belgii a Francii, připomeňme jen, že v současnosti Lancia vyrábí jen malý model Ypsilon, MPV Musa a extravagantní hatchback Delta. Produkce limuzíny Thesis byla již ukončena.

Další možnost propojení obou značek je přesně opačná – logo Lancie na high-endovém modelu Chrysleru. Více o budoucích plánech se ale dozvíme až příští rok. Sergio Marchionne pro zatím hovoří o tom, že Chrysler a Lancia mají na příště působit jako jedna značka. Prvním krokem bylo jmenování jejich společného ředitele Oliviera Francoise.

Opačná situace je u spojení Alfa Romeo-Dodge. Tato dvojice má podle šéfa Fiatu výrazně odlišné kořeny a základní hodnoty. Marchionne v žertu říká, že má Alfa s Dodgem hned několik společných znaků, „především čtyři kola a čtyři dveře“.

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Avatar - PlumJelinek
10. 12. 2009 19:50
Re: Chrysler
Proč myslíš, že Lancie z konce 80, a začátku 90. let nebyly nic moc? Kdo si sem čerstvě po revoluci dotáhl nějakou Lancii, tak to byly vesměs většinou už dosti jeté kousky, které ale vzhledem k tehdejšímu vozovému parku byli i přesto zajímavejší, než třeba novej Favorit. Ale když si člověk přitáhne slušně ojetý auto, musí pak počítat s mouchama, který prostě ojetý auta mají. A právě co se týče kvality Lancií, Fiatů a Alf, tak se lidi nejvíce vymlouvají na to, že kdysi dávno měli nějaký Uno, který se jim každou chvíli s*alo..... taky se nemůžou divit, když si koupěj 10 let starý auto a podstatně složitější a vybavenejší, než byly tehdy třeba škodovky..... A jinak třeba co se týče těch Delt, tak pořád je jich u nás poměrně dost, který normálně jezděj.....

A to, jestli Chryslera zná víc lidí, než Lancii, nevydím jako žádnej problém. 1) Chrysler v současnosti nemá nejlepší pověst a 2) je to otázka dobře zvoleného marketingu dostat Lancii do povědomí.... Škodovku před pár lety taky ve světě nikdo neznal a jak si stojí teď.....
Avatar - Barrichello
10. 12. 2009 15:21
Chrysler
byl před fůzí s Mercedesem automobilkou, která byla v černých číslech, měla kvalitní výrobní program, modely které měli pěkný design a vzhled.

To že Mercedes zmršil některé modely a nacpal tam svoje staré technologie je věc druhá.
Pokud se na tom mákne, může se zas Chrysler vrátit tam, kde byl v roce 1998 anebo na tom být ještě lepší.
Vše záleží na managementu.

Naopka Lancia na tom konem 80. let a poč. 90. nebyla nic moc, stačí vzpomenou jak rychle dojedzily po revoluci dotažené modely Prisma, Delta atd...

A navíc tady jde o to, kolik lidí po světě zná zančku lancia a kolik chrysler. Myslím že Chrysler zná poněkud vícero lidí a o tom byl tenhle článek.
Avatar - Balkan
10. 12. 2009 06:23
Re: nelíbí se mi toto sjednocování.....
v podstate suhlasim, to zjednocovanie je blbost, pekne si treba dat auta a znacky do hierarchie, a podla toho, Chyrslery- to by mali byt poctive amercicke roddine auta, maksie, vzhlad? tu by som bol rad keby Taliani trocha pomohli, Lancia? neviem no...na BMW a Mercedes to nema, takze to dos t tam vadi, a ano je to len drahsi Fiat :-( DOdge? no je v USA dlho,ale nech tam zostane, Alfa? ma velke perspektivny,ale ajt u naraza potom na Maserati...neviem, uvidime, zatial sa Fiatu dari, ci to zvladne s velkymi a nemotornymi AMreicnmy...nechajme sa prekvapit

9. 12. 2009 23:39
Re: nechapem
Fiat group je stale v talianskej rezii nikdy nebol v inej ;-)
Avatar - PlumJelinek
9. 12. 2009 20:40
nelíbí se mi toto sjednocování.....
Chrysler vs. Lancia? Proboha, dyt Chrysler tu Lancii zkazí ještě víc, než jak je na tom teď..... Současný Chryslery jsou podprůměrný auta v rádoby honosném kabátě. Už takle Lancia není, co bývala, a teď se má ještě nechat zkazit američanama? Proboha kam to spěje.... stačí to samý se Saabem, kterej ještě před cca 20 lety vyráběl jedny z nejlepších aut na světě, koupili si ho američani, udělali z něj úplně průměrnou kraksnu a celá automobilka navíc ještě teď krachuje...... a vůbec, celkově to koncernový sjednocování automobilek nestojí za nic, dřív když člověk sedl do Lancie, tak věděl v čem sedí, to samý u všech jiných aut, dneska je všude mraky značek a modelů, ale rozdíly v nich jsou minimální. Dokud byl Saab Saabem, tak to nemělo chybu.... A to samý, dokud nebyla Lancia jen dražší Fiat...... ovšem pořád lepší Fiat než Chrysler....