Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Číňané představili dvě nová sedmimístná SUV. A nevypadají vůbec marně!

David Bureš
Diskuze (8)

Baojun RS-7 i Geely Haoyue jsou sedmimístná SUV. Oba modely pocházejí z Číny. A oba zaujmou svým vzhledem. V pozitivním smyslu.

Čínské automobily jsou v tuzemském prostředí nadále často vysmívané. Jenže nelze opomenout fakt, že čínští výrobci udělali v posledních letech obří skok dopředu. Angažovali renomované designéry i konstruktéry, a tak by se mnohé jejich vozy najednou zřejmě neztratily ani na tak náročném trhu, jako je ten evropský. Podobně se jeví i dvě poslední novinky, Baojun RS-7 a Geely Haoyue, což jsou dvě sedmimístná SUV, která vedle shodné koncepce spojuje i povedený zevnějšek.

Geely Haoyue je dílo dnešního majitele automobilky Volvo, přičemž jde zatím o největší SUV v nabídce této čínské značky. SUV s originálně pojatou přídí ve stylu ostatních vozů Geely s příplatkovými LED Matrix světly je 4.835 dlouhé, 1.900 mm široké a 1.780 mm vysoké, s rozvorem 2.815 mm. Jde tedy o vůz podobně velký jako třeba u nás dobře známý Hyundai Santa Fe.

Automobil chce lákat primárně na prostorný interiér, který prosvětluje velkorysé prosklení. Nemluvíme tu přitom jen o rozměrných bočních oknech, ale také o úctyhodné panoramatické střeše. Specialitou je pak sklápění zadních sedaček, obě zadní řady lze sklopit do roviny, což vytvoří rovnou plochu pro dvojlůžko. V takovém případě dovnitř naložíte až 2.050 litrů zavazadel (dokonce 2.370 u pětimístné verze), přičemž tento bohatý prostor prý uvnitř umožní snadno převážet obří LCD televize nebo ledničku.

Navzdory úctyhodným rozměrům však Geely Haoyue sází na poměrně skromné motory. Základem je totiž přeplňovaný benzinový tříválec o objemu 1,5 litru, naladěný na 128 kW a 225 N.m. Alternativou k němu je přeplňovaná čtyřválcová osmnáctistovka s výkonem 133 kW a 300 N.m. Standardem pro oba motory je sedmistupňová dvouspojková převodovka, volit je možné mezi pohonem přední, nebo obou náprav.

Baojun RS-7 z dílny značky patřící americkému koncernu General Motors a čínské automobilce SAIC je pak ještě o chlup větší, s délkou 4.930 mm, šířkou 1.975 mm a výškou 1.765 mm. Rozvor činí 2.900 mm.

Také v tomto případě jde o největší SUV značky, které v portfoliu stojí nad modely RS-5 a RS-3. Rovněž zde nechybí zajímavé tvary, definované výraznou maskou a zamračenými nízkými světlomety nebo bohatě prosvětlená kabina. Ta je mimochodem buď sedmimístná (s netradiční konfigurací 2+2+3), nebo šestimístná, s konfigurací 2+2+2.

Vedle prostorné a luxusní kabiny chce Baojun RS-7 zajmout schopnostmi mimo zpevněné cesty. Těm má pomoci světlá výška 198 mm (172 mm při plném naložení). Na druhou stranu k dispozici má být jen pohon přední nápravy. Sílu na ní bude posílat přeplňovaný čtyřválec  o objemu 1,5 litru naladěný na 130 kW, a to prostřednictvím blíže nespecifikované automatické převodovky.

David Bureš
Diskuze (8)

Doporučujeme

26. 6. 2020 19:12
Re: Už chápu proč má BMW
Čo si mal v škole z biológie? Vlastne čo sa pýtam...
26. 6. 2020 19:10
Re: Dizajn
Čo tam po dizajne, dizajn-nedizajn, je to len čínsky šunt. Škoda peňazí, aj keby to stálo toľko, čo Dacia.
Avatar - KANKUNEN
26. 6. 2020 07:21
Už chápu proč má BMW
obří játro, protože takový hnus už nebudou kopírovat.
Avatar - pradeda777
25. 6. 2020 22:40
Re: ZAS NEKECEJTE A NECUMTE !!!
Čínu zásadně nekupovat. A Covid-19 už vůbec ne..... :-[]
Avatar - Beefcake
25. 6. 2020 19:40
Dizajn
Ten vrchny je hnus.
Spodny celkom fajn.