Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínské automobilky žádají odvetná cla na evropské importy

Marek Bednář
Diskuze (24)

Velká auta se spalovacími motory by měla být při importu z Evropy do Číny zatížena 25% clem jako odveta na evropská cla na čínské elektromobily, žádají některé tamní hlasy.

Poměrně vysoké clo, které navrhuje EU zavést na importovaná čínská elektrická auta, samozřejmě nezůstává bez odezvy čínské strany. Tamní automobilky žádají vládu, aby také zvýšila tuto bariéru mezinárodního obchodu na importovaná evropská spalovací auta. S odkazem na čínské státní noviny Global Times to uvádí agentura Reuters.

EU v reakci na závěry vyšetřování Evropské komise, které odhalilo vládní finanční i materiální podporu některých tamních automobilek s cílem umožnit prodávat auta za uměle nižší ceny, navrhla zavést cla ve výši 17,4–38,1 % na dovážené elektromobily. Evropa tak reaguje na podobný krok Spojených států.

Dovezená auta jsou v Číně nyní zatížena 15% clem. V minulém měsíci navrhla nejmenovaná čínská, na tamní vládu navázaná výzkumná společnost zvýšení cel na velká auta se spalovacími motory na 25 %. O odvetných opatřeních v reakci na zavedení cel Evropskou unií mluví Čína už delší dobu.

Ovšem, Evropa zatím na dovezené čínské elektromobily ono clo neuvalila. Vše je zatím ve stádiu návrhu. Pokud by byl schválen, cla by vstoupila v platnost 4. července, ovšem dost možná i retroaktivně. Evropská komise odhaduje, že tržní podíl čínských elektromobilů je v Evropě v současnosti 8 % a za příští rok může dosáhnout až 15 %.

Video se připravuje ...

Ceny takových aut jsou podle komise typicky o pětinu nižší, než u evropských elektromobilů, což není dáno jen levnější pracovní silou v Číně. V březnu letošního roku zveřejnila komise dokument o vyšetřování v Číně, v němž uváděla, že kromě „přímého převodu peněžních prostředků“ našli vyšetřovatelé důkazy také o odpouštění nebo nevybírání daní a o tom, že vláda poskytla služby či zboží „za cenu nižší než přiměřenou“. Neuvedla však konkrétně, kterých automobilek se to týká.

Do EU směřuje zhruba třetina veškerého čínského exportu. Zejména v oblasti elektromobility je kvůli součástkám trakčních baterií a materiálů pro ně Evropa na Číně velmi silně závislá.

Anketa

Souhlasili byste se zavedením cel na čínská auta?

Ano, v každém případě
Pokud je tamní vláda dotuje, tak ano, jde o nefér výhodu
Ne, je třeba levných elektromobilů, i když budou z Číny
Ne a zrušil/a bych veškerá cla

Marek Bednář
Diskuze (24)

Doporučujeme

24. 6. 2024 10:45
Re: Jednoduché řešení
Nikto od hladu chcípat nebude. Slovo "kašpar" ťa dokonalo vystihuje inak. Za prvé to ukazuje tvoju detinskosť a neschopnosť slušne diskutovať. A za druhé by som nedokázal lepšie pomenovať človeka žijúceho a využívajúceho západny blahobyt a zároveň ospevujúceho východné skoro diktátorské režimy.

Čiže vytiahneš ATH spot cenu a tam to hasne? Že ale v priemere vieš s EV jazdiť za tretinu toho čo ICE už nespomenieš. Klasický proruský tlčhuba.

Nezabudni, ICE je další parný stroj. Možno sa bude používať do 2075, ale už dnes viem, že je minulosťou.
Avatar - Barrichello
21. 6. 2024 14:41
Re: Jednoduché řešení
Parní stroj v podobě parních lokomotiv se v ččssr používal na lokálních tratích nebo po závodech a továrnách někdy do roku 1975 :-)
To jen tak bokem.

Splaovací motory nejsou parní stroj, kašpare.

EV plečka a baterka je věc stará 115 let, žádná moderní technologie. Akorát je trošku zmodernzovaly za těch 115 let ty baterky.


Pořád máte zásadní problém, čím to budete v zimě nabíjet, navíc v pomínkách země jako ČR.
Takže se za točíme v kruhu, kdo zaplatí těch 80 BILIONU EURO za zelený vodík nebo o tom, že na co Norksu stačí 25 větrníků potřebuje ČR 44 :-)
Já si přeju aby vám vaše zelené utopie vyšly a abyste si to zaplatily.
Spoták 15.1. když nesvítí anefouká za 25-45 Kč , jinde po evropě klidně 38-70 a taky by měly být spotáky podle těcho cen energie na potraviny a šlužby.
Kadeřník 10.7. 250, 15.1. 700
rohlík 4.6. za 5,50, 10.1. když nefouká a nesvítí za 35 Kč a chebíky třeba za 250-600 a argetinská svičková za 4500-11 0000 Kč za kilo
Až lidi budou chípat hlady, tak Vás konečně vymetou od výkonných pozic.
Avatar - Barrichello
21. 6. 2024 14:35
Re: Jednoduché řešení
A ty úložiště udrží energii, který sem si do baterek nabil 10.9. 2023 tak dlouho, aby si tu energii mohl použít 19.1. 24 když zrovna nesvítí a nefouká?
Kde to prodávaj?
A spadla už cena pod 70 mega za takové úložiště?

Že bych tam zajel :-)
Avatar - Barrichello
21. 6. 2024 14:32
Re: Jednoduché řešení
Tvoji klimaalarmisté predukují, že tyto jevy budou bhem dalších 30 let 10x častější.

Tak jestli jim důvěřuješ - nakup aspon 3 elektrocentrály a 2000 litrů paliva do zásoby.....
21. 6. 2024 13:59
Re: Jednoduché řešení
Smiech býva často znakom zúfalosti.
Tak ako dnes nepoužívame parný stroj, tak o 50 rokov nebudeme jazdiť na ICE. Ty babičko