Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínské vozy Brilliance bude do ČR dovážet Charouz Motors, smlouva je podepsána.

Ondřej Šuch
Diskuze (176)
První vozy by měly přijít ještě do konce roku, jednání se vedou i s další čínskou značkou.

Kontrakt, podepsaný na frankfurtském výstavišti mezi firmami Charouz Motors a generálním evropským dovozcem HSO Motor Europe, umožní dovážet do ČR postupně celou modelovou paletu této čínské značky.

Andrej Barčák, který smlouvu za českou stranu spolupodepisoval, pro Auto.CZ potvrdil, že první vozy v ČR očekávají těsně po udělení evropské homologace, velmi pravděpodobně ještě do konce roku 2007. „K prodeji vozů budeme využívat současné prodejní sítě holdingu Charouz, v plánech máme samozřejmě i vybudování regulérní sítě dealerů“, řekl Andrej Barčák.

Nový dovozce přitom nemá obavy z nízké bezpečnosti vozů. „Sedan BS4 je nyní výrobcem upravován tak, aby mohl získat 3-4 hvězdičky v Euro-NCAP. Na stejný bezpečnostní standard budou posléze upravovány i nově nabíhající modely.“

Brilliance by ráda během několika nejbližších měsíců dokončila kontrakty s dovozci po celé Evropě, v tiskové zprávě uvádí ambiciózní výčet 24 zemí s tím, že prodej v Německu již začal.

Modelová řada

Jako první by se do České republiky měl začít dovážet 4,65 m dlouhý sedan BS4 s designem od Pininfariny. Zákazník bude moci volit mezi zážehovými motory 1.8/100 kW a 1.8 turbo/125 kW z produkce Mitsubishi Motors. Automobilka uvádí, že vůz je v základu vybaven čtyřmi airbagy, předpínači bezpečnostních pásů, ABS s brzdovým asistentem a kupodivu i elektronickou uzávěrou diferenciálu. Ve standardní výbavě najdeme také metalický lak, parkovací asistent, klimatizaci, elektricky ovládaná boční okna, CD přehrávač s osmi reproduktory a hliníková kola. Ceny zatím nejsou známy.

Ve Frankfurtu představila automobilka i 4,18m dlouhý hatchback BS2, který velikostí spadá do nižší střední třídy a je vybaven zážehovým motorem 1.6/79 kW, v budoucnu údajně i vznětovým agregátem stejného objemu. V současné nabídce Brilliance najdeme i sedan BS6 s délkou 4,88 m a motory 2.0/90 kW a 2.4/95 kW společně s pětistupňovou převodovkou v licenci Mitsubishi. Zatím poslední možností je kupé BC3 s motorem 1.8turbo/125 kW.

Brilliance je jen začátek

Stejná společnost vede také už několik týdnů jednání s německou společností China Automobile, která bude do Evropy dovážet další čínské modely, které budí pozornost nápadnou podobností s vozy tradičnějších značek. Na stánku ve Frankfurtu ukazoval německý dovozce model CEO, ve kterém nelze nepoznat BMW X5 a třídveřové SUV UFO, které je alespoň zvenčí přesnou kopií Toyoty RAV4 předchozí generace.

Přestože jsou na stánku k dispozici české prospekty s výbavami, cenami a kontaktem na Charouz Motors, česká firma říká, že smlouva dosud podepsána není.

Připravujeme další podrobnosti...

Související články:

Ondřej Šuch
Diskuze (176)
Avatar - BIGPAPA
24. 9. 2007 04:22
Bezpečnost
Jen by mě ještě zajímalo, jestli si kupujete auto aby jste s nim vzápětí bourali. Nejlepší je jezdit tak aby si neboural nebo ne? Jistě že někdy to není vaše vina, ale ti co jezdí jak prassata těm nikdo nepomůže. Takže držte tlamy a nechte Čínu a její bezpečnost. Kupte si rencka ten má 5* a bourejte do aleluja >:D >:D >:D
Avatar - BIGPAPA
24. 9. 2007 04:05
Re: A je to v prrrdeli...Číňani jsou tady...the end.
Souhlasím, ale stejně většina těch co tady ty auta pomlouvá jezdí, v prohilé 120 bo favoritu. A co si budem namlouvat tyto auta taky nejsou zrovna bezpečné. >:D >:D >:D TAkže klid, pořád je to bezpečnější ja ty vaše vraky
17. 9. 2007 10:23
Re: Prodávat se to nebude
Mistře, byl jste někdy před Kaulandem třeba v sobotu dopoledne? To tam bývá lidí jak na Václaváku... Mitsubishi ani Daihatsu nejsou špatná auta, jenže nemají zajímavé cenové nabídky, takže jich tady moc nevidíte. Vlastně se začíná objevovat trochu víc Coltů, když je dávají za 260 v základu. Jak dopadne nový Lancer, to uvidíme. Stačí dát zajímavou cenu vzhledem k tržní pozici, a auto se prodá. Ssangyong bych sem netahal, ten dělá trochu jiná vozítka, než je běžná konfekce. A Proton? Malajci by si museli napřed vybudovat servisní síť a dávat o sobě víc vědět. A taky nabízet něco jiného, než jenom kopie Japonců. Nebo je prodávat ještě levněji...
Ať se mi to líbí nebo ne, cena rozhoduje. Ukažte mi člověka, který si koupí Thalii, protože ji považuje za krásnou? A co jich tu jezdí, když se dají koupit levněji než např. ten hodně prodávaný vysoký prcek z Boleslavi...
14. 9. 2007 17:28
Brilantis, Magentis, Sonata a spol...
Zadny terno to neni, vozy typu Kia Magentis nebo i Hyundai Sonata u nas uspech moc nemaji, firmy si radeji kupuji passaty a predrazeny oktavky. Dokud neprijdou s necim jako Ceed nebo SantaFe, nemaji sanci.
13. 9. 2007 20:27
Re: úvaha
Osobne neverim, ze crash testy byly regulerne provedene. Pribeh crashtestu auta znacky Landwind je dobrym prikladem pristupu nemcu k cinskym automobilkam. Problemem je pomer kvality a ceny. Bohuzel nemci uz levneji vyrabet nedokazou a kvalita jejich vyrobku ma stabilne klesajici tendenci. Pokud nekdo nabidne vyrobek za polovicku ceny a pritom jeho kvalita je skoro na urovni vyrobku drazsiho, cast zakazniku si koupi ten levnejsi. Tohoto se prave nemci boji.

Muzeme to nazvat symbolem maratonisty. Bezec vede cely zavod a pri poslednim kilometru si povsimne , ze se za nim nebezpecne rychle priblizuje souper. Nejdriv se snazi zrychlit a prodlouzit krok. Souper se ale blizi a kdyz ho v tunelu predbiha, pomalejsi vystrci loket a tim ho posle k zemi, nikdo nic nevidel a vsichni mysli, ze vyhral regulerne.

Tak nejak vidim postaveni nemeckych automobilek k tem z Asie, z Ciny. Levneji uz nemci nemuzou a za tuto cenu to kvalitneji take nejde. Potencial a ceny cinskych vyrobku maji ale o hodne navrch. Vsichni zname mentalitu nemcu a snad i vime, ze prave oni jsou takovych praktik schopni.