Čínský BAIC vstupuje na český trh. Má vozy s malým kufrem a vysokou spotřebou
Čínská automobilka Beijing Automotive Industry Corporation (BAIC) vstoupila na český trh. Zkusili jsme se podívat, co mohou nabídnout.
Informaci o nové čínské značce na českém trhu přinesl portál Automakers. Automobilka zatím nemá českou nabídku, dovozce je ale stejný i pro polský trh. Tam jsou nyní k dispozici tři modely SUV, a to v loňských a letošních specifikacích.
Základem nabídky je model Beijing 3. Tento model je o něco menší než Škoda Karoq. V Polsku je v letošním provedení k dispozici v jediné verzi, a to za zhruba 500 tisíc korun (v Polsku je to něco přes, v Česku by to díky nižší DPH mohlo být něco pod). Vůz pohání benzinová patnáctistovka se 100 kilowatty spojená s šestistupňovým manuálem.
Z technických údajů je zklamáním spotřeba 8,5 litru na 100 kilometrů i zavazadelník o objemu pouze 390 litrů. Potěší ale bohatá základní (a jediná) výbava, která má vše od otevíratelného střešního okna, přes 17palcová litá kola, parkovací kamery a senzory, metalízu, klimatizaci, LED světla po osmipalcový displej s navigací. Podle polského ceníku ale vůz nemá například tempomat.
Druhým modelem je větší Beijing 5. Ten je zhruba o 13 centimetrů kratší než Škoda Kodiaq. I u tohoto modelu se kombinuje bohatá výbava s nepříliš přesvědčivými technickými údaji. O pohon se i v tomto případě stará benzinová patnáctistovka. Ta dává 130 kilowattů a je výhradně s automatickou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
I zde může některé zájemce odrazovat spotřeba, která podle WLTP vychází na 9,2 litru na sto kilometrů. Zavazadelník je pak navzdory rozměrům auta dokonce pouze 350 litrů. Pokud by cena odpovídala té polské, pouze se změnou DPH, stál by vůz v Česku 780 tisíc korun. Vzhledem k šíři základní výbavy a velikosti auta jde o velmi atraktivní hodnotu. Nevýhodou je ale zmíněná jediná motorizace.
I třetí model, Beijing 7, velikostí odpovídající Škodě Kodiaq, je v Polsku k dispozici v jediné výbavě a s jediným motorem. Ten je stejný jako u Beijingu 5, spotřeba ale vychází už na 9,5 litru na sto. Zklamáním je i zavazadelník, který je mezi 410 a 450 litry.
Jasnou výhodou je opět velmi bohatá výbava, kde jsou elektrická a ventilovaná sedadla, otevíratelná panoramatická střecha, bezklíčový přístup, parkovací asistent, adaptivní tempomat, 19palcová litá kola, dvouzónová automatická klimatizace a třeba 360stupňová parkovací kamera. Česká cena za to vše by mohla být kolem 970 tisíc korun.
Prakticky jedinými příplatky jsou barvy a přestavba na LPG, která nejspíše bude vzhledem ke spotřebě vozů dávat velký smysl.
V Polsku má podle webových stránek brzy odstartovat i prodej trojice terénních vozidel: BJ30, BJ40 a BJ60.

Úspěch BAIC na českém trhu bude v tomto případě záležet hlavně na importérovi a prodejním a servisním zázemí. Příklad MG ukazuje, že právě na to zákazníci slyší. Samotná cena k úspěchu nestačí.
Prodej v Česku má mít na starosti polská skupina Bemo Motors, která je v Polsku velkým dealerem aut a ročně prodává 18.000 vozidel několika značek. Informace o českém obchodním a servisním zázemí a konkrétní nabídce chce zveřejnit již brzy.