Tuhle automobilku určitě neznáte. Loni přitom v Itálii předstihla Teslu či Alfu
Nejen v Česku neznámá značka DR loni na domácím trhu zaznamenala lepší výsledky než Cupra, Volvo či Tesla. Italský výrobce přitom v uplynulých měsících čelil podezření z klamání spotřebitele.
Z Číny k nám v posledních letech míří jedna nová značka za druhou. Dosud neznámá jména přitom nepocházejí pouze z Asie. V Itálii totiž poměrně úspěšně funguje automobilka DR, kterou v roce 2006 založil Massimo Di Risio, bývalý dealer Fiatu. Celý název firmy DR Automobiles přitom až nápadně připomíná francouzskou značku DS Automobiles, jež vyrábí prémiové modely s technikou sesterských automobilek z bývalého francouzského koncernu PSA.
Prakticky již od začátku se automobilka DR soustředí na výrobu, respektive montáž levných čínských aut. Nejdříve doma v Itálii prodávala vozy Chery s vlastními emblémy, později k nim přidala značky JAC a BAIC.
Kvůli stále většímu portfoliu modelů DR založila tři sesterské brandy: Evo jako vstupní bránu, Sportequipe, který je posazen nad DR, a vrcholný Ickx. V současnosti si zájemci mohou vybírat ze sedmnácti modelů od malých hatchbacků přes crossovery, SUV až po offroady a pick-upy, přičemž typy pohonů zahrnují benzinové agregáty, LPG, plug-in hybridy a bateriové elektromobily.
Automobilka DR loni zaznamenala obrovský úspěch, když se v Itálii dostala mezi dvacítku nejprodávanějších. S 32.650 exempláři (meziročně o 34 procent více) a tržním podílem 2,1 % na domácím trhu předehnala i výrazně zavedenější značky, jako jsou Alfa Romeo, Mini, Cupra, MG, Volvo a dokonce i Tesla. Vedle Itálie navíc DR působí také v Bulharsku, ve Francii a Španělsku.
Loni na podzim se přitom automobilka dostala do popředí zájmu kvůli podezření z klamání spotřebitele. U svých modelů DR a Evo totiž uváděla, že jsou vyráběny kompletně v Itálii, přitom už na první pohled je jasný jejich čínský původ.