Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tuhle automobilku určitě neznáte. Loni přitom v Itálii předstihla Teslu či Alfu

Ondřej Šámal
Diskuze (5)

Nejen v Česku neznámá značka DR loni na domácím trhu zaznamenala lepší výsledky než Cupra, Volvo či Tesla. Italský výrobce přitom v uplynulých měsících čelil podezření z klamání spotřebitele.

Z Číny k nám v posledních letech míří jedna nová značka za druhou. Dosud neznámá jména přitom nepocházejí pouze z Asie. V Itálii totiž poměrně úspěšně funguje automobilka DR, kterou v roce 2006 založil Massimo Di Risio, bývalý dealer Fiatu. Celý název firmy DR Automobiles přitom až nápadně připomíná francouzskou značku DS Automobiles, jež vyrábí prémiové modely s technikou sesterských automobilek z bývalého francouzského koncernu PSA.

Prakticky již od začátku se automobilka DR soustředí na výrobu, respektive montáž levných čínských aut. Nejdříve doma v Itálii prodávala vozy Chery s vlastními emblémy, později k nim přidala značky JAC a BAIC.

Kvůli stále většímu portfoliu modelů DR založila tři sesterské brandy: Evo jako vstupní bránu, Sportequipe, který je posazen nad DR, a vrcholný Ickx. V současnosti si zájemci mohou vybírat ze sedmnácti modelů od malých hatchbacků přes crossovery, SUV až po offroady a pick-upy, přičemž typy pohonů zahrnují benzinové agregáty, LPG, plug-in hybridy a bateriové elektromobily.

Video se připravuje ...

Automobilka DR loni zaznamenala obrovský úspěch, když se v Itálii dostala mezi dvacítku nejprodávanějších. S 32.650 exempláři (meziročně o 34 procent více) a tržním podílem 2,1 % na domácím trhu předehnala i výrazně zavedenější značky, jako jsou Alfa Romeo, Mini, Cupra, MG, Volvo a dokonce i Tesla. Vedle Itálie navíc DR působí také v Bulharsku, ve Francii a Španělsku.

Loni na podzim se přitom automobilka dostala do popředí zájmu kvůli podezření z klamání spotřebitele. U svých modelů DR a Evo totiž uváděla, že jsou vyráběny kompletně v Itálii, přitom už na první pohled je jasný jejich čínský původ.

Ondřej Šámal
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
6. 2. 2024 21:30
Re: Talianske zúfalstvo
To či je to auto kvalitné sa ešte len uvidí, predaje v začiatkoch vstupu na trh nemusia znamenať nič. Však ho kúp a môžeš byť beta testér.
Avatar - 3_diamanty
6. 2. 2024 18:57
Re: Talianske zúfalstvo
Tak spanieli uz doslova miluju MG... obzvlast to ZSko im velmi imponuje... sam sa takemu uspechu v state kde maju cupru aj seat a okolo nich je to este aj samy francuz trosku cudujem ... ale to len svedci o kvalitach ZS... velmi sikovne auto :yes:
Avatar - 3_diamanty
6. 2. 2024 18:54
Tak ono predstihnut alfu
Dnes uz nema problem skoro nikto ...
6. 2. 2024 14:02
Talianske zúfalstvo
Ani sa nečudujem, že to díler Fiatu zobral do vlastných rúk a zákazníkom vie ponúknuť prakticky čokoľvek na rozdiel od neschopného Fiatu. Toto je príklad toho, že Taliani sú pri autách síce vlastenci, ale nejaká tá Čína im nevadí, ani Španielom nejaké to MG a tak ďalej.
Avatar - kari.laz
6. 2. 2024 13:45
čína
Je pravda, že to tam jezdí hodně. Ten odporně velký znak DR nejde přehlédnout. Ale co si budeme povídat. Pokud dovážet a přeznačkovat číňany se vyplatí a prodávají to laciněji, než domácí značky, težko se divit. Další důkaz, jak si Evropa podkopává stoličku na níž stojí s oprátkou na krku.
Čínu bych volil asi v posledním případě, jenže zkrátka cena udělá hodně.