Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínský konkurent Tesly měl slibné plány. Nyní je před krachem

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 15. 12. 2017 • 21:41
43
2
Zobrazit náhledy (43)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Společnost Faraday Future chtěla být důstojným soupeřem amerického výrobce elektromobilů. Poslední zprávy ale ukazují, že na tom po finanční stránce není vůbec dobře.

O značce Faraday Future jsme prvně slyšeli v lednu minulého roku na veletrhu CES v Las Vegas, kde se uvedla konceptem elektrického sporťáku FFZERO1. O rok později přivezla na stejné místo crossover do zásuvky, jenž měl jako první pod hlavičkou automobilky vstoupit do sériové produkce.

Jenže od té doby to se stavbou výkonných sporťáků příliš šťastně nevypadá. Sešlo i z velkorysých plánů stavby obřího výrobního komplexu v Nevadě, namísto něj značka potvrdila, že s produkcí aut začne v menších prostorách. Stavba je ale nyní zastavena zcela. Navíc se objevily informace o neuhrazených závazcích a podaných žalobách.

Soud už před časem rozhodl o zmrazení účtů Ťia Jüe-tchinga, jenž je lídrem skupiny, pod níž Farady Future spadá. Zprávy o nesrovnalostech přiživila i desítka bývalých zaměstnanců automobilky, která se ji rozhodla opustit kvůli jejím obchodním praktikám a finančním problémům. Není divu, že je společnost umístěna na černou listinu Čínské obchodní banky, jež také stojí za stopnutím stavby gigatovárny.

Koncern čínského obchodníka dluží podle posledních informací přibližně 53,6 milionů liber (v přepočtu 1,57 miliardy českých korun), jiné zdroje a bývalí zaměstnanci zase říkají, že dluh už narostl na několik miliard. Tamní média už mají jasno: projekt se slibnými ambicemi brzy skončí.

Je to velká škoda, zvláštně vzpomeneme-li na fakt, že technika Farady Future fungovala slušně. Vždyť legendární horu Pikes Peak v Coloradu zvládl prototyp čínského výrobce zdolat o 23 sekund rychleji než Tesla Model S P90D. Z tohoto velkého souboje však zdá se nic nebude. I když připomeňme, že i s financemi Tesly se pojí mnoho nesrovnalostí, přesto má i nadále plnou podporu zákazníků i věřitelů.

Související články

Témata
Avatar - Uživatel_5340709
15. 12. 2017 13:36
Re: Jsou na tom zle?
Patrně soudruzi v ČLR nemají takové pochopení pro elechtriku jako soudruzi v US. ;-)
/hned je vidět, kde vládne tvrdší kapitalizmus/
Avatar - fostek
15. 12. 2017 12:09
Jsou na tom zle?
Je vidět, že Teslu fakt mají zmáknutou a dělají to jako ona! :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku