Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínská kopírka pokračuje! Tahle parodie na ameriku se prodává v Německu a chce nabízet luxus za pár korun

Foton 3
Foton 3
Foton 3
Foton 4
11 Fotogalerie
Mario Rychtera
Diskuze (5)

Čínská automobilka Foton vstupuje do Evropy s dvěma modely, které kombinují robustní techniku s atraktivní cenou. Pro dobývání trhu si vybrala německého partnera.

Indimo Automotive je mladá německá společnost se sídlem v Hamburku, která se specializuje na import vozů čínských značek do Evropy. Jejím cílem je nabídnout cenově dostupnou elektromobilitu s důrazem na technickou jednoduchost a spolehlivost. Nově se však se spalovacími motory snaží proniknout také do segmentu užitkových pick-upů.

Za tímto účelem se spojila se značkou Foton. Tu v Evropě zatím příliš neznáme, ale ve světě má zastoupení ve více než stovce zemí a nyní rozšiřuje portfolio německého partnera hned o dva modely – Foton 3 a Foton 4. První osloví nenáročné uživatele hledající jednoduchý pracovní nástroj, druhý míří na profesionály s vyššími nároky na komfort, výkon i bezpečnost.

Základ nabídky tvoří Foton 3, který velikostně odpovídá například Fordu Ranger. Na délku vůz měří přibližně 5,3 metru, šířka a výška se pohybují kolem 1,88 a 1,86 metru.

Koncepčně vychází z dřívější generace pick-upu řady Tunland. Pod kapotou pracuje benzinový čtyřválec o objemu 2,0 litru, výkonu 119 kW a točivém momentu 390 Nm, který je spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou a přiřaditelným pohonem všech kol. Disky mají průměr 18 palců.

„Trojka“ dokazuje, že v Číně umějí dělat užitkové vozy s interiérem, který na pohled působí až luxusně. Najdeme tu automatickou klimatizaci, čalounění z umělé kůže, ambientní osvětlení, kožený nastavitelný volant, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, vyhřívaná přední sedadla a infotainment s navigací a bluetooth. Seznam jízdních asistentů je dlouhý a plně odpovídá evropským standardům. Nechybí kontrola rozjezdu a sjezdu z kopce, tempomat, sledování mrtvého úhlu a mnoho dalšího.

Foton 4 zaujme především vzhledem, který silně připomíná Dodge Ram 1500 – zejména díky masivní masce chladiče, LED předním světlometům a celkově robustnějším proporcím. Oproti Fotonu 3 je o zhruba 30 cm delší. Vychází z platformy Tunland Yutu, známé také jako Tunland G7 nebo Grand General G9.

Pod kapotou se nachází dvoulitrový vznětový čtyřválec o výkonu 117 kW, doplněný o 10kW elektromotor, s točivým momentem 400 Nm. Motor je spojen se stejnou osmistupňovou automatickou převodovkou jako Foton 3 a pohonem všech kol.

Vyššímu postavení v nabídce odpovídá i bohatší výbava. „Čtyřka“ nabízí elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, 12,3" digitální přístrojový štít, indukční nabíjení mobilních telefonů, 14,6" infotainment s anglickým hlasovým ovládáním a plnou konektivitou se smartphony.

Pak je tu ještě nadstavbová varianta Ultra, která přidává chlazenou schránku pod loketní opěrkou, ventilovaná přední sedadla, klimatizaci s čističkou vzduchu, panoramatické střešní okno a vizuálně hodnotnější čalounění ze syntetické kůže.

Foton 3 startuje v přepočtu na 891.000 Kč. Foton 4 vychází na 990.000 Kč a za nadstavbu Ultra si připlatíte na 1.064.000 Kč. Ve srovnání s evropskou konkurencí je poměr ceny a výbavy více než lákavý. Až čas ale ukáže, jestli je stejně nedostižná také spolehlivost a dostupnost náhradních dílů.

Video placeholder
Foton 4 • Zdroj: Foton Motors

Zdroj: Foton, Indimo I Video: Foton

Vstoupit do diskuze (5)