Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínský Techrules připravuje elektrický pohonný systém s turbínou pro výrobu

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 3. 3. 2019
19
6
Zobrazit náhledy (19)
Techrules Ren RS Techrules Ren RS Techrules Ren RS Techrules Ren RS Techrules Ren RS Techrules Ren RS Techrules Ren RS Techrules Ren RS Techrules Ren RS Techrules Ren RS Techrules Ren RS Techrules Ren RS Techrules Ren RS Techrules Ren RS
Společnost Techrules oficiálně oznámila, že její pohonný systém pro elektromobily, jehož součástí je turbínový generátor, bude již brzy připraven pro sériovou výrobu a nasazení v osobních vozech.

Společnost Techrules na autosalonu v Ženevě v roce 2016 představila dvojici konceptů supersportovních kupé pojmenovaných AT96 TREV a GT96 TREV. Pohonný systém obou prototypů využíval malou turbínu, sloužící k dobíjení baterie, poskytující energii jednomu elektromotoru u přední nápravy a dvojici elektromotorů u zadní nápravy.

Ženevský autosalon v roce 2017 se stal místem premiéry pro netradiční supersport Techrules Ren, který na předchozí dvojici navázal koncepcí svého pohonného systému. Na loňském autosalonu v Ženevě pak byla prezentována další evoluce v podobě hypersportu Techrules Ren RS, určeného pouze k použití na uzavřených tratích.

Techrules Ren RS z loňského roku využíval ke svému pohonu elektromotory s celkovým výkonem až 960 kW (1305 k), jimž potřebnou energii poskytovala lithium-iontová baterie, kterou mohl dobíjet generátor v podobě jedné turbíny o výkonu 30 kW nebo dvou turbín s výkonem 80 kW.

Společnost Techrules tento koncept pohonného systémů elektromobilů neustále rozvíjí a posledním výsledkem její vývoje jsou turbíny s výkonem 15 kW. Ty již nejsou určeny pro extrémně výkonné a v malých sériích produkované supersporty, ale mají sloužit k dobíjení baterií běžných osobních elektromobilů.

Na vývoj turbín s menším výkonem se společnost Techrules zaměřila s ohledem na poptávku po tomto řešení. V současnosti jsou již údajně téměř připraveny pro masovou sériovou výrobu, kterou chce čínská firma spustit do konce letošního roku. Turbíny s výkonem 15 kW mají být využívány v mobilních dobíjecích stanicích elektromobilů a zároveň je bude společnost Techrules dodávat i výrobcům osobních i užitkových vozidel.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Turbinova hovadina
kalousek
| 4. 3. 2019
O účinnost turbíny nejde teď, jde o ní už mnoho let.
A nejsem si jistý že spalování čehokoli je principiálně správná cesta do budoucna
Avatar - Ada je zase tady
Turbinova hovadina
Ada je zase tady
| 4. 3. 2019
já bych je nepodceňoval. Turbínový vůz s elektrickým přenosem výkonu je principielně správná cesta. Teď jde o účinnost té turbíny. musí být evidentně mnohostupňová a palivo spalovat při mnohem vyšších teplotách. To vede na keramické pohyblivé díly. Až vyřeší jejich vyvažování, najednou tu bude alternativa k dieselu. :-)
Avatar - WinDiesel
Turbinova hovadina
WinDiesel
| 3. 3. 2019
CO ZKUŠENĚJŠÍ NEVYŘEŠILI, ČÍŇANI NAJEDNOU VYŘEŠILI …
Číňani neumí nic co předtím u někoho zavedeného neodkopírovali.
Jediné s čím přišli jako první je raketová technika.
Turbinova hovadina
kalousek
| 3. 3. 2019
Nápad by to nebyl špatný kdyby mikroturbíny měly rozumnou účinnost. Takové ale zatím myslím neexistují a Jaguar si na tom pěkně vylámal zuby
Turbinova hovadina
DonVito
| 3. 3. 2019
Vazne hovadina? Napad to neni spatny :-)
[odkaz]
Skoda, ze ho tehdy Jaguar vic nerozvinul.
Na druhou stranu je ted uz Jaguar s I-Pace rovnou o krok dal (misto hybridu rovnou EV)..