Čínský XPeng nadále upevňuje svou přítomnost v Evropě dalšími pobočkami
XPeng uzavřel dohodu s novými dealery, včetně jednoho v Česku velmi dobře známého
Čínské automobilky dlouho doháněly náskok světové konkurence, v posledních letech už se ale dostaly na takovou úroveň, že se naopak snaží pronikat i do Evropy. A jsou v tom stále odvážnější a zřejmě i úspěšnější.
To ostatně ukazuje i čínská automobilka XPeng, která uzavřela strategickou dohodu o spolupráci s nizozemskou pobočkou známého automobilového dealera Emil Frey Nederland EV. Řetězec Emil Frey by se tak měl stát zodpovědný za prodejní a servisní síť značky na území Holandska.
Společnost Emil Frey, která je dobře známá také v Česku, přitom patří mezi největší automobilové prodejce v celé Evropě. V rámci dohody se společností XPeng by měla zákazníkům značky zprostředkovat konzistentní ceny a přístup k servisní i distribuční síti. Součástí dohody by mělo být také otevření speciálního obchodu značky XPeng ve Westfield Mall poblíž Haagu, který otevře své brány letos v dubnu.
Vedle Nizozemska však automobilka XPeng cílí také na švédský trh, kde uzavřela spolupráci s největším lokálním automobilovým dealerem, společností Bilia. Ta má ve Švédsku celkem 58 dealerství a 66 servisních center.
Vozy XPeng pak budou zákazníkům dostupné prostřednictvím prodejen a servisních center ve Stockholmu, Göteborgu a Malmö. XPeng navíc plánuje otevřít vlastní zážitkový obchod ve Švédsku již v tomto týdnu.
„Naše globální cesta začíná v Evropě, poháněna naším závazkem zvýšit průnik chytrých elektromobilů,“ uvedl v prohlášení He Xiaopeng, šéf automobilky. „Silně podporujeme strategii rozvoje elektromobilů v Evropě a vytváříme partnerství s předními místními hráči s cílem urychlit úsporu energie, snížení emisí a elektrifikaci v Evropě.“
Do budoucna pak automobilka XPeng plánuje i nadále zvyšovat svou přítomnost v Evropě otvíráním vlastních showroomů i další spoluprací se zavedenými lokálními partnery, jako nyní předvádí na švédském a nizozemském trhu. Nikoho pak nejspíš nepřekvapí, že prvním evropským trhem, na kterém se značka objevila, bylo elektromobilitě odevzdané Norsko.