Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínský XPeng nadále upevňuje svou přítomnost v Evropě dalšími pobočkami

Ondřej Mára
Diskuze (27)

XPeng uzavřel dohodu s novými dealery, včetně jednoho v Česku velmi dobře známého

Čínské automobilky dlouho doháněly náskok světové konkurence, v posledních letech už se ale dostaly na takovou úroveň, že se naopak snaží pronikat i do Evropy. A jsou v tom stále odvážnější a zřejmě i úspěšnější.

To ostatně ukazuje i čínská automobilka XPeng, která uzavřela strategickou dohodu o spolupráci s nizozemskou pobočkou známého automobilového dealera Emil Frey Nederland EV. Řetězec Emil Frey by se tak měl stát zodpovědný za prodejní a servisní síť značky na území Holandska.

Video se připravuje ...

Společnost Emil Frey, která je dobře známá také v Česku, přitom patří mezi největší automobilové prodejce v celé Evropě. V rámci dohody se společností XPeng by měla zákazníkům značky zprostředkovat konzistentní ceny a přístup k servisní i distribuční síti. Součástí dohody by mělo být také otevření speciálního obchodu značky XPeng ve Westfield Mall poblíž Haagu, který otevře své brány letos v dubnu.

Vedle Nizozemska však automobilka XPeng cílí také na švédský trh, kde uzavřela spolupráci s největším lokálním automobilovým dealerem, společností Bilia. Ta má ve Švédsku celkem 58 dealerství a 66 servisních center.

Vozy XPeng pak budou zákazníkům dostupné prostřednictvím prodejen a servisních center ve Stockholmu, Göteborgu a Malmö. XPeng navíc plánuje otevřít vlastní zážitkový obchod ve Švédsku již v tomto týdnu.

Naše globální cesta začíná v Evropě, poháněna naším závazkem zvýšit průnik chytrých elektromobilů,“ uvedl v prohlášení He Xiaopeng, šéf automobilky. „Silně podporujeme strategii rozvoje elektromobilů v Evropě a vytváříme partnerství s předními místními hráči s cílem urychlit úsporu energie, snížení emisí a elektrifikaci v Evropě.

Do budoucna pak automobilka XPeng plánuje i nadále zvyšovat svou přítomnost v Evropě otvíráním vlastních showroomů i další spoluprací se zavedenými lokálními partnery, jako nyní předvádí na švédském a nizozemském trhu. Nikoho pak nejspíš nepřekvapí, že prvním evropským trhem, na kterém se značka objevila, bylo elektromobilitě odevzdané Norsko.

Ondřej Mára
Diskuze (27)

Doporučujeme

15. 2. 2022 18:50
Re: Krása
Je to úbohý mix prvkov ukradnutý u Tesly a ďalších. Dozajnovo je to odpad a technicky - to sa uvidí. Mimo bateriek toho Číňania, čo sa týka áut, ešte veľa nepredviedli. Resp. hej, ale len jedno fiasko za druhým.
15. 2. 2022 18:48
Re: Vždy se tvrdilo,
Nevymýšľaj si.
15. 2. 2022 18:46
Re: Lidi nebudte blbi.
Snívajte s nami. Ty si iný idealista.
15. 2. 2022 18:46
Re: Tady někdo
A si zdravý? Je jedno, aký je to odpad, hlavne že je to lacné? Daj si na hlavu uterák, chlape.
Avatar - wakantanka
15. 2. 2022 18:14
Re: Re: som zvedavy
A čo je na nich zaujímavé? Ani cena, ani technika, ani vzhľad, proste nič.