Citroën AirCross: C3 Picasso pro jihoamerické dobrodruhy
Kombinace malého silničního auta a zvýšeného podvozku společně s černými ochrannými plasty působí poněkud exoticky. Z našich silnic takto známe jen Dacii Sandero Stepway a Ford Fusion Calero, na brazilském trhu se ale jedná o vcelku běžný jev. Jako příklady můžeme uvést Volkswagen CrossFox, Fiat Idea Adventure nebo u nás zcela neznámý Ford EcoSport.
Mezi tuto konkurenci se pustí Citroën AirCross, postavený na základě C3 Picasso (tento výchozí model se v Brazílii neprodává). V zásadě se nejedná o nic jiného, než designový paket a podvozek se zvýšenou světlou výškou. Vůz dostal novou tvář se stříbrnou maskou chladiče, k tomu se přidávají černé plasty po obvodu celé karoserie, stříbrné kryty zrcátek a střešní ližiny a také náhradní kolo na pátých dveřích, jehož umístění se inspiruje u klasických off-roadů. Pneumatiky mají nadstandardní rozměr 205/60 R16. V interiéru přibyly mj. tři kruhové ukazatele - kompas, podélný a příčný sklonoměr.
Jako pohonná jednotka slouží motor 1,6 16V flex, který je schopen spalovat benzin i etanol. Nejvyšší výkon 78 kW je dostupný při 5800 min-1, kdo natankuje etanol, dostane 81 kW při 5800 min-1. Točivý moment vrcholí při provozu na benzin 142 Nm ve 4000 min-1, spalování etanolu vygeneruje 155 Nm ve 4500 min-1.