Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Citroën C-Elysée
Citroën C-Elysée
3 Fotogalerie

Citroën C-Elysée WTCC odhalen včetně technických dat

Francouzská automobilka se vydává na novou půdu a se Sebastienem Loebem míří do seriálu WTCC, pro nějž si připravila závodní speciál na základech sedanu C-Elysée.

Měsíc po potvrzení rozhodnutí o vstupu do světa Mistrovství světa cestovních vozů v roce 2014 odhaluje Citroën podobu svého nového speciálu. Sedan postavený na základech sériového modelu C-Elysée je připraven pro Sebastiena Loeba a představuje první vůz pro WTCC připravený podle nových pravidel.

Zástupci automobilky Citroën včetně Loeba zmiňovali možnost vstupu francouzské značky na závodní okruhy již na loňském autosalonu v Paříži. O rok později na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem se ve světové premiéře představí nový zbraň Citroënu, s níž se Sebastien Loeb postaví proti vozům značek BMW, Chevrolet, Honda, Lada a Seat.

Důvodem pro zvolení modelu C-Elysée za základ speciálu pro WTCC jsou jeho kompaktní rozměry, karoserie typu sedan a pak také skutečnost, že se jedná o model, s nímž chce francouzská automobilka zamířit vedle Evropy a Ruska i na další světové trhy.

Ze sériového modelu toho při stavbě C-Elysée pro WTCC mnoho nezůstalo a i skelet je důkladně vyztužen a doplněn o bezpečnostní klec. Povrchové panely karoserie jsou z ocelového plechu a kompozitních materiálů.

V přídi je uložen přeplňovaný čtyřventilový čtyřválec od Citroën Racing, který z objemu 1598 cm3 poskytuje výkon 279 kW (380 k) při 6000 min-1 a točivý moment 400 N.m při 4500 min-1. Prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky Sadev jsou poháněna přední kola.

Závodní C-Elysée je dlouhý 4577 mm, široký 1950 mm, má rozvor náprav 2700 mm a rozchod kol 1750 mm vpředu i vzadu. O zpomalení a zastavení vozu, jehož hmotnost je podle pravidel 1100 kg včetně pilota, se starají brzdové kotouče o průměru 380 mm vpředu a 300 mm, do nichž se zakusují čtyřpístkové, resp. dvoupístkové třmeny. Kontakt s asfaltem mají na starosti 18-palcová kola obutá do pneumatik Yokohama.

V současnosti Citroën rozjíždí program ostrých jízdních testů C-Elysée pro WTC a první nasazení do závodů čeká tento sedan na začátku příští sezóny.